• 13 422 online
  • 1 138 663 medlemmar
  • 58 984 939 inlägg
2008-07-01, 11:05
Medlem
ojns avatar
Diablo 2 - gamla tråden inleds med en hel del försök till byten av cdkeys - något som varken uppskattas i spelforumet; och kan bryta mot regel 1.01; eller för diskussionen framåt så startar vi en ny tråd.

Detta för att ingen av misstag ska få intrycket att sådant numera är okej.

Den gamla tråden: Diablo 2 - gamla tråden

/Moderator
Citera
2008-07-01, 11:25
Medlem
Coppys avatar
Någon som har Shako på laddern för trade mot fg?
Citera
2008-07-01, 11:42
Avstängd
Pippi Långstrmps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coppy
Någon som har Shako på laddern för trade mot fg?
vad är fg?

Btw som jag frågad i andra tråden, går det att sälja spelgrejjer för riktiga pengar?
Citera
2008-07-01, 12:07
Medlem
Moffins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pippi Långstrmp
Btw som jag frågad i andra tråden, går det att sälja spelgrejjer för riktiga pengar?

Det finns redan "företag" som säljer items från egna hemsidor, jag minns ingen direkt nu men de brukar annonseras ut rätt flitigt in-game.
De stora av dessa har bra rykte ifrån sig att vara ärliga så jag tror du ligger i underläge om du inte säljer för lägre pris.

Sen ja, drops i D2 är inte SÅ ovanliga med alla botar, med andra ord är priserna väldigt låga och jag tvivlar på att du egentligen får något ut av det.
Citera
2008-07-01, 12:31
Medlem
Glericuss avatar
få man inte sälja saker på ebay längre?
för jag hörde att man inte får sälja char på wow där, men items borde man väll kunna få sälja
Citera
2008-07-01, 12:55
Medlem
skalisss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coppy
Möjligtvis om du har fått en classic rush, men inte annars. Pga Anceints.

Men man kan ju komma förbi ancients på lvl1.
Om jag hänger i stan medans någon annan som har questen gör den, så klarar jag den också!

Men som sagt, fungerar det att köra diaruns på hell på en gång?
Får man mycket xp?
Citera
2008-07-01, 13:27
Medlem
Hkarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skaliss
Om jag hänger i stan medans någon annan som har questen gör den, så klarar jag den också!

Får man mycket xp?

Ja du får mycket xp. Det bästa är att köra UT runs men det finns knappt några i ladder.
Citera
2008-07-01, 16:48
Medlem
endymions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skaliss

Får man mycket xp?

Svaret är ja! Du får bugga dig förbi baal: Joinar ett game och partar någon som kan klara baalquest och den personen måste vara inne vid baal när baal dödas. (Du behöver ej döda ancients). Och vid diarunsen så kommer det va seg exp 20-25 sen rullar det på bra igen.

Men tänk på att inte alla har sönder dupade gubbar längre, så diaruns finns det inte många bra.
Citera
2008-07-01, 18:35
Medlem
Angående Synergy Bonusar. Då skall tydligen vissa tidigare skills ge bonusar till senare skills i spelet/stegen.

Men borde man inte se resultatet av bonusarna på sin character-screen eller i tooltip - när man håller musen över sin skill (längst ner i hörnet på skärmen)?

Just nu verkar det som att synergy-bonusar inte fungerar. Finns inget tecken på att den ökar på mina senare skills iaf

Någon idé?
Citera
2008-07-01, 18:41
Medlem
XXtazys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ceru
Angående Synergy Bonusar. Då skall tydligen vissa tidigare skills ge bonusar till senare skills i spelet/stegen.

Men borde man inte se resultatet av bonusarna på sin character-screen eller i tooltip - när man håller musen över sin skill (längst ner i hörnet på skärmen)?

Just nu verkar det som att synergy-bonusar inte fungerar. Finns inget tecken på att den ökar på mina senare skills iaf

Någon idé?
Bonusen räknas in automatiskt i skadan. Om du lägger till en poäng i en synergy-skill så kommer du se att skadan direkt höjs lite.

Edit, lägger till min fråga från förra tråden

Till er MFare:
Vad tycker ni är bäst, The Pit eller Meph? Förstår att The Pit är rätt så populärt, men efter runt tio runs hittade jag inget speciellt och lång tid tog det också. På meph fick man ju nånting åtminstonde halvbra varje runda, men han droppar tydligen sämre nu. Så dela med er av era åsikter
Citera
2008-07-01, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XXtazy
Bonusen räknas in automatiskt i skadan. Om du lägger till en poäng i en synergy-skill så kommer du se att skadan direkt höjs lite.

Se var? Det finns just nu inga tecken på att Synergy bidrar alls. Varken i character-screen eller i tooltip

Spelar singel-player nu, om det hjälper.
Citera
2008-07-01, 18:49
Medlem
endymions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ceru
Se var? Det finns just nu inga tecken på att Synergy bidrar alls. Varken i character-screen eller i tooltip

Spelar singel-player nu, om det hjälper.

Ta t.ex frozen orb, orbens synergi är ice bolt och den ger typ 2% mer damg (skit alltså egentligen). Och har du bara lagt en poäng i frozen orb= 50skada säger vi så lägger du en i icebolt så får du 2mer skada... alltså typ inget.

Och alla syneriger ger inte plus i skada så läs vad det står
Bifogar en fin liten skill planner http://www.d2items.com/skills.php

OBS! Klockan 21.00 så kommer endy ge lite free(ladder) i game tolik12//12 !!!! BE THERE!
Citera