2016-07-12, 15:48
Medlem
Akademicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GP63
Då jag aldrig ens skadat någon medmäniska så är jag inte inte farlig på vanligt vis. Staten är rädd att jag i framtiden kan bli mycket farlig och då kan de kanske inte stoppa mig och det är på det viset de anser att jag är mycket farlig.

Det är väl just för att polisen hade Borgström under bevakning som det kunde undvikas, eller hur! Annars hade ju garanterat småbarnsfamiljen och en del andra människor lätt brunnit inne i flerfamiljshuset på Bollhusgatan i Ystad? Det var väl inte Borgströms förtjänst? Med berått mod tänkte han bränna inne människor som aldrig någonsin varit till förtret för honom.

Det finns en plats i helvetet för sådana som Ulf Borgström
Citera
2016-07-12, 15:54
Medlem
Akademicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Hur var din barndom/uppväxt?

Den har säkert varit problemfri eftersom han gifte sig med sin fars fru efter att fadern gått bort.
Citera
2016-07-12, 16:14
Medlem
AngelDevils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Colecovision
Gissningsvis Gryningspyromanen född 1963.

Så han gillar att kallar sig själv för det ? Känns tveksamt att det är Ulf som skriver, tror det är ett troll.
Citera
2016-07-12, 16:16
Medlem
Akademicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AngelDevil
Så han gillar att kallar sig själv för det ? Känns tveksamt att det är Ulf som skriver, tror det är ett troll.

Jag är övertygad om att det inte är Borgström som skriver. Jag misstänker dessutom att det är två olika skribenter under namnet GP63. Det går att se om man läser inläggen. Den som skrev för ett par dagar sedan är inte samma som skriver nu.

Borgström skulle aldrig någonsin nedlåta sig till att skriva här.
Citera
2016-07-12, 16:23
Medlem
Akademicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GP63
Då jag aldrig ens skadat någon medmäniska så är jag inte inte farlig på vanligt vis. Staten är rädd att jag i framtiden kan bli mycket farlig och då kan de kanske inte stoppa mig och det är på det viset de anser att jag är mycket farlig.

Citat:
Ursprungligen postat av AngelDevil

Att GP63 skriver "Då jag aldrig skadat någon medmänniska" är ett tydligt tecken på att detta är ett troll. I Ulf Borgströms värld finns nämligen inga "medmänniskor".
Citera
2016-07-12, 16:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Zeb
Är det bevakning dygnet runt på UB?

GP63 känner du nån närvaro av farbror blå?

Nej. Vår stat ser Ulf som ett utmärkt vapen i kampen för att utplåna den svenska nationen. Snarare ser deras polis och rättsväsende till att underlätta hans dåd.
Citera
2016-07-12, 16:51
Medlem
godhetsapostelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akademica
Nu tror jag inte att det är autism han lider av. Borgström verkar vara klassisk psykopat med en grandios självbild, som total har missat att som psykopat måste man lära sig spelreglerna för att fungera i ett samhälle.

Han saknat insikt om i stort sett allting. Borgström anser sig för mycket mer än alla andra. Därför är han farlig och bör låsas in på livstid.
Finns inte ett spår av narcissism hos borgström som är en klassiskt hämmad tönt. Så nej han kan inte vara psykopat. Om folk kunde sluta slänga sig med sådana ord.
Citera
2016-07-12, 17:11
Medlem
Denna tråd blev helt plöstligt väldigt intressant desto intressantare om den sk. UB slutade skydda pungen och spela någon slags övermänniska . Men jag är cynisk och tvivlar på detta , vart skulle uffe ens.. bo möjligt i ett ruggel 5 mil utanför staden utan bredband Men vad vet jag ...
Citera
2016-07-12, 20:58
Medlem
Public-Detectives avatar
Citat:
Nu ställer jag mig mycket tveksam till att det verkligen är herr Borgström som själv skriver härinne. Skulle det till äventyrs ändå vara så, då är han mer verklighetsfrånvänd än man annars befarat.

Borgström saknar allt som kan räknas som sunt förnuft. Vi har alltså att göra med en människa som ser sig ha rätten att bränna ner det samhälle som faktiskt försörjer honom?

En haverist som ser sig förfördelad för att man inte kan få stjäla pengar från ortsbefolkningen genom att koppla in sig på deras telenät?

En psykopat som anser sig förföljd och kränkt av att polisen bevakar honom?

En galning som utan minsta samvete kan ta emot enorma summor av staten när han suttit häktad för bränder bara för att rättsväsendet inte kunde hitta tillräckliga bevis?

Denne ursäkt till människa har alltså inte förstånd nog att flytta från den samhällskultur som han är så kränkt av? Varför?

Det tordes finnas något annat samhälle i världen, där Borgström skulle kunna trivas. Vad sägs om Mogadishu, Detroit, Groznyj, Kinshasa eller Guatemala?

Ingen människa med någon form av hjärnaktivitet stannar väl i ett land vars grundvärderingar man avskyr och föraktar?

Inget talar för att Gryningspyromanen ens haft en dator innan han åkte dit. Han har suttit inlåst i många år och nu helt plötsligt ska han ha blivit en datorfreak med både Facebook och Flashback och hanterar retoriken på forumet som om han använt det under lång tid. Jo tjena Vissa här inne tror antagligen på tomten också.
Citera
2016-07-12, 21:43
Medlem
Citat:
Det är väl just för att polisen hade Borgström under bevakning som det kunde undvikas, eller hur! Annars hade ju garanterat småbarnsfamiljen och en del andra människor lätt brunnit inne i flerfamiljshuset på Bollhusgatan i Ystad? Det var väl inte Borgströms förtjänst? Med berått mod tänkte han bränna inne människor som aldrig någonsin varit till förtret för honom.

Det finns en plats i helvetet för sådana som Ulf Borgström

Men kan ju fråga sig var du tror att du är!? Krig sjukdommar våld svält hat och plötslig död. För mig låter det som om vi redan är där du vill att jag ska hamna. Det är ju inte något evigt paradis vi befinner oss på...
Citera
2016-07-12, 21:49
Medlem
Det är rätt lätt att skratta åt er. Ni vill mig i stort sett bara skit! Här går jag runt på gatan fri som en fågel med pengar på banken en bra bostad och ett jobb som är jävla nice. Hur kan det vara så att det bara flyter på, på alla vis? Är det för att jag är så jävla korkad eller är det för att ni inte fattar ett skit vad detta handlar om!?
Citera
2016-07-12, 21:51
Medlem
Drozds avatar
Oavsett om nu GP63 bara trollar så har denne lyckats fånga Borgströms narcissism, samhällshat, paranoia och människoförakt på pricken.

Hoppas någon handlingskraftig medborgare avslutar fallet Borgström med en flaska T-Gul och en tändsticka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in