Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-15, 19:13
  #13921
Medlem
avcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flintkola
Någon som spelar?

Pma gärna.

Drog igång en char efter 13 års uppehåll. Grymt kul att alla botz är borta.
Ja! Efter typ 10 års uppehåll... Sparkade igång en Core2Quad-maskin och släpade till jobbet. Pissig upplösning men med crt-skärm blir det mumma!

Spelar du online apropå bots?
Citera
2018-07-15, 19:40
  #13922
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
Ehh det där stämmer ju inte? en laddar karaktär blir bara efter en non laddar karaktär, försvinner inte bara om du inte slutar logga in på 90 dagar.

Enda anledning dom gör så att ingen ska kunna köpa till sig bra items osv och sen när säsongen är slut så spelar det ändå ingen roll för alla flyttas ner till nonladder oavsett.

En karaktär kan försvinna efter 90 dagar. Det är inte alltid det händer men det kan hända.

Se https://gaming.stackexchange.com/que...net-characters
Citera
2018-07-15, 19:53
  #13923
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gosif
90 dagar gäller, sedan är karaktären borta
Nej, efter 90 dagar är ditt character name expired, har ingen snott ditt namn på ny char så kan du logga in ändå, även om de är 2 årsedan du va inne på gubben sist. Så, så länge ingen gjort ny char med samma namn som din expired char så kommer du kunna logga in på gubben även om det står att den är expired. Krångligt förklarat men hänger du med?
Citera
2018-07-17, 14:22
  #13924
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varian
Hur fungerar ladder, försvinner karaktären när säsongen är över eller är det så smidigt som i D3 att den bara flyttas över till non-ladder? Många bra items verkar ju bara finnas på ladder, så det är ju synd om att få miste om dem, även om jag bara tänker köra ensam.

Såg även att Path of Diablo startade en ny säsong för två dagar sedan, jag vill ju egentligen köra original, men eftersom det verkar rätt populärt så kanske det är värt att testa?

Karaktären flyttas över till non-ladder när säsongen är över, men du kan inte få tag i itemsen som är "ladder only" när den väl förflyttats till non-ladder.

Tycker defintivt du kan testa Path Of Diablo. Spelet innehåller så många quality of life improvements att det är svårt att köra vanilla efteråt. Dessutom finns det väldigt många fler olika builds, och folk är väldigt påhittiga och kommer på egna builds. Snubben som skapar modden är lätt att få tag i, så har man några förslag på förbättringar kan lägga den på redditen. Oftast händer ingenting, men i bland blir det implementerat. Sidan man tradear på är också väldigt behändig, tillsammans med armory (samma som d3 gissar jag).

Vidare är det också ett makalöst community, gentemot vanilla. Inga bots, inget fusk, och tror man någon fuskar är det lätt att rapportera. Det finns rövhål, men överlag är folk väldigt hjälpsamma.

Nedsidan är förstås en markant mindre spelarbas, men du kommer ändå ha lättare att hitta itemsen du vill ha eftersom dropsen är modiferade. Lättare att tradea också, på grund av trade-sidan.

Lycka till!
Citera
2018-07-18, 19:11
  #13925
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thesecondcoming
Karaktären flyttas över till non-ladder när säsongen är över, men du kan inte få tag i itemsen som är "ladder only" när den väl förflyttats till non-ladder.

Tycker defintivt du kan testa Path Of Diablo. Spelet innehåller så många quality of life improvements att det är svårt att köra vanilla efteråt. Dessutom finns det väldigt många fler olika builds, och folk är väldigt påhittiga och kommer på egna builds. Snubben som skapar modden är lätt att få tag i, så har man några förslag på förbättringar kan lägga den på redditen. Oftast händer ingenting, men i bland blir det implementerat. Sidan man tradear på är också väldigt behändig, tillsammans med armory (samma som d3 gissar jag).

