2009-10-30, 07:50
Medlem
Promotions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petta99
Nej, det är inte förbjudet av blizzard, för dem har kommit på en sak som kringgår blizzards regel.

Låter totalt idiotiskt av Blizzard om de går med på det. Att de tar betalt för "tiden" är ju bara ett annat sätt att säga att vissa saker är mer sällsynta. Whatever.

Tack för infon.
Citera
2009-10-30, 10:40
Medlem
asteaks avatar
Brukar ni lira med Maphack då ? sjukt skönt
Citera
2009-10-30, 10:44
Medlem
asteaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Promotion
Låter totalt idiotiskt av Blizzard om de går med på det. Att de tar betalt för "tiden" är ju bara ett annat sätt att säga att vissa saker är mer sällsynta. Whatever.

Tack för infon.

Där håller jag med dig till 100% hela grejen är ju att man ska behöva "kämpa" till sig ett bra gear inte köpa...fast jag har själv använt en bot i privatbruk
Citera
2009-10-30, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petta99
Du måste lära dig veta hur man ska spela och fixa saker, det är inte speciellt svårt.

Till att börja med kan du köra Countess run (act1, Black marsh, Tower lv.5). Där kan det droppa runes som du antingen kan sälja direkt eller använda för att upgradera, inte nog med detta så droppar det en "Key of terror" (mer om den senare).

Sen kan du döda Summoner (act2, Arcane sanctuary). Han droppar visserligen inte så bra equipment eller något, men han droppar "Key of hate".

Det droppar även en "Key of destruction" ifrån act 5, Halls of vaught (Genom röda portal efter quest 3). Jag tror inte du kan ta ihjäl honom dock som en lightning sorc då han gör enormt feta corpse explosions som kommer döda dig.

Men ja, angående alla keys nu då. Om du kör dem 2 första jag nämde och samlar på dig alla keys, så kommer du till slut få kanske 6x Terror och 6x Hate, då kan du byta dina överflödiga keys här till Destruction (Du behöver 3 av varje).

3x av alla 3 olika nycklarna kallas "3x3" (Rätt logiskt) och dessa får du Garanterat en ist rune för och den kan du lätt byta emot i princip vilket sorc item som helst. Desto bättre gear du har, desto snabbare går det.

Tack för tipset!
Jo jag vet att IST är mycket eftertraktad, bytte till mig ett helt MF set (ocu, shako, nagel etc) mot det förut när jag fick en ist i HF hell.

Jag har en fråga, det är så att jag satte alla poäng i light mastery direkt när jag blev lvl 30, var det dumt? Alltså ska man maxa alla andra skills först innan man sätter i light mastery eller blir slutsumman ändå densamma?

JAg har allstå lvbl 82 nu och min CL är inte ens över 4000 nånting är fel eller hur?
Senast redigerad av Henkko 2009-10-30 kl. 11:41.
Citera
2009-10-30, 11:39
Medlem
Promotions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henkko
Jag har en fråga, det är så att jag satte alla poäng i light mastery direkt när jag blev lvl 30, var det dumt? Alltså ska man maxa alla andra skills först innan man sätter i light mastery eller blir slutsumman ändå densamma?

Det spelar ingen roll i vilken ordning du sätter skill points, om du ändå sätter samma till slut.
Citera
2009-10-30, 11:45
Medlem
Opilus5500s avatar
Så jävla skönt att dom inför "Re-spec your skills i patch 1.13 AHH äntligen
Citera
2009-10-30, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Opilus5500
Så jävla skönt att dom inför "Re-spec your skills i patch 1.13 AHH äntligen
hur vet du det??
Citera
2009-10-30, 12:26
Medlem
flanellografs avatar
Citat:
Ni hade helt rätt, light sorc ÄR knäckande, men era fantasisiffror skrattar jag fortfarande åt.

Undrar just hur många som utan att köpa något har skrapat ihop till en enigma eller hoto etc. Tror det är en försvinnande liten del som spelar legetimt!

Jag har inte köpt nåt gear för pengar. Har dock bytt saker för att skrapa ihop allt. Har till och med gjort alla runord jag har helt själv.
Senast redigerad av flanellograf 2009-10-30 kl. 12:28.
Citera
2009-10-30, 12:30
Medlem
Finns ju inget mer värdelöst spel än Diablo II att fuska på. Oavsett hur bra grejer du fixar så har du fortfarande lika bra som 30 000 andra. Sen är det, det tråkigaste sättet att spela på. Online suger ju stenhårt, men ska köra med 1 till 7 polare.
Citera
2009-10-30, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nilsen1
Finns ju inget mer värdelöst spel än Diablo II att fuska på. Oavsett hur bra grejer du fixar så har du fortfarande lika bra som 30 000 andra. Sen är det, det tråkigaste sättet att spela på. Online suger ju stenhårt, men ska köra med 1 till 7 polare.
SIngle player har helt klart sin charm
Citera
2009-10-30, 14:57
Bannlyst
Citat:
Tack för tipset!
Jo jag vet att IST är mycket eftertraktad, bytte till mig ett helt MF set (ocu, shako, nagel etc) mot det förut när jag fick en ist i HF hell.

JAg har allstå lvbl 82 nu och min CL är inte ens över 4000 nånting är fel eller hur?

När jag gör lightning sorc brukar jag oftast köra Charged bolt tills jag blir level 12, sedan gå över till Lightning och höja på den tills jag blir level 24 då jag börjar höja på Chain lightning tills jag blir 30 (Då sätter jag 1 poäng i Lightning mastery). Sedan höjer jag upp Chain lightning till max, sedan Lightning, sedan Charged bolt och sen light mastery och sist nova.

(Lägg även 1 poäng ända ner till Mana shield, den räddar ditt liv)

EDIT: Men som någon annan sa, hur du sätter dina skills spelar ingen roll, det viktigaste är att du i slutet har maxat så mycket det går till Chain lightnings synergies.
Citera
2009-10-30, 15:15
Medlem
swebarbs avatar
Roligast är att köra nya ladder chars utan all jävla massdupade uber items å shit, spelet blir ju så löjligt lätt förstår inte varför man ska spela och ha massa duped items jävla töntar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in