2024-03-06, 23:51
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marcandrew
Kanske inte var så bra exempel jag hade direkt.

Jag skrev att hon får ju räkna med att om man bryter mot lagen får man vara beredd på att ta sitt straff. Någon som klimatmuppen och den unga batikhäxan jag hade i mina exempel var beredda på, men slapp undan.

Men Katarina kunde nog istället ha lagt sin fokus på skolan, skolans rektor istället för på en enskild lärare.

Några saker jag undrar över är om det läraren utsatte barnen för ingår i den allmänna läroplanen eller om det är ett påhitt av läraren själv?

Likaså undrar jag om man även tvingar alla barnen att även bekänna sig till både judendom og kristendom? Något som kan vara förenligt med livsfara för lärare og rektor då muslimer har en relativt petig syn på andra religioner og muslimer som kättar i synnerhet.

Är detta ett tilltag av läraren själv utanför läroplanen så bör tilltaget både kunna granskas, kritiseras o debateras i media.
Citera
2024-03-06, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Några saker jag undrar över är om det läraren utsatte barnen för ingår i den allmänna läroplanen eller om det är ett påhitt av läraren själv?

Likaså undrar jag om man även tvingar alla barnen att även bekänna sig till både judendom og kristendom? Något som kan vara förenligt med livsfara för lärare og rektor då muslimer har en relativt petig syn på andra religioner og muslimer som kättar i synnerhet.

Är detta ett tilltag av läraren själv utanför läroplanen så bör tilltaget både kunna granskas, kritiseras o debateras i media.
Jag läste att läraren hade gjort lika med alla religioner. Om det är sant är en annan femma.

Jag minns att när jag gick i en ibder närmaste helsvensk skola på 90-talet så fick vi lära oss att säga " det finns ingen gud utan gud och Muhammed är hans sändebud" under religionsundervisningen.
Citera
2024-03-06, 23:56
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan5432
Jo galet att nita läraren. Håller med om att mycket är skit men att som vanlig dödlig behöva bli uthängd känns skit.

Om lärarens tilltag låg utanför läroplanen så är det knappast fel med personligt ansvar.
Även om rektor har ett övergripande ansvar för det som lära ut, og även personalansvar.
Citera
2024-03-07, 00:04
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Jag läste att läraren hade gjort lika med alla religioner. Om det är sant är en annan femma.

Jag minns att när jag gick i en ibder närmaste helsvensk skola på 90-talet så fick vi lära oss att säga " det finns ingen gud utan gud och Muhammed är hans sändebud" under religionsundervisningen.

Den ramsan lärde vi oss också.
(Vår religionslärare påpekade att den ramsan kunde rädda våra liv vid tex en flygkapning)… Likaså den klassiska katolska latinska ramsan o korsrörelsen (utan praktisk nytta).

Men vad jag förstår så var det mer av en fysisk, praktisk religiös handling den uthängde läraren sysslat med.
Citera
2024-03-07, 00:22
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Katerina har ramlat ner i samma hål som Joakim LaMotte. De verkar aldrig riktigt kunna koncentrera sig på att bygga en egen världsuppfattning, eftersom de har så fullt upp med att bitcha med sina meningsmotståndare. Jag menar, förr eller senare måste man sluta kasta sten på hundarna som skäller på dig.
Citera
2024-03-07, 01:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrSvenne
Idiot - En lärare får inte driva alltför vansinniga teser som helst inför sina elever.
Anmäl den där islamistläraren till Skolinspektionen. BUMS - PRONTO !!

Eh, har du läst domen och hört rättegången (hela)? - det har jag.
Det handlar alls inte om någon "islamindokrinering". Dom hade temalektioner om kristendom, islam och judendom. (Den sista blev inställd på grund av debaclet)

Citat:
Läraren ska enligt Janouch ha tvingat nioåriga elever att bekänna sig till islam och indoktrinerat dem i religionen.

^^ En fullständig sanslös lögn och givetvis förtal.

