2011-05-03, 18:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av adnanisH
Är tacksam om någon kan svara på detta angående https://www.infiniteguitar.com.

Jag har kommit över "infiniteguitar" på internet som ger ut en del gratisvideor där man kan lära sig spela olika stycken, riffs och annat smått och gott. Videon brukar vara uppdelad i åtta bitar där de går igenom allt som behövs för att veta hur man ska spela samt vilken teknik man ska använda sig av. Som gratisanvändare kommer jag bara åt två delar som inte ger så mycket förutom några tabs i början. Därav måste du registrera dig för ett premium konto där du betalar månadsvis.

Kollade priserna och fick ut det här:

Monthly Membership $10.95 Renews every 30 days. Cancel anytime. $10.95/month
Quarterly Membership $28.50 Renews every 90 days. Cancel anytime. $9.50/month
Yearly Membership $99.00
Renews every 365 days. Cancel anytime.
$8.25/month

Frågan är alltså, lönar det sig att betala per månad? Sidan verkar seriös och jag har sett en del riktigt bra tutorials. Men kan man få bättre gratis? Då har jag inga intentioner på att lägga ut pengar eftersom jag är student, har inte råd med att lägga ut 99 dollar per år. Men är det riktigt prisvärt kan jag tänka mig att leta upp ett deltids jobb vid sidan av mina studier för att finansierar detta.

Kollade upp sidan, den verkar seriös och strukturerad. Tryckte mig in på några lektioner men är inte säker på att gitarrlärarna där är lika bra som Justin Sandercroe. När man kollar på någon lesson så zoomar dom inte in hur man ska spela etc, liknar lite Marty på youtube faktiskt.

Jag tycker att du ska ta privatlektioner hos en skicklig gitarrlärare eller leta upp free tutorials på youtube. 700 kr per år är inte så mycket men du får ut mer live & på eget bevåg.
Citera
2011-05-03, 18:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av aventura
Kollade upp sidan, den verkar seriös och strukturerad. Tryckte mig in på några lektioner men är inte säker på att gitarrlärarna där är lika bra som Justin Sandercroe. När man kollar på någon lesson så zoomar dom inte in hur man ska spela etc, liknar lite Marty på youtube faktiskt.

Jag tycker att du ska ta privatlektioner hos en skicklig gitarrlärare eller leta upp free tutorials på youtube. 700 kr per år är inte så mycket men du får ut mer live & på eget bevåg.

Tack för det snabba svaret. Håller med dig lite, de verkar inte vara lika pedagogiska som Justin Sandercroe däremot har de skrivit ut tabs precis under videon som man kan kolla på om man är osäker. Ang zoomingen så antar jag att den visas några delar in i videon?

Trot eller ej men gitarrlärare blir dyrare för mig än vad infiniteguitar blir.

Ni andra är varmt välkomna att bidra med era åsikter.

Citat:
Är tacksam om någon kan svara på detta angående https://www.infiniteguitar.com.

Jag har kommit över "infiniteguitar" på internet som ger ut en del gratisvideor där man kan lära sig spela olika stycken, riffs och annat smått och gott. Videon brukar vara uppdelad i åtta bitar där de går igenom allt som behövs för att veta hur man ska spela samt vilken teknik man ska använda sig av. Som gratisanvändare kommer jag bara åt två delar som inte ger så mycket förutom några tabs i början. Därav måste du registrera dig för ett premium konto där du betalar månadsvis.

Kollade priserna och fick ut det här:

Monthly Membership $10.95 Renews every 30 days. Cancel anytime. $10.95/month
Quarterly Membership $28.50 Renews every 90 days. Cancel anytime. $9.50/month
Yearly Membership $99.00
Renews every 365 days. Cancel anytime.
$8.25/month

Frågan är alltså, lönar det sig att betala per månad? Sidan verkar seriös och jag har sett en del riktigt bra tutorials. Men kan man få bättre gratis? Då har jag inga intentioner på att lägga ut pengar eftersom jag är student, har inte råd med att lägga ut 99 dollar per år. Men är det riktigt prisvärt kan jag tänka mig att leta upp ett deltids jobb vid sidan av mina studier för att finansierar detta.
Citera
2011-05-03, 19:43
Medlem
MrTaglialuccis avatar
Citat:
Tack för det snabba svaret. Håller med dig lite, de verkar inte vara lika pedagogiska som Justin Sandercroe däremot har de skrivit ut tabs precis under videon som man kan kolla på om man är osäker. Ang zoomingen så antar jag att den visas några delar in i videon?

Trot eller ej men gitarrlärare blir dyrare för mig än vad infiniteguitar blir.

