Citat:
Ursprungligen postat av Numon
Hej
Tänkte höra om vad ni kör på för gitarrer. Kollar lite på en Gibson Les Paul Custom. Tycker den är så läcker! Vill byta upp mig då jag verkligen vet att jag kommer spela vidare. Vad är en Gibson Les Paul värd i pengar? Jag tänker vad tycker ni man ska lägga på en sådan? Måste man gå upp i 40 000? Eller kan man inte få en minst lika bra begagnad för runt 15 000?
Tänkte höra om någon av er satt in killswitch och isf har tipps på bästa lösningen.
Sen det med plektrum. Jag har tappat alla min och ska köpa lite nya nu. Såg att det finns i aluminium, vågar men verkligen test det? Jag menar kan man inte förstöra strängarna? Vilket anser ni vara bra att ha hemma för plektrum?
Jag har en (som min signatur säger) Gibson Les Paul BFG, svart.
Har alltid tyckt att Les Pauls är de snyggaste gitarrerna, men samtidigt velat haft någonting som inte är så ömtåligt. Då passade ju en BFG perfekt.
Det finns ju Studio LPs som går loss på runt 6-7000, men dom är tydligen inte någon höjdare. Om du vill ha en Goldtop Reissue så måste du punga ut ganska bra med stålar. Allt beror på vad du letar efter, om du vill ha blues eller rock eller metal.
Kolla Vendolin.se och Blocket, brukar finnas ganska mycket LPs där.
Ang. plektrum så är jag totalt förälskad i Dunlops Jazz IIIor, bästa plektrumen enligt mig.