2016-07-08, 18:34
Medlem
När jag läste att någon nämnde Skivarps Mölla blir jag glad djupt in i min själ. Det får mig att tänka på en spansk riddare som slogs mot väderkvarnar, men det gick inte så bra. Det fins andra sätt att besegra väderkvarnar. Men det är ni för dumma för att fatta.
Citera
2016-07-08, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FuckBlash
Nej det är helt rätt. Ett puckat vrak har inte 130+ i IQ men vad har det med dig att göra? Kom inte och påstå att du besitter en intelligens som överstiger gemene man. Skulle en så begåvad människa begå dessa brott? Skulle en sådan knallhård tuffing begå dessa fega och mesiga handlingar? Sätta fyr på kyrkor, sagominnen som Emils snickarboa, landsmärken som Skivarps mölla, Zorngården, m.m. m.m. Allt i skydd utav nattens mörker. Vilken tuffing och överintelligent person skulle göra så? Det har begåtts utav en oerhört mesig och fjollig fegis som har fått för sig att världen snurrar kring denna person. Det enda som snurrar är det ynkliga sviskonet som bor mellan dennes öron.

Visst är jag överviktig. Det har du rätt i. Min längd är 1,84 och jag väger 106 kg men trots det så piskar jag nog dig på milen även om jag är ca 10 år äldre. Skulle jag inte uppnå detta så vill jag ställa upp utan packning, dvs -27kg.

Vad gäller intelligens så lackar du nog ur även där men det är inte riktigt det som jag söker. Vem som helst är smartare än du och det är ju inte någon större bedrift. T.ex. så särskriver man inte ”polis stationer” utan det heter ”polisstationer” och formuleringen ”…inte sådana idioter som er…” skulle vara ”…inte sådana idioter som ni…”. Dessutom stavas kommer med två m.

IQ130+?? Du är ju bara för go alltså. Jag tror jag kissar på mig.

Jag springer milen med dig när du vill och om du kommer under 45 ska jag slicka dina fötter!!
Du saknar självinsikt om du tror att det bara är att jogga lite.
Du får förstå att polisen sätter in det bästa de har och de har stora problem. Så tror du som en fet otränad bitter gammal gubbe kan hänga med.........du är bara för mycket. Testa först att springa milen under timmen (bra träning för en fet soffpotatis)
först då fattar du vad under 45 är.
Citera
2016-07-08, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arthur Dent
När du sådana förhoppningar i dina tankar tror jag du kommer bli besviken, har funnits gott om pyromaner i Sverige och alla är de bortglömda. Ingen förstår vad syftet med dina bränder var, det är annat med personer som tex. UNA-bombaren vars (läsvärda) manifest gjorde att han fortfarande lever kvar i folks medvetande.

Du har helt rätt! Det fins många pyromaner, men hur du än vänder och vrider på det, så finns det bara en snickarboa.
Citera
2016-07-08, 19:34
Medlem
Uffe var det du som fällde masten i Borås?
Citera
2016-07-08, 22:09
Medlem
Arthur Dents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GP63
Du har helt rätt! Det fins många pyromaner, men hur du än vänder och vrider på det, så finns det bara en snickarboa.

Du verkar inte ta till dig vad jag skriver och du verkar ha missat mitt svar till dig.

"Ni och ni, jag är jag! Jag hyllar inte UNA-bombaren men jag kan sympatisera med syftet till hans handlingar, och det är det som skiljer er två, han hade ett uttalat syfte medan dina handlingar framstår som slumpmässiga och meningslösa, även om jag är övertygad om att det fanns ett syfte bakom, men du har så vitt jag vet inte uttalat dig speciellt mycket om den saken, inte utåt iaf."

Poängen är alltså att det spelar ingen roll att du eldat ner Emils fristad, det kommer minnas att "snickarboan" brann men ingen kommer minnas vem som satte fyr och ingen kommer minnas varför eftersom ingen vet, förutom dem då som du anser är tillräckligt smarta att förstå varför du gör som du gör men den skaran får nog anses vara ganska begränsad. För att en händelse ska leva kvar i folkminnet krävs att ett stort antal för händelsen vidare, men de flesta vet bara att det brann, inte varför.

