Citat:
Ursprungligen postat av adnanisH
Jag tycker Justin Sanders (som har den egna hemsidan justinguitar) och Marty lär ut bäst. Sök bara på deras namn så kommer du till deras youtubechannel. Jag lärde mig stairway to heaven med hjälp av Justin lektion på bara några dagar när jag var en komplett nybörjare.
Sen har Marty skitbra tutorials på olika låtar, både nya och gamla. Han lägger ut veckovis har jag för mig, eller när han får requests. Har lärt bla lärt mig en del Green Day låtar genom honom och massa annat.

Justin Sandercoe,
http://www.justinguitar.com/ är överlägset bästa gitarrläraren på nätet. Gratis dessutom.
Andra som jag tycker är bra:
Marty Schwartz, som du nämnde ovan. Lite slarvigare och hafsigare. Inte lika strukturerad som Justin, men sprutar å andra sidan ur sig nya tutorials i stort sett dagligen. Kul prick dessutom.
Teague Purtell, kanadensare. Tycker han är vassare på guran än både Justin och Marty. Har inte lika många videos som Marty och Justin, men de han har är å andra sidan riktigt bra. Heter tripfuse04 på youtube.
Bobby Crispy, ytterligare en kanadensare. Vill man lira klassisk hårdrock har Bobby många bra videos. Pratar lite underligt med avbrott mellan meningarna.
David Taube, har förutom youtube egna betalsidan NextLevelGuitar. Första online gitarrläraren jag gick till innan jag fick tips om Justin. Inte lika bra som Justin, men har en del matnyttigt. Har framförallt många olika lektioner.
Finns en hel del till, men är man nybörjare är det framförallt Justin och Marty (för sina många låttutorials) man ska gå till.