Ni andra är varmt välkomna att bidra med era åsikter.

Vad har betalsidan som inte Justin Sandercoe har förutom tabs under videon? Tabs till låtar kan du hitta gratis på hela internet eller använd ett program som Guitar Pro och skapa egna.

Privatlärare eller Justin Sandercoe, tror inte du hittar nått bättre om du inte är ute efter nått väldigt specifikt.
Citera
2011-05-03, 23:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrTaglialucci
Vad har betalsidan som inte Justin Sandercoe har förutom tabs under videon? Tabs till låtar kan du hitta gratis på hela internet eller använd ett program som Guitar Pro och skapa egna.

Privatlärare eller Justin Sandercoe, tror inte du hittar nått bättre om du inte är ute efter nått väldigt specifikt.

Justin har inte det stora utbudet och lär inte ut så många klassiska stycken på gitarr som jag vill lära mig. Kan redan många strum ner strum down Wonderwall-låtar. Vill lära mig stycken som inte är så mainstream, olika tekniker och stilar som flamenco, jazz, blues osv. Det finns massor av sånt på infinite.

Vad är Guitar Pro? Har hört talas om det tidigare.
Citera
2011-05-04, 10:07
Medlem
Mr.Cookiepantss avatar
Citat:
Justin har inte det stora utbudet och lär inte ut så många klassiska stycken på gitarr som jag vill lära mig. Kan redan många strum ner strum down Wonderwall-låtar. Vill lära mig stycken som inte är så mainstream, olika tekniker och stilar som flamenco, jazz, blues osv. Det finns massor av sånt på infinite.

Vad är Guitar Pro? Har hört talas om det tidigare.

Vill bara passa på att tipsa om Licklibrary, deras lektioner finns att "köpa gratis" på vissa hemsidor. Jag vill minnas att det finns lektioner för klassiskgitarr på dessa hemsidor.

Guitar pro är ett notationprogram där du kan skapa samt öppna .gp-filer. Som är tabs, helt enkelt.
Citera
2011-05-04, 21:57
Medlem
MrTaglialuccis avatar
Citat:

Då så, inte mycket att tjafsa om. En månads prenumeration på infiniteguitar borde du har råd med i alla fall, även som fattig student. På den tiden hinner du spara ner alla videos på sidan du finner intressanta till din hårddisk.
Citera
2011-05-05, 23:42
Medlem
http://www.thomann.de/se/epiphone_les_paul_special_gt_bundle_2.htm

Vad tror ni om denna? vad bor jag tanka pa nar jag koper gitarr + forstarkare? Generella tips ar valkommet.
Citera
2011-05-07, 00:41
Medlem
CB4lifes avatar
hur gör man när det ser ut såhär t.ex?:

|-----|-----------
|-----|-----------
|-13--|-12\-----
|-----|-----------
|-11--|-10\-----
|-----|-----------

Är det meningen att man ska strumma 11 och 13? Då undrar jag hur man ska undvika D strängen?
Citera
2011-05-07, 00:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CB4life
hur gör man när det ser ut såhär t.ex?:

|-----|-----------
|-----|-----------
|-13--|-12\-----
|-----|-----------
|-11--|-10\-----
|-----|-----------

Är det meningen att man ska strumma 11 och 13? Då undrar jag hur man ska undvika D strängen?
Vinkla vänsterhanden så att du håller pekfingret emot D strängen, så den håller sig still.
Citera
2011-05-08, 22:09
Medlem
nekropedofilis avatar
Börjat lära mig sweep och undrar bara, ska man sweepa med handen eller med armen om man ska göra det riktigt snabbt?
Citera
2011-05-09, 07:49
Medlem
SarangHaes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nekropedofili
Börjat lära mig sweep och undrar bara, ska man sweepa med handen eller med armen om man ska göra det riktigt snabbt?

Att använda handleden är en avsevärt mindre rörelse och troligen mer ackurat. Så det är logiskt att den tekniken är att föredra. Men det kanske är en fråga om personlig preferens och komfort

EDIT: Fan så perverst det där lät
Senast redigerad av SarangHae 2011-05-09 kl. 07:54.
Citera
2011-05-09, 08:27
Medlem
Krackshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nekropedofili

Jag har kommit fram till att en kombination är att föredra, då du minimerar enskilda rörelserna för både handled och arm, men får till fart och precision lite bättre. Dock finns det folk som är sjukt tighta med enbart handled och likaså med att enbart röra armen. Som så mycket annat inom gitarr så gäller det att hitta vad som fungerar för dig!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in