UNA-bombaren som du fått för dig att jag hyllar säkerställde att minnet av hans handlingar lever vidare genom att i detalj förklara sina handlingar, och det fungerar! Fast för Kaczynski var budskapet viktigare än handlingen, för dig verkar det vara tvärtom, vilket också är förklaringen till varför du kommer försvinna i mängden av alla andra pyromaner.
Citera
2016-07-08, 23:40
Medlem
cossinuss avatar
Citat:
När jag tänker på Emils snickarboa har jag svårt att hålla mig för skratt...........Ju mer ni retar er på det, desto mer skrattar jag. NI fattar inte ett smack om vad detta handlar om. Vissa saker får man fatta själv, men jag tror inte att det är så många av er som gör det.

sa inte du att författarna bakom boken om dig förstod det så himla väl att det var som om du skrev upplevelsen. Hur går det ihop med att "vi inte fattar ett smack" ?

jag har själv inte läst boken och anledningen är att jag lkäser aldrig böcker. men det kanske vore en trevlig mjukstart i mitt bokläsande
Senast redigerad av cossinus 2016-07-08 kl. 23:44.
Citera
2016-07-08, 23:45
Medlem
Arthur Dents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cossinus
sa inte du att författarna bakom boken om dig förstod det så himla väl att det var som om du skrev upplevelsen. Hur går det ihop med att "vi inte fattar ett smack" ?

Intressant inlägg men vill du utveckla lite, jag förstår inte "det var som om du skrev upplevelsen".
Citera
2016-07-09, 00:09
Medlem
cossinuss avatar
Citat:
Intressant inlägg men vill du utveckla lite, jag förstår inte "det var som om du skrev upplevelsen".

kolla på denna post: (FB) Ny bok: "Gryningspyromanen : Från mobbad tonåring till Sveriges värsta mordbrännare"
Citera
2016-07-09, 00:16
Medlem
FuckBlashs avatar
Citat:
Jag springer milen med dig när du vill och om du kommer under 45 ska jag slicka dina fötter!!
Du saknar självinsikt om du tror att det bara är att jogga lite.
Du får förstå att polisen sätter in det bästa de har och de har stora problem. Så tror du som en fet otränad bitter gammal gubbe kan hänga med.........du är bara för mycket. Testa först att springa milen under timmen (bra träning för en fet soffpotatis)
först då fattar du vad under 45 är.

Lille gubben. Du vet uppenbarligen inte vem du har att göra med. Visst måste jag ligga i för att komma under 45 på 10 men jag brukar försöka lägga mig på minus 60 med packning.
Slicka mina fötter? Det närmaste din tunga skulle komma mig är ett spik, en hammare och en tall.
Citera
2016-07-09, 00:31
Medlem
Arthur Dents avatar
Citat:
kolla på denna post: (FB) Ny bok: "Gryningspyromanen : Från mobbad tonåring till Sveriges värsta mordbrännare"

Okej, då förstår jag. Men det ena motsätter ju inte det andra, Författaren till boken kan ju ha varit just så smart som Ulf anser man måste vara för att förstå hans handlingar, och att Ulf inte förklarar sina handlingar publikt på Flashback eller annorstädes betyder ju inte att han inte förklarat dem för andra, exempelvis författaren till boken du refererar till.
Citera
2016-07-09, 00:41
Medlem
cossinuss avatar
Citat:
Okej, då förstår jag. Men det ena motsätter ju inte det andra, Författaren till boken kan ju ha varit just så smart som Ulf anser man måste vara för att förstå hans handlingar, och att Ulf inte förklarar sina handlingar publikt på Flashback eller annorstädes betyder ju inte att han inte förklarat dem för andra, exempelvis författaren till boken du refererar till.

jo du svarade nog på min fråga. så fort gp63 gjorde sig stadgad här så första bästa snubbe frågar om varför han bränner ner det ena och andra och frågar om gp kan be om ursäkt för det.

gp förväntar sig av oss ifall vi kan prestera bättre än att ta fram våra initiala reaktioner utan att tänka efter.
Citera
2016-07-09, 00:53
Medlem
Arthur Dents avatar
Citat:
jo du svarade nog på min fråga. så fort gp63 gjorde sig stadgad här så första bästa snubbe frågar om varför han bränner ner det ena och andra och frågar om gp kan be om ursäkt för det.

gp förväntar sig av oss ifall vi kan prestera bättre än att ta fram våra initiala reaktioner utan att tänka efter.

Håller med, tycker ändå att mina inlägg till GP varken var utan mål eller mening, det var liksom inga primalskrik. Responsen får dock anses vara klen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in