Citat:
Ursprungligen postat av Gryningsbror
Om vi nu ponerar att det är så, att han gäckat polisen i 10-15 år, talar det kanske för sig själv, eller är det polisen som är totalt inkompetent? Nej, jag tror polisen i många fall är mycket skickliga, men underskattar tyvärr obildade men intelligenta personer. Vem vet egentligen vad +125 IQ innebär, hur många gör det, om det nu är så att han har det. Troligen svårt eller kanske t.o.m. omöjligt för de flesta välutbildade poliser att ens vilja inse.
Jag tänkte mig ungefär om han är tekniskt begåvad, lätt för att lära, bra på matte, bra på att ta till sig kunskap o.s.v.
Att han lyckats hålla sig undan länge behöver inte betyda att han är smart (även om han förmodligen är det) då just bränder är så otroligt svårutredda.
Citat:
Ursprungligen postat av Gryningsbror
Han har stora problem med ångest, speciellt i samband med flashbacks. (OBS inget skämt bara för att det är samma namn som här)
Han har försökt få hjälp, men svårt att passa tider, samt i stort sett ingen hjälp på anstalterna han varit, vilket i och för sig är på gränsen till skandalöst. Det heter ju faktiskt kriminalvård.
Precis vad jag misstänkte. Jag lider själv av PTSD så jag vet vad du talar om, ångesten är fruktansvärd och om inte jag levde under bra förhållanden som jag gör då hade dessa attacker förmodligen kunnat få mig att göra galna saker också. När attackerna kommer äter ångesten upp än invärtes och sjukt nog känns det som att det enda som kan lindra ångesten är att göra saker som är väldigt fel och t.om. sjuka.
Jag har dock mediciner för att lindra mina besvär, innan jag fick dem självmedicinerade jag med droger. Är det så din bror gör?
Han borde träffa en läkare (psyk) och börja medicineras. Det är otroligt hur mycket av det onda medicinerna faktiskt tar bort.
Men jag förstår att det är lättare sagt än gjort att få honom att söka vård.