Vidare är det också ett makalöst community, gentemot vanilla. Inga bots, inget fusk, och tror man någon fuskar är det lätt att rapportera. Det finns rövhål, men överlag är folk väldigt hjälpsamma.

Nedsidan är förstås en markant mindre spelarbas, men du kommer ändå ha lättare att hitta itemsen du vill ha eftersom dropsen är modiferade. Lättare att tradea också, på grund av trade-sidan.

Lycka till!

Jag startade på PoD och har precis börjat på nightmare. Det var så längesedan jag spelade D2 att jag kanske inte uppskattar alla förändringar, men jag märker såklart att vissa saker är annorlunda.

Funderade länge och kollade runt på vad jag skulle köra, bestämde mig till slut för en druid på hardcore, kör summoning med ravens nu men tänkte köra fire claw bear senare.

Jag undrar dock några saker, om du eller någon annan har tid att svara.

Är det någon särskild merc som är att föredra framför någon annan vid endgame?
Det går inte att aktivera /players 8 eller så online medan man kör solo, eller?
Vad är orb of corruption? Droppade en sån för mig precis och den vet jag aldrig fanns i D2.
Är det någon build som är starkast eller mycket starkare än andra? Jag tänker inte köra det, men tänkte mest kolla för att jämföra.
Citera
2018-07-18, 19:48
  #13926
Medlem
vtcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varian
Vad är orb of corruption? Droppade en sån för mig precis och den vet jag aldrig fanns i D2.
Du använder den i Horadric Cube tillsammans med en annan item. Detta kan ge nya egenskaper till din item - se tabeller över sannolikhet för olika förändringar på https://pathofdiablo.com/wiki/index...._of_Corruption
Citera
2018-07-26, 22:54
  #13927
Medlem
Flintkolas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avc
Ja! Efter typ 10 års uppehåll... Sparkade igång en Core2Quad-maskin och släpade till jobbet. Pissig upplösning men med crt-skärm blir det mumma!

Spelar du online apropå bots?

Härligt!

Nä har inte lirat på nya laddern än.


Spelade några veckor "rent", sen confade jag en bot som dunkade mf runs 24/7... Tappade lusten efter nån vecka och gav bort allt gear hehe.

Är dock lite småsugen att spela igen dock utan bot!
Citera
2018-07-26, 23:05
  #13928
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thesecondcoming
Karaktären flyttas över till non-ladder när säsongen är över, men du kan inte få tag i itemsen som är "ladder only" när den väl förflyttats till non-ladder.

Så om jag gör en Insight, fortsätter den att fungera även efter?
Citera
2018-07-27, 11:02
  #13929
Medlem
Gosifs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagHarIngaKompisar
Så om jag gör en Insight, fortsätter den att fungera även efter?

Jajjemänsan! Därför är Ladder-runord mer värt i NL, iaf förr men även idag

Likadant med runor men skillnaden är att du te.x har svårt att sälja en Gul i NL för du kan inte cuba upp 2 Gul till en Vex i NL, tror det lowrunes bara du kan cuba upp i NL
Citera
2018-08-21, 18:11
  #13930
Medlem
Vet inte om det är rätt forumsdel så mod får flytta isåfall, tack.

Men någon som vet om det finns ett säkert maphack eller bot man kan köra med nu för tiden? Vågar inte googla fram något eftersom det kan vara vad fan som helst då.
Citera
2018-08-21, 19:22
  #13931
Medlem
Flintkolas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bckash
Vet inte om det är rätt forumsdel så mod får flytta isåfall, tack.

Men någon som vet om det finns ett säkert maphack eller bot man kan köra med nu för tiden? Vågar inte googla fram något eftersom det kan vara vad fan som helst då.

Om du har facebook , gå med i Gruppen : Diablo 2 Botting

Där finns det mesta.
Citera
2018-11-26, 16:32
  #13932
Moderator
^Eazs avatar
Vill man ha folk att spela med, så använd: (FB) Spelare söker spelare
/Mod
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback