Citat:
Ursprungligen postat av Ghost-Division
Kom med alla era bästa tips för att lära er spela. Finns det några övningar som jag borde göra eller är det bara att nöta låtar?
Spela minst en timme varje dag. Prova spela många olika sorters låtar, lär dig skalor (Minor Pentatonic är bra att börja med), lär dig strängarnas toner (eBGDAE) och försök att spela med andra människor. Man lär sig mycket av att spela med andra, då kan de lära en tekniker och låtar man själv inte kan.
Citat:
Ursprungligen postat av ejkreativ
Hade tänkt att införskaffa mig en el-gitarr och börja spela. Såg att den lokala affären hade ett paketpris där det ingick en "J&D EG3". Någon som vet något om denna? Är det en riktig skitgitarr eller funkar den för en nybörjare?
http://www.musikshopen.com/jd-eg3-p-130.html Antar att det är den.
Som det står i texten är det en kopia på en Stratocaster, och om du känner att du vill skaffa en elgitarr så tror jag den här är okej. Jag vet ingenting om märket tyvärr. Det bästa vore om du fick provspela den, och testa om du är nöjd med den.
Även om det är en skitgitarr så kommer du som nybörjare inte märka av det. Om jag var du hade jag dock köpt en akustisk, mycket skönare att börja med tycker jag.