Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-07-30, 17:39
  #1561
Medlem
SagtVars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arthur Dent
På vilket sätt menar du att Baron von Münhhausen var en dum person? Eller menar du Don Quijote? Du framställer inte dig själv som särskilt smart när du inte klarar av att hålla isär dessa litterära figurer.

Uppdaterat nu....
Citera
2016-07-31, 11:24
  #1562
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Terpentino
Vore det inte bättre att skriva något på Facebooksidan som refererar till GP63?

Skriv till ex ett inlägg på Facebook med texten "Hej alla troll. JAG är den jag säger mig vara"

Nöjd?
Citera
2016-07-31, 13:11
  #1563
Medlem
CpGurrAs avatar
Är det han som är i farten. Brand i lägenhetslänga. http://vlt.se/nyheter/vasteras/1.412...and-i-skultuna

Vid 5:42 på söndagsmorgonen startade en brand i en radhuslänga i Skultuna.
Enligt LKC-befäl Mikael Lindgren ska den ha startat på altanen till en av lägenheterna.
Totalt finns det 4 stycken lägenheter i längan.
– Alla boende ska vara ute och utan skador men två av lägenheterna är i totalt obrukbart skick, berättar befäl Lindgren.


Vid ett snabbt samtal med inre befäl på räddningstjänsten i Västerås framgick att manskap fortfarande är på plats men inte i vilken utsträckning.

– Det finns inte längre någon risk för spridning, så räddningstjänsten har börjat skicka hem enheter och har branden under kontroll, berättar inre befäl Per Larsen.

Två räddningsenheter blir kvar och sköter det sista släckningsarbetet. Som det ser ut kommer arbetet att fortsätta under dagen.


Madelen Johansson bor i gården bredvid den drabbade radhuslängan och hon berättar att hon vaknade innan väckarklockan och tittade ut och såg lågorna utanför fönstret.


– Oj! Det brinner! tänkte jag, nästa tanke var, det blåser mot vårt hus! Jag ville att sambon skulle packa ihop det nödvändigaste för säkerhets skull. Själv var jag tvungen att åka till jobbet, berättar hon.
Två av de fyra lägenheterna är helt förstörda, den tredje är med stor sannolikhet även den brand och fuktskadat.
– Alla i området är jätteledsna och skakade. Folk gråter, de har ju förlorat sina liv, en familjerna hade dessutom nyss flyttat in. Så det känns ledsamt men det är god sammanhållning i området och alla hjälps åt med det de kan, säger Madelen Johansson

Polisen kommer att gör en teknisk undersökning eftersom man inte kan finna några naturliga orsaker till brandens uppkomst. Området är avspärrad och en anmälan om mordbrand är upprättad. Polisen har i nuläget ingen misstänkt.
Citera
2016-07-31, 13:38
  #1564
Medlem
MrFolds avatar
Med posterna på Facebook (konto Ulf Gryningspyromanen Borgström) inklusive ett foto av hans nationella ID-kort kan vi avsluta diskussionen om ifall GP63 är den han säger sig vara. Såvida nu inte trollet stulit den dömde mordbrännarens id-handlingar.

Mod: Varför inte lägga till något i stil med "(självoutat nick GP63 få Flashback/mod) till trådrubriken så slipper vi få en massa poster där folk som inte kan läsa fortsätter tjata om troll och bluffar?
Citera
2016-07-31, 15:54
  #1565
Medlem
Jubberos avatar

Käre Pyroman, du bekräftar återigen hur viktigt det är att du syns, bekräftas och "behåller ditt grepp om massorna".
Det torde vara en tidsfråga innan du eldar igen, om du nu inte redan startat upp.

En liten sidoeffekt av dina bekräftelsebehov är dock att du just nu har fler ögon på dig än du troligen någonsin haft och kanske inser, trots din fantastiska intelligens.
På ett sätt är det nog vad du söker, men det blir också till sist ditt definitiva fall ut ur manegen.
Citera
2016-08-01, 12:27
  #1566
Medlem
Jag har förstått att du Ulf/GP63 varit oskyldigt inburad men du vet troligen en del om hur en mordbrännare fungerar ?

Vad går de igång på, blåljusen, vetskapen om att ett barn, vuxen, husdjur brinner upp och dör eller vad är det som lockar ?
Värmen i elden kanske ?

Upplys en som inte fattar, tack.
Citera
2016-08-01, 12:36
  #1567
Medlem
Terpentinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GP63
Nöjd?

Jepp
Citera
2016-08-03, 18:59
  #1568
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dirtyoldgeezer
Jag har förstått att du Ulf/GP63 varit oskyldigt inburad men du vet troligen en del om hur en mordbrännare fungerar ?

Vad går de igång på, blåljusen, vetskapen om att ett barn, vuxen, husdjur brinner upp och dör eller vad är det som lockar ?
Värmen i elden kanske ?

Upplys en som inte fattar, tack.

En polis som trakasserar, hotar och misshandlar mig eller mina vänner och bekanta, varnar jag bara en gång. När jag varnade svinpolisen i Ystad så blev jag bemött med ett hånskratt och eftersom det är Ystadbornas polis så blev det självklart Ystadborna som fick straffet.
Straffet är inget som jag njuter av att dela ut men det är lätt att skratta åt resultatet.
, särskilt när jag tänker på möllan i Skivarp.
Om nu Ystadborna inkl polisen tror att jag kommer att glömma, att jag utav dem blev behandlad som en mindre värd människa sa tar ni fel.

Hämnden är ljuv, jag lovar.

