2015-05-16, 00:19
Medlem
Lotsos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alprazolam_
Äsch, han kommer väl säkert gilla Sono, tror du inte? Jag gillade själv inte Land of Hope så speciellt, och har för mig att Strange Cirkus inte var min kopp latte heller, men i övrigt måste jag väl ändå tillstå att jag gillar hans filmer. De jag sett i alla fall. Om du läser detta Lotso, så börja inte med någon av dessa. Guilty of Romance kan jag slå ett slag för, och även Himizu gillade jag. Sånt jäkla mörker i dessa. Tror även du skulle kunna gilla Hazard faktiskt! Den utspelar sig även i New York vilket kanske kan passa. Har för mig jag var ganska ensam här i tråden om att gilla denna, många tycker den är skit, men ser nu på filmtipset att några fler har den som en trea precis som mig.

Håller med om att Lotso ska se Memories of Murder, den och även The Chaser som är min personliga favorit av de två. De är ju båda filmer som borde anses som självklara att börja med om man ska se några koreanska filmer. Eller asiatiska filmer. Eller filmer som överhuvudtaget borde vara självklara att se.

Tar åt mig det! Har Memories of Murder och The Chaser med på listan .
Citera
2015-05-16, 02:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrutusBeefcake
Alltså The Chaser...alla hyllar verkligen den. Nu var det längesedan jag såg den men blev redigt besviken, givet en bra film. Gav den en medel 3:a, men jag förväntade mig så mycket mer, ett mästerverk nästintill och bland det bästa som släppts från Sydkorea. Älskade våldet men poliserna var på tok för dumma ibland för att jag skulle finna det det minsta trovärdigt, tänkte du något över det? Blandannat när de är i butiken i slutet om du kommer ihåg den scenen, då gjorde jag en stor över deras dumhet.

Amen.
Citera
2015-05-16, 12:51
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lotso
Tar åt mig det! Har Memories of Murder och The Chaser med på listan .

Har du sett The Man from Nowhere? Annars kan jag gå i god för att du bör se den också.
Citera
2015-05-16, 20:18
Medlem
hetfields avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Har du sett The Man from Nowhere? Annars kan jag gå i god för att du bör se den också.
Efter att The Chaser blev ifrågasatt ovan tänkte jag göra något liknande här. Jag tror inte jag sett någon här på forumet som inte gillat The Man from Nowhere. Nu var det länge sen jag såg filmen så jag minns inte allt för väl vad det var jag inte gillade. Men förutom en rätt cool kniv-fight så minns jag den som rätt svag med stereotypa badguys.

Ni som gillade den, vad missade jag?
Citera
2015-05-16, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hetfield
Efter att The Chaser blev ifrågasatt ovan tänkte jag göra något liknande här. Jag tror inte jag sett någon här på forumet som inte gillat The Man from Nowhere. Nu var det länge sen jag såg filmen så jag minns inte allt för väl vad det var jag inte gillade. Men förutom en rätt cool kniv-fight så minns jag den som rätt svag med stereotypa badguys.

Utöver det att jag är svag för både Won Bin och vigilante är det hysteriskt snyggt foto och regi. Finns fler scener än den fantastiska slutfighten, t.ex. klubbepisoden, samt fönsterscenen!
Citera
2015-05-16, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hetfield

Superb utförd sydkoreansk thriller som väcker känslor! Huvudkaraktären är väldigt intressant och sorglig.

Själv tänkte jag kolla på Mother nu. Sett det mesta från Asien och nästan allt från Sydkorea men denna hade jag missat.

EDIT Läste lite omdömen om Mother nu och den verkar ej direkt i topp med andra filmer i sin genre. Vill verkligen se något bra ikväll så blir att se något av Kurosawa istället, Livvakten eller Den vilda flykten? Inte sett någon utav dom.
Senast redigerad av AzorAhai 2015-05-16 kl. 22:13.
Citera
2015-05-16, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AzorAhai
EDIT Läste lite omdömen om Mother nu och den verkar ej direkt i topp med andra filmer i sin genre. Vill verkligen se något bra ikväll så blir att se något av Kurosawa istället, Livvakten eller Den vilda flykten? Inte sett någon utav dom.

Mother är utmärkt.
Citera
2015-05-16, 22:16
Medlem
loafmasters avatar
Citat:
Superb utförd sydkoreansk thriller som väcker känslor! Huvudkaraktären är väldigt intressant och sorglig.

Själv tänkte jag kolla på Mother nu. Sett det mesta från Asien och nästan allt från Sydkorea men denna hade jag missat.

Mother är otroligt bra. Won Bin är fantastisk.
Citera
2015-05-16, 22:19
Medlem
Lotsos avatar
Har både The Man from Nowhere och Mother redan på listan sedan innan .
Citera
2015-05-16, 22:20
Medlem
aomames avatar
Tycker Mother är fantastisk. Första gången jag såg den ville jag inte att den skulle ta slut, haha.
Citera
2015-05-16, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenFantastisk
Mother är utmärkt.

Citat:
Ursprungligen postat av loafmaster
Mother är otroligt bra. Won Bin är fantastisk.

Citat:
Ursprungligen postat av aomame
Tycker Mother är fantastisk. Första gången jag såg den ville jag inte att den skulle ta slut, haha.

Ojda, nej men fan då kollar jag den ikväll. Tack för ert omdöme!

Tror den har svårt att slå filmerna ur hämnartrilogin dock.
Citera
2015-05-17, 09:00
Medlem
hetfields avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenFantastisk
Utöver det att jag är svag för både Won Bin och vigilante är det hysteriskt snyggt foto och regi. Finns fler scener än den fantastiska slutfighten, t.ex. klubbepisoden, samt fönsterscenen!

Citat:
Håller med om att Won Bin är bra (väldigt bra i Mother i alla fall). Ska försöka se om filmen vid tillfälle i vilket fall som helst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in