2011-03-16, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lupi
Vad tycker du om den extrema bevakningen Ulf utsatts för att poliserna? Tror du bevakningen provocerat fram brott? (ifall han nu är skyldig).

Småbrott har utan tvekan provocerats fram. Polisen får nog främst själv svara för om det var riktigt eller ej. Det var deras bedömning då. Vad hade dem för alternativ?
De boende i Ystad har rätt att känna sig trygga. Förhoppningsvis kände dem en lite större trygghet under den intensiva bevakningen, vilket jag gissar var den primära anledningen. Iinte för att stoppa min bror. Det insåg dem kanske redan från början att de inte kunde göra.
Citera
2011-03-16, 22:16
Medlem
cheringens avatar
Sitter och funderar på en sak, då du nämner hur illa ni blev behandlade av både er far och styvfar....er mor, var fanns hon?
Citera
2011-03-16, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NilsD
Finns det någon person som han har ett genuint förtroende för? Nån som kan nå fram till honom, nån som han lyssnar på?
Vi hade genuint förtroende för varandra länge, men när jag började sätta dit honom blev han tveksam självklart, men vår kontakt upphörde inte förrän -97 ändå.
Jag känner inte till någon idag som han har genuint förtroende för. Vissa tror det förstås, men dem har fel kan jag garantera. Skall kanske försöka kontakta honom i framtiden, för så här kan det inte fortsätta. Mycket beror självklart på honom, men jag är öppen för att försöka hjälpa honom och har alltid varit.
Citera
2011-03-16, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cheringen
Sitter och funderar på en sak, då du nämner hur illa ni blev behandlade av både er far och styvfar....er mor, var fanns hon?
Vad kan en svårt misshandlad och totalt nedtryckt kvinna göra?
Citera
2011-03-16, 22:24
Medlem
cheringens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gryningsbror
Vad kan en svårt misshandlad och totalt nedtryckt kvinna göra?
Hon blev således lika illa behandlad

Förfärlig historia!
Citera
2011-03-16, 22:25
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tramsebyxan
Varför vill du inte gå in på hur ni är besläktade? Magnus är Ulfs son, dvs. din brorson. Och ni har väl dessutom barn med samma kvinna?

Citat:
Varför kommer du med sådana felaktigheter. 0 rätt. Du är helt fel ute. Var har du fått det ifrån?

Blev lite upprörd, så kände att jag var tvungen att svara.

Återkommer i kväll.

Hittade du en öm tå där?? Har svårt att tro på Gryningsbror. Min första tanke var att han jagar underlag för en bok och mycket riktigt när man läser det som han har skrivit så säger han det själv också. Skulle vilje se någon bekräftelse på att han verkligen är hans bror som han säger sig vara. Tills han har bevisat motsatsen så är han ett troll för mig. Kan någon bekräfta att Magnus är Ulfs son? Gryningsbror förnekar det och även att Ulf är hans bror, tvärtemot det som han skrev i sitt första inlägg där han påstår att han är bror till Ulf.
Citera
2011-03-16, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lupi
Har du fler syskon än Ulf? Isåfall hur har dom klarat sig i samhället?

Om man hade hjälpt Ulf med bostad, jobb, psykologhjälp osv, tror du att han hade kunnat komma tillbaka till samhället då? Om nej, vad tror du krävs?

Vill inte gå in på eventuella syskon. Helsyskon finns inte. Finns det andra, så vädjar jag till er, att av hänsyn lämna ämnet. Det är många i släkten som lider och har gjort det en längre tid.

De andra frågan är MYCKET komplex. Det korta svaret :

Ja, jag tror att han skulle kunna komma tillbaka även om det är i senaste laget. Han är mycket manipulativ och det krävs en hel del för att inte bli "blåst" och tro att han helt plötsligt sköter sig. Det du skriver har jag arbetat för i snart 10 år, i tysthet, med myndigheter, men ingen har lyssnat. Eller snarare, de har lyssnat av artighet, men sedan totalt ignorerat det. Skamligt!
Citera
2011-03-16, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawline
Hittade du en öm tå där?? Har svårt att tro på Gryningsbror. Min första tanke var att han jagar underlag för en bok och mycket riktigt när man läser det som han har skrivit så säger han det själv också. Skulle vilje se någon bekräftelse på att han verkligen är hans bror som han säger sig vara. Tills han har bevisat motsatsen så är han ett troll för mig. Kan någon bekräfta att Magnus är Ulfs son? Gryningsbror förnekar det och även att Ulf är hans bror, tvärtemot det som han skrev i sitt första inlägg där han påstår att han är bror till Ulf.