Den där mamman som startade drevet är en fullständig galen fanatiker som mest postar TV-predikanter på sin FB och babblar Jesus hela dagarna. Hon har alltså pådyvlat sitt lilla barn religiösa doktriner så till den grad att barnet blir ledsen om man pratar om andra religioner. INGEN skall i ett sekulärt land tvinga på barn religion.

PS. Undrar om hon frågat Jan-usch vad judarna tycker om Jesus?
Citera
2024-03-07, 02:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bolt
INGEN skall i ett sekulärt land tvinga på barn religion.

Om någon vill uppfostra sitt barn i den kristna tron så är det något du inte har med att göra. Vänsterliberala som du som spyr galla på kristendomen dag in och dag ut men skyddar och skönmålar islam är det värsta sortens kryp.
Citera
2024-03-07, 05:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Om lärarens tilltag låg utanför läroplanen så är det knappast fel med personligt ansvar.
Även om rektor har ett övergripande ansvar för det som lära ut, og även personalansvar.

Anmäl till rektorn, polisen, huvudman eller skolinspektionen. Rektorn är myndighetschef och ansvarig. Om han tycker att det är korrekt är det han/hon som ska ifrågasättas. Lärare behandlas lite som vantar ibland av rektoree, dvs gör de minsta fel kan de ligga jäkligt rökigt till. Rektorn vill ofta rädda sitt eget skinn så om något är fel är det rektorn som ska klä skott för det. Det ingår i lönen.
Citera
2024-03-07, 05:52
Medlem
Citat:
Ja, det är ju tråkigt för den uthängda. Men att hela vänsteretablissemanget nu firar att hon även dömts i hovrätten gör att även Katerina har mina sympatier.

Är inte vänster men tycker att hon gjorde väldigt fel. Det blir inget bra samhälle om enstaka lärare ska hängas ut. Hon har inga sympatier från mig även om jag tycker att vissa saker är galna i samhället.
Citera
2024-03-07, 06:57
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Insyn5
Lagen finns till för att framför allt skydda ej offentliga personers integritet, att därmed hänga ut personen offentlig i ett negativt syfte när personen inte valt att vara offentlig är därmed förtal, av den allvarliga sorten, alltså Grovt förtal.

Huruvida det stämmer eller ej om vad läraren sagt är alltså inte relevant här, det är det folk här försöker tala om för dig. Det spelar faktiskt ingen roll om det är sant. Det ligger fortfarande inte på Katarina Janouch att utdela konsekvenserna och agera personliga domtol mot läraren och skicka en lynchmobb.

Det är arbetsgivaren med hjälp av skollagen som ska agera, inte Katarina på X.
Dock brukar domstolen fästa stor vikt vid om det som skrivs är sant eller inte när det inte handlar om brott. KJ har inte hävdat att det begåtts ett brott, eller att skolan inte skall undervisa om islam. Nu dömde man ändå KJ för förtal för att hon rapporterar om sakförhållanden på en blogg.
Citera
2024-03-07, 06:58
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bolt
Eh, har du läst domen och hört rättegången (hela)? - det har jag.
Det handlar alls inte om någon "islamindokrinering". Dom hade temalektioner om kristendom, islam och judendom. (Den sista blev inställd på grund av debaclet)

^^ En fullständig sanslös lögn och givetvis förtal.

Den där mamman som startade drevet är en fullständig galen fanatiker som mest postar TV-predikanter på sin FB och babblar Jesus hela dagarna. Hon har alltså pådyvlat sitt lilla barn religiösa doktriner så till den grad att barnet blir ledsen om man pratar om andra religioner. INGEN skall i ett sekulärt land tvinga på barn religion.

PS. Undrar om hon frågat Jan-usch vad judarna tycker om Jesus?
Nu har nioårigar tvingats skriva att de är muslimer och att de bekänner sig till islam.
Citera
2024-03-07, 07:07
Medlem
jontepsgs avatar
Att galningen fällts är positivt, hon tror hon kan bete sig hur hon vill utan konsekvenser. Påminner om Cissi Wallins beteende.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in