Citat:
Ursprungligen postat av Midnight
Kan man inte få något exempel på hur hans begåvning märks?
Jag betvivlar absolut inte att han har högt IQ så tolka inte mina frågor så.
Sedan undrar jag även, vet du om han har problem med ångest? Alltså inte ångest för det han gör utan mer ångest som ett psykiskt problem. Tänker att det här känns som typiskt sådana brott som kan framkallas av svår ångest. Begår brott för att lindra sitt eget lidande.
Får han hjälp av psyk på något sätt? Om inte varför inte?
Om vi nu ponerar att det är så, att han gäckat polisen i 10-15 år, talar det kanske för sig själv, eller är det polisen som är totalt inkompetent? Nej, jag tror polisen i många fall är mycket skickliga, men underskattar tyvärr obildade men intelligenta personer. Vem vet egentligen vad +125 IQ innebär, hur många gör det, om det nu är så att han har det. Troligen svårt eller kanske t.o.m. omöjligt för de flesta välutbildade poliser att ens vilja inse.
Han har stora problem med ångest, speciellt i samband med flashbacks. (OBS inget skämt bara för att det är samma namn som här)
Han har försökt få hjälp, men svårt att passa tider, samt i stort sett ingen hjälp på anstalterna han varit, vilket i och för sig är på gränsen till skandalöst. Det heter ju faktiskt kriminal
vård.