2016-07-09, 02:02
Medlem
FuckBlashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arthur Dent
Okej, då förstår jag. Men det ena motsätter ju inte det andra, Författaren till boken kan ju ha varit just så smart som Ulf anser man måste vara för att förstå hans handlingar, och att Ulf inte förklarar sina handlingar publikt på Flashback eller annorstädes betyder ju inte att han inte förklarat dem för andra, exempelvis författaren till boken du refererar till.

Måste man vara smart för att förstå idiotens handlingar?
Citera
2016-07-09, 02:35
Medlem
Solglittrets avatar
Kan följa med i ditt resonemang GP där du sagt att du skiter i om husdjur bränns inne så länge människor dör av svält i världen.
Undrar dock lite över om man, när man tuttat på - ens om du nu bara är dömd för en enda brand som du säger - inte har lite ågren över om någon människa skulle vara kvar där inne?

Ok möjligen att hata samhället o tutta på byggnader för miljontals kronor - men hur tänkte du (den där enda dömda gången) - om det hade varit kvar en person där inne? En familj? Ett barn?

Vad skulle dessa människor då ha straffats för om de brann inne?
Citera
2016-07-09, 03:08
Medlem
FuckBlashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Kan följa med i ditt resonemang GP där du sagt att du skiter i om husdjur bränns inne så länge människor dör av svält i världen.
Undrar dock lite över om man, när man tuttat på - ens om du nu bara är dömd för en enda brand som du säger - inte har lite ågren över om någon människa skulle vara kvar där inne?

Ok möjligen att hata samhället o tutta på byggnader för miljontals kronor - men hur tänkte du (den där enda dömda gången) - om det hade varit kvar en person där inne? En familj? Ett barn?

Vad skulle dessa människor då ha straffats för om de brann inne?

Jag har svårt för att tro att detta puckot skulle bry sig över huvud taget. En bror till honom skar några hästar i fittan så att de blev, eller var nära att bli, avlivade. Mysig typ va?
Skulle det brinna hos mig skulle jag se till att familjen kom i säkerhet tillsammans med hunden och katten, eventuella möss, råttor, kackerlackor, vägglöss, tveskärtar m.m. Sen skulle jag spika fast UB mitt i eldhärden.
Senast redigerad av FuckBlash 2016-07-09 kl. 03:12.
Citera
2016-07-09, 06:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FuckBlash

Nja, det där är ju lite av en filosofisk fråga som kom upp under psykiatrikursen när jag pluggade till läkare: Det är ju lite svårt för utomstående att veta om allt som en psykotisk person säger och gör är logiskt i förhållande till den värld som denne lever i, eller om det är betraktaren som bara saknar tillräcklig inlevelseförmåga/intelligens för att begripa logiken?

Ifall det finns någon gömd kod eller dolt meddelande bakom mordbränderna kanske herr Borgström får kliva ner från sina höga hästar och tala ur profetskägget istället, så att de mindre intellektuellt bemedlade också kan få chansen att begripa vad poängen med förstörelsen är. Annars riskerar budskapet att gå förlorat och hans eftermäle reduceras till att handla om en destruktiv, rättshaveristisk galning utan respekt för vare sig oskyldiga människors liv eller deras egendom. Om det bara handlar om symbolik med bl.a. litterära referenser (Don Quijote, Emil i Lönneberga), så krävs det ju ändå att någon annan delar hans världsbild för att motivet med gärningarna ska gå att förstå och acceptera. Den skaran människor är nog ytterst begränsad och dessutom är jag rädd att urvalet inte har med intelligens att göra. Så länge syftet inte klargörs av gärningsmannen så kommer historieskrivningen mest handla om hans "sorgliga skepnad" snarare än hans ridderlighet. (Kunde inte låta bli Don Quijote-parallellen, f'låt)
Citera
2016-07-10, 20:22
Medlem
cossinuss avatar
helt knäpptyst från gp under helgen.sista var från fredan. kan man tolka det som att han inte har egen dator+åtkomst till internet ?
Citera
2016-07-10, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cossinus
helt knäpptyst från gp under helgen.sista var från fredan. kan man tolka det som att han inte har egen dator+åtkomst till internet ?

Man kan tolka det som att jag har ett liv.
Citera
2016-07-10, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GP63
Man kan tolka det som att jag har ett liv.
Var det du som fällde masten i Borås?
Citera
2016-07-10, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FuckBlash

Personer med ett kriminellt beteende kännetecknas ofta av att de "torskat" pga. de var "för smarta"! (i deras förklaringsmodell)
Citera
2016-07-10, 23:50
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
När jag tänker på Emils snickarboa har jag svårt att hålla mig för skratt...........Ju mer ni retar er på det, desto mer skrattar jag. NI fattar inte ett smack om vad detta handlar om. Vissa saker får man fatta själv, men jag tror inte att det är så många av er som gör det.

Tror du någon här inne är avundsjuk och vill vara som dig ? Du är personlighetsstörd, missbrukare, har suttit inne länge och kommer sitta inne länge igen. Jag är glad att jag är jag och inte du. Fyfan vilken tragisk människa du är.
Citera
2016-07-11, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RullRull
Personer med ett kriminellt beteende kännetecknas ofta av att de "torskat" pga. de var "för smarta"! (i deras förklaringsmodell)

Vi gör alla misstag, bara de som är korkade gör samma misstag två gånger. Det har inget med intelligens att göra snarare självinsikt. Att erkänna för sig själv att man kan vara så jävla dum i huvudet och att inte skylla i från sig. Självklart gör jag misstag som alla andra gör, frågan är bara om jag gör samma misstag igen. Den som lever får se.
Citera
2016-07-11, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av langaocb
Tror du någon här inne är avundsjuk och vill vara som dig ? Du är personlighetsstörd, missbrukare, har suttit inne länge och kommer sitta inne länge igen. Jag är glad att jag är jag och inte du. Fyfan vilken tragisk människa du är.

Jag är varken personlighetsstörd eller missbrukare. Tro mig när jag säger att staten undersökt mig mycket noggrant och resultatet är att dina påståenden är felaktiga. Du tror på allt som personer som aldrig träffat mig påstår.
Citera
2016-07-11, 17:09
Medlem
Citat:
Jag är varken personlighetsstörd eller missbrukare. Tro mig när jag säger att staten undersökt mig mycket noggrant och resultatet är att dina påståenden är felaktiga. Du tror på allt som personer som aldrig träffat mig påstår.

Exakt vad är du arg på staten över? Jag hatar också staten, men inte fan är jag kriminell för det.

Varför gillar du att elda upp kulturmärkta föremål? Vilket parti röstar du på?

Om man vill knäcka staten/samhället måste man verka inifrån - och slå ut betydligt större mål.

Jag lade märke till att du var extremt ironisk när du kommenterade boken som skrivits.
Senast redigerad av Bacto 2016-07-11 kl. 17:26.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in