Citat:
Ursprungligen postat av
Missouri
Du har rätt i att Katerina Janouch inte är journalist, det tror jag inte heller att hon kallar sig. Personerna bakom podden "Haveristerna" är såklart inte heller journalister.
I båda fallen är det fråga om politiker som missionerar sitt budskap från olika synvinklar.
Janouch gör det ärligare tycker jag, hon är kritisk till invandringspolitiken och hymlar inte med det.
Haveristerna försöker gömma sig bakom begreppet "kritiskt granskande" vilket inte alls stämmer på dem, de är vänsterpolitiker.
Katerina inleder sitt "anförande" i rätten med att berätta att hon är journalist samt har "stor" erfarenhet av att leva i en kommunistisk diktatur då hon kom till Sverige först som tioåring från Tjeckien. Men det kvittar. Vad jag däremot undrar är på vilket sätt du tycker att Janouch är ärligare än exempelvis Haveristerna? Alldeles uppenbart har hon spridit felaktig information och alldeles uppenbart skiter hon fullständigt i det, hon berättar inte heller att hon sprider felaktig information. Hur sjutton är det ärligt?
Gissar att du stöder Janouch enbart på grund av att hon är invanringskritisk, den åsikten tycks ju vara överordnad allt bland delar av befolkningen.