2011-03-16, 09:11
Medlem
Raouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gryningsbror
Tack för bekräftelsen att jag INTE är något troll. Det behövdes!
Du tycker jag ska gå ut i media, inser du hur fel det kan gå.
Det kan finnas journalister som är intresserade av att göra ett bra arbete, men tills dess att det dyker upp en sådan, tycker jag att du gör rätt i att hålla dem kort. Oftast söker de bara att polarisera, inte att nyansera.

Så som du hittills hanterat denna tråd, tycker jag det verkar vara ett klokt initiativ. Ballar tråden ur kan du alltid sluta skriva i den, så självdör den. Jag tror också att de inledande invektiven kommer att minska i antal med tiden.

Det finns en övertro kring att journalister ska berätta en objektiv historia, det händer sällan. Vad är objektivitet egentligen? Finns det någon icke-alkad frånskild haverist som jobbar på den lokala tidningen? Kanske någon ny-exad yngre människa? Jag får fundera på den biten.

Det finns de som skriver en bok.

Jag gissar att traktens "hat" mot din bror är ganska grundmurat, jag vet inte om en artikel kan förändra det? Kanske kan det få blodshatet att minska, kanske är tid det enda? Om han nu blir dömd denna gång. Blir han inte det tror jag det blir svårt att förändra situationen den mediala vägen.
Citera
2011-03-16, 09:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sanningsägaren
En trasig barndom är givetvis beklagligt och möjligen förklarar men inte rättfärdigar ett kriminellt leverne. Din bror är säkert intelligent (ett relativt begrepp) men narcissistisk lagd. Tror du också att han saknar empatisk förmåga, dvs är vad man brukar kalla för psykopat?

Nu har jag förvisso bara hört enstaka uttalanden av gryningspyromanen i radio (igår) och utifrån det kan jag säga att han varken framstod som intelligent eller sympatisk när han svor åt åklagaren och vräkte ur sig att han varken brydde sig om det ena eller andra (vilket i slutändan endast drabbar honom själv). Han framstod snarare som en tjurig och antisocial åttaåring och är han verkligen oskyldig torde det vara mycket ostrategiskt att framställa sig själv i så ofördelaktig dager. Ja, störd är han säkerligen.
Citera
2011-03-16, 09:49
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat Gryningsbror:
-->>
"Tro mig, jag har många gånger velat prata med de 50 reportrar som ringt, men valt att prata med två. Varför ens två? De gav ett bra intryck och respekterade genomläsning mm, men så är inte alla."

http://www.skanskan.se/article/20110...ellan-hotellen

Artikeln i Skånskan under länken här verkar bygga på din egen berättelse till en av dessa två du nämner du pratat med, en berättelse som journalisten sedan sammanställt. Varför inte fortsätta samarbeta på det sättet, skriv en bok.
Du har mycket att berätta. Det är också ett bra sätt att göra "avslut" med något.
Senast redigerad av PhDSalander 2011-03-16 kl. 10:01.
Citera
2011-03-16, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krimreporter
Även jag lutar åt att du kan saker som inte stått i media. ex det polisen stal i skurup. Men om du är en av Ulfs kompisar kan han ha berättat det för dig.
Namnbyten och namnet på Åke C hänger du med i, det är inte helt enkelt.

Tre andra kontrollfrågor. Vem skadade hästar (svaret är välkänt i skivarp), Finns det någon särskild förklaring till varför Ulf på turné i Mora valde just en av de industrilokaler han valde (svaret har aldrig varit publicerat)

Och vad hade polisen Maria A och du gemensamt 2006 (går att ta reda på genom internet men du ska kunna veta direkt)

Tycker för övrigt det är tufft av dig om du är äkta. Om du varit med på flashback förr borde du veta hur snabbt andra kan ta reda på aktuell identitet på Ulf bror.

Det har stått nånstans att psykvården ändrade din bana. Vad skulle kunna ändra Ulfs.

Magnus, vi är släkt, skadade hästar. Hur vi är besläktade vill jag inte gå in på.
Ja, han hade stulit en glassmaskin i en kiosk där 1985?, det finns fler förklaringar. Vilken du specifikt menar vet jag inte. Finns många anledningar.
Maria A var polis, politiskt.
Ja, ring mig då? ta mobilen men inte 00 utan 01 istället så svarar jag för att bekräfta om du vill.
Psykvård kanske ev. tillsammans med att jag kontaktar honom.
Citera
2011-03-16, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
Citat Gryningsbror:
-->>
"Tro mig, jag har många gånger velat prata med de 50 reportrar som ringt, men valt att prata med två. Varför ens två? De gav ett bra intryck och respekterade genomläsning mm, men så är inte alla."

http://www.skanskan.se/article/20110...ellan-hotellen

Artikeln i Skånskan under länken här verkar bygga på din egen berättelse till en av dessa två du nämner du pratat med, en berättelse som journalisten sedan sammanställt. Varför inte fortsätta samarbeta på det sättet, skriv en bok.
Du har mycket att berätta. Det är också ett bra sätt att göra "avslut" med något.

Har redan påbörjat med att skriva en bok, men har problem med att det MÅSTE bli rätt. Ser redan här hur fel det kan uppfattas. Det vill jag inte. Jag vill ärligt försöka förklara hur det kan gå så snett. Vad som ligger bakom och under allt, för att om möjlig lindra folks skräck, rädsla, fruktan och kanske t.o.m. eventuellt kunna gå vidare med sina liv, eller? helt enkelt försöka förklara, om det nu går.
Men det kan så lätt bli så fel och misstolkas.
Citera
2011-03-16, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Midnight
Frågor:

1. Vad "stal" polisen från honom i Skurup?

2. Många säger att han är intelligent men det har aldrig framgått hur det märks, kan du göra ett försök att förklara det?

3. Vad har han jobbat med genom åren. Hur försörjer han sig nu?

4. Precis som någon tidigare har nämnt för han tankarna till UNA-BOMBAREN. Är det något du också har tänkt?

1. Vill inte närmre gå in på det och posta det i denna tråden.

2. Han spelar dum. Hans IQ överstiger garanterat 125-130. Finns f.ö. undersökning som pekar på över 122 om jag minns rätt. Troligen har han dock blivit något sönderhaschad.

3. Han har aldrig haft ett arbete någon längre tid i hela sitt liv, bara i mitt företag på början av -90 talet.

4. Nej, liknelsen är felaktig. Helt fel enligt min mening.
Senast redigerad av Gryningsbror 2011-03-16 kl. 10:45.
Citera
2011-03-16, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bluecafe
http://www.skanskan.se/article/20110314/YSTAD/703149893/1018/ar-av-glapp-mellan-hotellen

Blev han far till fler barn med sin styvmor under slutet av 80-talet?

Nej.
Senast redigerad av Gryningsbror 2011-03-16 kl. 10:57.
Citera
2011-03-16, 10:28
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Har redan påbörjat med att skriva en bok, men har problem med att det MÅSTE bli rätt. Ser redan här hur fel det kan uppfattas. Det vill jag inte. Jag vill ärligt försöka förklara hur det kan gå så snett. Vad som ligger bakom och under allt, för att om möjlig lindra folks skräck, rädsla, fruktan och kanske t.o.m. eventuellt kunna gå vidare med sina liv, eller? helt enkelt försöka förklara, om det nu går.
Men det kan så lätt bli så fel och misstolkas.

Kan garantera dig att hur du än anstränger dig att det måste bli rätt, så kommer det finnas de som misstolkar och missuppfattar din berättelse. Sådana saker kan man inte göra något åt, det kommer alltid finnas med , det ska inte hindra dig från att berätta DIN berättelse.
Citera
2011-03-16, 10:28
Medlem
cheringens avatar
Hej Gryningsbroder!

Som boende i trakterna av Ulfs härjningar kan jag ju bestämt påstå att jag känner stark avsky varje gång jag ser hans flinande nuna när han örlar omkring i Ystad. Jag hoppas innerligt att han åker dit så det stänker om det denna gången. Jag såg Ulf i rätten i måndags. Han ser väldigt sliten ut. Har du själv varit på någon av rättegångsdagarna?

På något vis kan jag ändock förstå dina känslor, han är din bror. Om inte för något annat, så hade det kanske varit bra för dig att skriva ner er historia. Jag lovar, kommer en bok till stånd så har du en köpare här

För övrigt önskar jag dig lycka till här i livet och beklagar verkligen den sorgliga uppväxt ni har haft.
Citera
2011-03-16, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Driftkucku
Hej!

jag tycker du är modig som startar denna tråden. Strunta i alla idioter som sabbar den med lika många idiotiska frågor och yttranden.

Har du familj?
Vad tycker personer i din omgivning om allt detta?
Hur gör du med nya relationer/bekantskaper? Berättar du vem du är?
Tycker du media har vinklat mycket i tidningarna, eller har de gett en rättvis bild av allt?

Hoppas att allt ordnar sig för dig, kan inte vara lätt, detta. Keep up the good work!

Ja, jag har familj.
Vissa, om vi ev. blir på kant med varandra, förtalar mig och försöker piska upp en obehaglig stämning. Det har nämligen hänt ett flertal gånger.
Jag berättar vem jag är till mina närmsta vänner och givetvis min sambo, som vet allt.
Tidningarna har dels vinklat och är dessutom på helt fel spår. Vissa TROR däremot att de har kommit på "sanningen".
Senast redigerad av Gryningsbror 2011-03-16 kl. 10:43.
Citera
2011-03-16, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cheringen
Hej Gryningsbroder!

Som boende i trakterna av Ulfs härjningar kan jag ju bestämt påstå att jag känner stark avsky varje gång jag ser hans flinande nuna när han örlar omkring i Ystad. Jag hoppas innerligt att han åker dit så det stänker om det denna gången. Jag såg Ulf i rätten i måndags. Han ser väldigt sliten ut. Har du själv varit på någon av rättegångsdagarna?

På något vis kan jag ändock förstå dina känslor, han är din bror. Om inte för något annat, så hade det kanske varit bra för dig att skriva ner er historia. Jag lovar, kommer en bok till stånd så har du en köpare här

För övrigt önskar jag dig lycka till här i livet och beklagar verkligen den sorgliga uppväxt ni har haft.

Förstår din avsky och beklagar.

Var på rättegången i Kristianstad och reportrarna började jaga mig när de anade och jag smet då. Vill inte riskera samma i Ystad, att jag också blir uthängd.
Citera
2011-03-16, 10:46
Medlem
Citat:
1. Vill inte närmre gå in på det och posta det i denna tråden.

2. Han spelar dum. Hans IQ överstiger garanterat 125-130. Finns f.ö. undersökning som pekar på över 122 om jag minns rätt.

3. Han har aldrig haft ett arbete någon längre tid i hela sitt liv, bara i mitt företag på början av -90 talet.

4. Nej, liknelsen är felaktig. Helt fel enligt min mening.

Men varför spelar han dum? Nu får han ju ge sig. Om han nu är så smart, varför lägga en massa tid på att försöka bränna ihjäl folk och göra någon slags "karriär" genom att försöka gäcka polisen?!

Jag kan förstå de som avskyr honom. Hur roligt är det att försöka sova när han härjar i trakterna?

Snacka om kontraproduktivt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in