Citat:
Ursprungligen postat av
GP63
Du har helt rätt! Det fins många pyromaner, men hur du än vänder och vrider på det, så finns det bara en snickarboa.
Du verkar inte ta till dig vad jag skriver och du verkar ha missat mitt svar till dig.
"Ni och ni, jag är jag! Jag hyllar inte UNA-bombaren men jag kan sympatisera med syftet till hans handlingar, och det är det som skiljer er två, han hade ett uttalat syfte medan dina handlingar framstår som slumpmässiga och meningslösa, även om jag är övertygad om att det fanns ett syfte bakom, men du har så vitt jag vet inte uttalat dig speciellt mycket om den saken, inte utåt iaf."
Poängen är alltså att det spelar ingen roll att du eldat ner Emils fristad, det kommer minnas att "snickarboan" brann men ingen kommer minnas vem som satte fyr och ingen kommer minnas varför eftersom ingen vet, förutom dem då som du anser är tillräckligt smarta att förstå varför du gör som du gör men den skaran får nog anses vara ganska begränsad. För att en händelse ska leva kvar i folkminnet krävs att ett stort antal för händelsen vidare, men de flesta vet bara att det brann, inte varför.
UNA-bombaren som du fått för dig att jag hyllar säkerställde att minnet av hans handlingar lever vidare genom att i detalj förklara sina handlingar, och det fungerar! Fast för Kaczynski var budskapet viktigare än handlingen, för dig verkar det vara tvärtom, vilket också är förklaringen till varför du kommer försvinna i mängden av alla andra pyromaner.