Läs #866. Jag vet vem han är (om det nu inte är en kollega på redaktionen som har samma info.) och han vet vem jag är.

Ingen kan bekräfta att Magnus är hans son. Lägg ned tack.

För dig är jag kanske ett troll. Sluta då att lägga ned tid här och dra till en annan tråd. Skulle faktiskt uppskattas.
Senast redigerad av Gryningsbror 2011-03-16 kl. 23:16.
Citera
2011-03-16, 22:38
Medlem
Är detta inte första gången som han mistänks för att ha tänt på ett ställe där det bor folk?? I så fall har han bytt tillvägagångssätt!
Citera
2011-03-16, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DOKTORBLOFELD
Är detta inte första gången som han mistänks för att ha tänt på ett ställe där det bor folk?? I så fall har han bytt tillvägagångssätt!

Det var dock en villa i Ystad, ett uthus eller snarare garage för ett antal år sedan som brann.

Är det han som tänt på Bollhusgatan, vilket domstolen får utreda, så är det något helt nytt och det skrämmer mig, med flera. Bl.a. därför jag skriver här. Att elda döda ting är en sak, men bostadshus med boende är något HELT annat. Vissa har förutspått detta för flera år sedan att det skulle kunna leda dit, om det nu är så att han eldat. Bl.a. en del kriminologer.

Återkommer i morgon om det finns fler frågor.
Senast redigerad av Gryningsbror 2011-03-16 kl. 23:03.
Citera
2011-03-16, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawline
Hittade du en öm tå där?? Har svårt att tro på Gryningsbror. Min första tanke var att han jagar underlag för en bok och mycket riktigt när man läser det som han har skrivit så säger han det själv också. Skulle vilje se någon bekräftelse på att han verkligen är hans bror som han säger sig vara. Tills han har bevisat motsatsen så är han ett troll för mig. Kan någon bekräfta att Magnus är Ulfs son? .

Min slutsats är att gryningsbror är Ulfs bror. Han är inget troll. Han kunde svaren på helt olika typer av centrala frågor runt sin identitet.
Lawline behöver inte tro mig. Mitt förslag är som gryningsbrors vill man inte ta till sig det han kan bidra med behöver man inte göra det.

Ingen kan bekräfta att Magnus är Ulfs son eftersom det inte är så.

Det finns uppenbart ett etiskt förhållningssätt på de redaktioner som granskat Ulfs uppväxt att inte publicera uppgifter om släktingar utöver det som skildrar just Ulf Borgströms uppväxt personlighet och utveckling. Det finns ett behov av att förstå. Det som inte bidrar till förståelsen utan bara skadar andra tiger redaktionerna om. Kunskapen finns men stannar där.
Citera
2011-03-16, 23:44
Medlem
Midnights avatar
Citat:
Om vi nu ponerar att det är så, att han gäckat polisen i 10-15 år, talar det kanske för sig själv, eller är det polisen som är totalt inkompetent? Nej, jag tror polisen i många fall är mycket skickliga, men underskattar tyvärr obildade men intelligenta personer. Vem vet egentligen vad +125 IQ innebär, hur många gör det, om det nu är så att han har det. Troligen svårt eller kanske t.o.m. omöjligt för de flesta välutbildade poliser att ens vilja inse.

Jag tänkte mig ungefär om han är tekniskt begåvad, lätt för att lära, bra på matte, bra på att ta till sig kunskap o.s.v.

Att han lyckats hålla sig undan länge behöver inte betyda att han är smart (även om han förmodligen är det) då just bränder är så otroligt svårutredda.

Citat:
Han har stora problem med ångest, speciellt i samband med flashbacks. (OBS inget skämt bara för att det är samma namn som här)
Han har försökt få hjälp, men svårt att passa tider, samt i stort sett ingen hjälp på anstalterna han varit, vilket i och för sig är på gränsen till skandalöst. Det heter ju faktiskt kriminalvård.

Precis vad jag misstänkte. Jag lider själv av PTSD så jag vet vad du talar om, ångesten är fruktansvärd och om inte jag levde under bra förhållanden som jag gör då hade dessa attacker förmodligen kunnat få mig att göra galna saker också. När attackerna kommer äter ångesten upp än invärtes och sjukt nog känns det som att det enda som kan lindra ångesten är att göra saker som är väldigt fel och t.om. sjuka.

Jag har dock mediciner för att lindra mina besvär, innan jag fick dem självmedicinerade jag med droger. Är det så din bror gör?

Han borde träffa en läkare (psyk) och börja medicineras. Det är otroligt hur mycket av det onda medicinerna faktiskt tar bort.

Men jag förstår att det är lättare sagt än gjort att få honom att söka vård.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in