Elden är ett vapen precis som att polisen går runt med ett vapen och hotar mig så anser jag att jag har samma rätt som dem.
Citera
2016-08-03, 19:17
  #1569
Medlem
När jag läser era inlägg så ställer jag mig frågan, var i helvete kommer alla idioter ifrån?
Ni tror ni är smarta men ni är fan dummare än en badboll. Att föra en dialog med er är lika givande som att röka en joint utan THC.

Som ni säkert förstår så orkar jag inte längre föra en dialog med sådana nollor som er så jag har bestämt mig för att lite då och då skriva om livet
utifrån min synvinkel, vad jag tycker, tänker och gör på min Facebookhemsida.

Alla mina vänner på Facebook hålls hemliga så att ni slipper (tillskillad från mig) bli utsatta av snuten, media och annat pack.

Ulf Borgström


https://www.facebook.com/profile.php?id=100012015436745
Citera
2016-08-04, 14:57
  #1570
Medlem
Terpentinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GP63
En polis som trakasserar, hotar och misshandlar mig eller mina vänner och bekanta, varnar jag bara en gång. När jag varnade svinpolisen i Ystad så blev jag bemött med ett hånskratt och eftersom det är Ystadbornas polis så blev det självklart Ystadborna som fick straffet.
Straffet är inget som jag njuter av att dela ut men det är lätt att skratta åt resultatet.
, särskilt när jag tänker på möllan i Skivarp.
Om nu Ystadborna inkl polisen tror att jag kommer att glömma, att jag utav dem blev behandlad som en mindre värd människa sa tar ni fel.

Hämnden är ljuv, jag lovar.

Elden är ett vapen precis som att polisen går runt med ett vapen och hotar mig så anser jag att jag har samma rätt som dem.


Att kriminella hatar polisen är ju mer regel än undantag. Men visst kan det vara befogat att kriminella hamnar under luppen vid utredningar av brott. Att som kriminell förklara krig mot polisen för att de gör sitt jobb är dock ganska ovanligt.

Du Ulf är ovanlig, du förklarar krig mot polisen och bedriver det kriget genom att straffa folket vilka polisen är satta att skydda! Du känner dig stolt över det dessutom.
Uppenbart har du en narcisistisk personlighetsstörning. Det är ju inte ditt fel!
Man kan nästan tycka synd om dig, det måste vara rätt tungt och jobbigt bedriva ett enmanskrig.

Med tanke på ditt hat mot allt och alla för upplevda kränkningar bör du ha förståelse för att du hatas för vad du gjort. Hatat går ju bägge vägarna så att säga.
Citera
2016-08-05, 03:39
  #1571
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GP63
En polis som trakasserar, hotar och misshandlar mig eller mina vänner och bekanta, varnar jag bara en gång. När jag varnade svinpolisen i Ystad så blev jag bemött med ett hånskratt och eftersom det är Ystadbornas polis så blev det självklart Ystadborna som fick straffet.
Straffet är inget som jag njuter av att dela ut men det är lätt att skratta åt resultatet.
, särskilt när jag tänker på möllan i Skivarp.
Om nu Ystadborna inkl polisen tror att jag kommer att glömma, att jag utav dem blev behandlad som en mindre värd människa sa tar ni fel.

Hämnden är ljuv, jag lovar.

Elden är ett vapen precis som att polisen går runt med ett vapen och hotar mig så anser jag att jag har samma rätt som dem.

Det är väl här din oöverträffade intelligens träder in och skiljer agnarna från vetet. Enligt din öga-för-öga-logik borde du väl snarare angripa ystadspolisen (eller kanske t.o.m. enskilda tjänstemän) om du anser att de burit sig illa åt mot dig? Logiken haltar för oss vanliga dödliga och ifall du har tänkt "straffa" ystadsborna generellt för alla oförätter som du via polisen fått utstå har du ett styvt jobb framför dig. När är ni kvitt? De flesta, normalt funtade människor skulle nog anse att det både är fegt och ffa missriktat att ge sig på folk som inte har mer med saken att göra än att de råkar bo i samma stad. Det är dessutom en, i mitt tycke, stor skillnad att bära vapen i tjänsten (huruvida polisen hotat dig med dem känner jag inte till) och att verkligen använda vapnet (=elden).

Sen kan du ju skrävla över hur grundligt psykiatriskt genomgången du är (och när det talar till din fördel ska vi tydligen ha stort förtroende och tillit till offentliga myndighetsutövare) och att man "hittade inget". Då ska man ha i åtanke att de allra, allra flesta människor över huvudtaget ALDRIG blir föremål för sådana undersökningar (för att det inte finns anledning att misstänka att personen är psykiskt sjuk) och att det man främst letar efter är om det i straffrättslig mening föreligger psykiatrisk sjukdom som utgör hinder för fängelsestraff, dvs att personen ifråga är såpass väck i skallen att hen inte kan skilja på rätt och fel. Kvällstidningarna brukar ju då och då förfasa sig över hur många psykopater som sitter i fängelse men dessbättre är det inget skäl för att undgå fängelsestraff. Många skulle nog ändå anse att ditt resonemang i citatet ovan och merparten av dina åsikter som kommer fram i andra delar av tråden faller utanför vad som kan betraktas som normalt även om det inte betyder att du är sjuk i rättspsykiatrisk mening. För övrigt utgör exempelvis antisocial personlighetsstörning (psykopati) eller hämndmotiv hinder för att sätta den specifika diagnosen "pyromani", så att du sluppit undan det är kanske inte så konstigt.
Citera
2016-08-05, 05:54
  #1572
Medlem
EDL1885s avatar
Bara jag som reagerar på att hans id inte har ett foto?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback