Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-11-01, 14:09
  #625
Medlem
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article7493984.ab

Fan va han retar mig den mannen

Ulf tycker att polisen utstuderat och metodiskt har förstört hans liv.

– Jag kan inte bo i Ystad längre. Alla mina vänner trakasseras.


Han nämner inget om alla människors liv han förstört.

Allvarligt,ni som bor i Ystad varför spöar ni inte på honom???Snutarna som bevakar honom kommer garanterat att kolla åt andra hållet
Citera
2010-11-01, 20:28
  #626
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zeke5
Han skall hämnas på samhället i 20år eller 25 år (har glömt exakta årtalet).
Samhället drev hans firma i konkurs,vet ej om det var kronfogden eller skatteverket eller tvist i domstol.Men han skulle hämnas! han började med en telestation utanför skivarp.
Det är han som knivskuret hästarna!jaDet är så det blir med inavel.Kan inte den exakta släkthistorien.
Även om han är en a-lagare ,röker gräs och inavlad vet han exakt vad som behövs för att inte bli åtald för bränderna.
Polisen vet att det är han,men domstolen kan inte döma straff.
Han skulle sitta på ett vårdhem/behandlingshem

Kommentar till det jag fetat.......det är INTE han som har gjort det. Däremot är det en väldigt nära släkting som är skyldig till både knivskärning o "övergrepp" på hästar.......
Citera
2010-11-01, 20:49
  #627
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av temponalla
Kommentar till det jag fetat.......det är INTE han som har gjort det. Däremot är det en väldigt nära släkting som är skyldig till både knivskärning o "övergrepp" på hästar.......
O hur menar du med det för fan ut med vad du menar VEM
Citera
2010-11-02, 12:52
  #628
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av temponalla
Kommentar till det jag fetat.......det är INTE han som har gjort det. Däremot är det en väldigt nära släkting som är skyldig till både knivskärning o "övergrepp" på hästar.......

Har redan påpekats i tråden tidigare vem det var, om jag inte minns fel så var det hans brors son som gjorde det.
Citera
2010-11-03, 17:31
  #629
Medlem
cheringens avatar
Kom gåendes på gågatan i Ystad i eftermiddags då jag såg två uniformerade poliser på cykel. Tyckte det såg hur käckt ut som helst..med tanke på de trånga gatorna i Ystad måste det vara perfekt för polisen att ta sig fram på cykel, tänkte jag. Tills jag såg Uffe sitta på en bänk tillsammans med fjällan, han såg så nöjd och belåten ut, inga sorger i världen som vilar över hans axlar.....
Citera
2010-11-03, 20:51
  #630
Medlem
Glitch2007s avatar
Vad är det för uppmärksamhetstörstande tjackluder som vill ta i den psykopaten med tång? Någon som har namn på henne?
Citera
2010-11-03, 21:07
  #631
Medlem
zeke5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av temponalla
Kommentar till det jag fetat.......det är INTE han som har gjort det. Däremot är det en väldigt nära släkting som är skyldig till både knivskärning o "övergrepp" på hästar.......
Är det inte hans far som gjorde det?Eller var det någon annan?
Kan inte hålla isär begreppen!
Citera
2010-11-05, 06:24
  #632
Medlem
Undra om polisen har tappat bort Ulf igen?
http://www.ystadsallehanda.se/ystad/...i-Loderup.html
Citera
2010-11-05, 09:15
  #633
Medlem
cheringens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jongari
Undra om polisen har tappat bort Ulf igen?
http://www.ystadsallehanda.se/ystad/...i-Loderup.html

Citerar YA "Enligt polisen ska branden ha startat i vinden då tända stearinljus funnits där" Signifikat för Uffe.....
Citera
2010-11-05, 23:01
  #634
Medlem
gläfss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cheringen
Citerar YA "Enligt polisen ska branden ha startat i vinden då tända stearinljus funnits där" Signifikat för Uffe.....
Skämtar du?

Tre personer är hemma i huset när det börjar brinna. Tror du att "Uffe" som du så kamratligt kallar honom har smugit in - genom att ta en stege, bryta upp ett vindsfönster och klättra in, eller vad tänker du? - och sedan ställt stearinljus på vinden, smugit tillbaka ut och flytt sin kos?

Därefter, märk väl, ska huset ha blivit övertänt och när brandkåren väl hade släckt ska antingen 1. "Uffe" ha berättat att branden startat på vinden på grund av stearinljus eller 2. en synsk person ha berättat det. För jag utgår att i huset på bilden fanns det ingen vind kvar att hitta spår av stearinljus på, va?

Eller är det Ockhams rakblad vi ska vända oss till - kidsen i huset har lekt spöktimme på vinden, vält ett jävla ljus och inte kunnat släcka. Jag tror nog på det senare.

Och när jag ändå är på det jävla humöret: "Signifikat" är inget jävla ord.
Citera
2010-11-06, 00:02
  #635
Medlem
cheringens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gläfs
Skämtar du?

Tre personer är hemma i huset när det börjar brinna. Tror du att "Uffe" som du så kamratligt kallar honom har smugit in - genom att ta en stege, bryta upp ett vindsfönster och klättra in, eller vad tänker du? - och sedan ställt stearinljus på vinden, smugit tillbaka ut och flytt sin kos?

Därefter, märk väl, ska huset ha blivit övertänt och när brandkåren väl hade släckt ska antingen 1. "Uffe" ha berättat att branden startat på vinden på grund av stearinljus eller 2. en synsk person ha berättat det. För jag utgår att i huset på bilden fanns det ingen vind kvar att hitta spår av stearinljus på, va?

Eller är det Ockhams rakblad vi ska vända oss till - kidsen i huset har lekt spöktimme på vinden, vält ett jävla ljus och inte kunnat släcka. Jag tror nog på det senare.

Och när jag ändå är på det jävla humöret: "Signifikat" är inget jävla ord.

Ber så hemskt mycket om ursäkt att YA uppdaterade artikeln ca 5 timmar EFTER jag skrev inlägget...tagga ner
Citera
2010-11-09, 20:26
  #636
Medlem
Polisen lägger ner bevakningen på Ulf undra hur länge det kommer att dröja förrän det kommer brinna igen...

http://www.ystadsallehanda.se/ystad/...pyromanen.html
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback