Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-03-18, 18:23
  #1225
Medlem
styrlunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maulca
Att Ulf skulle bli min granne, håller jag för osannolikt-då Ulf har sina domäner vida långt ifrån där jag är befinner mig, så det är helt uteslutet. Jag dömer inte Ulf som person, jag tror säkert att han kan vara en intressant person, som man skulle kunna föra en dialog med i något sammanhang.

Jag vill gärna tillägga, att jag försvarar inte de gärningar Ulf företagit sig genom åren. Dock bör han som alla andra som dömts och friges, få en ärlig chans att bättra sig.
I grund och botten är Ulf också en människa som blivit dömd ett antal gånger-och friats ett antal gånger. Därmed inte sagt att han skall vara dömd livet ut.

Ska man resonera så-då skall vara enda dömd gärningsman i Sverige sitta inne på livstid. Är det så du tänker? Då måste Sverige satsa på att bygga många fler fängelser, och som det är nu har Sverige inte råd med detta, så vi får snällt hålla oss till de lagar som gäller vilket göra att Ulf som alla andra intagna ska enligt lag friges efter avtjänad påföljd.

Vi lever i en demokrati som den regleras av lagar så även för Ulf och för oss andra medborgare i Sverige.
Ulf har ett agg till samhället-det är det han är arg på. Det ligger i sakens natur att angripa problemet från rätt håll. Kanske är det så som du förespråkar att Ulf ska inte vara ute i samhället utan sitta inlåst. Detta får jag med varm hand överlåta till andra mer insatta att bedöma.

Ett tips till alla som inte har läst boken om Ulf ta ett par dagar och läs den så kanske många ändrar uppfattning om Ulf.

Boken om Ulf Borgström alias Gryningspyromanen
https://minfil.org/fedem7b6bb/Gryningspyromanen.png
Exakt, det är jävligt lätt att tycka och tänka om man känner sig trygg att inte drabbas.
Denna individ bör förbli inlåst. Han kommer aldrig sluta kunna fungera ute i samhället. Han kommer aldrig överge sitt hämndbehov mot de han anser kränkt honom.
Bara för att han inte bor i dina domäner, finns det inget som säger att fastigheten du bor ägs av någon han hatar, eller din granne.
Han är helt gränslös och kommer aldrig sluta.
Citera
2016-03-18, 20:56
  #1226
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maulca
Förr eller senare måste man öppna grindarna även för Ulf. Ge honom en sportslig chans att bevisa att han håller vad han lovat.

Problemet är att det han har lovat är att han ska hämnas på samhället, och att han är beredd att låta barn och gamla dö för hans rätt att röka på.
Citera
2016-03-18, 22:22
  #1227
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av geddo
Problemet är att det han har lovat är att han ska hämnas på samhället, och att han är beredd att låta barn och gamla dö för hans rätt att röka på.
Och med hans historia, känner jag bara:
Har han lovat att tända på, då tänder han på. Och han kommer inte bekymra sig det minsta om det finns boende småbarnsfamiljer i husen.
Citera
2016-03-19, 01:20
  #1228
Medlem
Mulla Krekars avatar
Ulf måste väl ändå ha någon form av span på sig när han släpps ut? Jag menar, han hotar ju med att bränna ner barnfamiljers hus? Jag skulle vara rädd annars!
Citera
2016-03-19, 01:40
  #1229
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mulla Krekar
Ulf måste väl ändå ha någon form av span på sig när han släpps ut? Jag menar, han hotar ju med att bränna ner barnfamiljers hus? Jag skulle vara rädd annars!
Tidigare har han periodvis varit dygnet-runtbevakad av flera poliser, och ändå lyckats tända på, eller i alla fall att smita.

Det är ingen amatör vi pratar om, och han är antagligen extremt motiverad.
__________________
Senast redigerad av constant 2016-03-19 kl. 01:49.
Citera
2016-03-19, 18:09
  #1230
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karatekung90
Fast nu har vi något i sverige som kallas för rättssäkerhet, det som tex skiljer oss från negrerna i afrika och andra banan länder.

Nu har Ulf suttit och sonat sitt straff då skall inte kriminalvården leka moraltanter pga media och polis eventuellt tror ulf ruvar på hämnd.
Fast är det egentligen så konstigt om han har ett hat till samhället? Behandlar dem han korrekt nu tex?

Massmördaren Flink satte de ju lös, hur i helvete man kan göra det pp en sån som han.

Ulf har sonat sitt straff och skall släppas iApril, annars får vi ju slänga in en jo-anmälan.

Breivik är för övrigt han också ett offer, nu sitter han inspärrad pga sina åsikter (och att han råkade ha ihjäl en massa rödingar, vilket det borde vara medalj för).
Rättssäkerhet och skyddsintresse kolliderar inte, Borgström kan gärna behandlas humant där han sitter men han bör vara inlåst och under övervakning, annars kan oskyldiga drabbas av hans sjuka hjärnas infall.
Det mest rättssäkra vore att ha Borgström inlåst på mentalsjukhus tills han kan anses som ofarlig.
Citera
2016-03-19, 18:37
  #1231
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Och med hans historia, känner jag bara:
Har han lovat att tända på, då tänder han på. Och han kommer inte bekymra sig det minsta om det finns boende småbarnsfamiljer i husen.

Fast jag begriper inte riktigt logiken i hans resonemang. Jag har läst någon längre intervju med honom och hasch ska tydligen vara hans last. Men varför bränna andras byggnader för det? Om han mailbombar riksdagsledamöters brevlådor för att få till stånd en lagändring skulle man kunna begripa.
Citera
2016-03-19, 19:07
  #1232
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Fast jag begriper inte riktigt logiken i hans resonemang. Jag har läst någon längre intervju med honom och hasch ska tydligen vara hans last. Men varför bränna andras byggnader för det? Om han mailbombar riksdagsledamöters brevlådor för att få till stånd en lagändring skulle man kunna begripa.
Han har helt enkelt kommit på kant med Telia, Polisen, Kriminalvården och några fler myndigheter - Ser antagligen allt svart ibland och då vill han visa vad han kan.

Otroligt sorgligt.
Citera
2016-03-21, 10:44
  #1233
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ulf Borgströms, även kallad Gryningspyromanen, frigivning skjuts upp 23 dagar. Det har Kriminalvården beslutat, uppger hans advokat Viktor Svartz för Kvällsposten
http://www.expressen.se/kvallsposten...ng-skjuts-upp/
Citera
2016-03-21, 10:55
  #1234
Medlem
The Dudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
http://www.expressen.se/kvallsposten...ng-skjuts-upp/

Lysande tänkande av kriminalvården. Lär ju få honom på bättre tankar direkt!
Citera
2016-03-21, 11:52
  #1235
Medlem
Han borde spärras in för gott, som i usa "criminally insane".
Citera
2016-03-21, 11:55
  #1236
Medlem
mjohan84s avatar
är han lite lik bombmannen? i sitt hat mot olika företag/myndigheter
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback