2015-04-27, 21:40
Medlem
BrutusBeefcakes avatar
Såg Gangnam Blues igår kväll, och jag hade höga förväntningar som inte infriades helt. Makalöst seg innan det kommer igång men däremot en galet fin slutfight i leran. Om man vill se en gangsterfilm från Korea rekommenderar jag hellre Yu Has tidigare film: A Dirty Carnival.
Citera
2015-04-27, 21:43
Medlem
aomames avatar
Jag hoppar nog den filmen. Sett tillräckligt med långsamma gangsterfilmer som alltid ligger på 2h+...
Citera
2015-04-27, 21:48
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aomame
Jag hoppar nog den filmen. Sett tillräckligt med långsamma gangsterfilmer som alltid ligger på 2h+...
Det var ganska mycket våld ändå faktiskt, välgjord men ändock en generisk sydkoreansk gangsterfilm. Det går inte att komma ifrån. Välgjord som sagt, men den sticker inte ut på något sätt.
Citera
2015-04-27, 21:56
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrutusBeefcake
Om man vill se en gangsterfilm från Korea rekommenderar jag hellre Yu Has tidigare film: A Dirty Carnival.

Jao, den är galet mycket bättre!
Citera
2015-04-28, 09:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Vad exakt med hans "stil" som du inte gillar?

Det är att han är så stel, gillar inte det alls.
Citera
2015-04-28, 17:05
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av edko
Det är att han är så stel, gillar inte det alls.

Han anammade helt enkelt Ken Takakura och Sonny Chiba då det kommer till den typen av tysta, tillbakadragna psykopater som kan få en knäpp och flippa ur närsomhelst, gemensamma nämnaren med Kitano och de två är att alla tre kör stenansikte i sina filmer.
Citera
2015-04-28, 19:55
Medlem
Rakiis avatar
På tal om Kitano så laddar jag hem Getting Any? i skrivande stund, fanns trots allt folk som seedade på den nu jämfört med sist jag kollade.

Och drar hem dokumentären Young Yakuza också.
Citera
2015-04-28, 20:16
Medlem
Punklivs avatar
Gonin var ingenting för mig, tyvärr. En dåligt berättad historia som lämnar en med så jävla många frågor att man undrar om inte Ishii var riktigt full både när han skrev manus och när han regisserade.

Fult foto, jobbig klippning, dåliga karaktärer som beter sig jävligt konstigt och skådespelare som spelar över bjuds vi också på...

Den blir lite bättre när Kitano gör entré - ungefär en timme in i filmen... Han står för en bra roll som vanligt.

Den var ändå hyfsat underhållande stundtals, på ett så dåligt att det blir bra-sätt, och det tillsammans med Kitano räddar den ifrån ettan.
Citera
2015-04-28, 20:26
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
På tal om Kitano så laddar jag hem Getting Any? i skrivande stund, fanns trots allt folk som seedade på den nu jämfört med sist jag kollade.

Och drar hem dokumentären Young Yakuza också.
Getting Any? Beställde jag nyligen, den ska vara bra enligt kompisen.

Young Yakuza är bra, den har jag sett.
Citera
2015-04-28, 20:27
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alprazolam_
Getting Any? Beställde jag nyligen, den ska vara bra enligt kompisen.

Verkar vara både bra och hysterisk på ett roligt, underhållande vis som Kitanos komedier kan vara.
Citera
2015-04-28, 20:34
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Verkar vara både bra och hysterisk på ett roligt, underhållande vis som Kitanos komedier kan vara.

Aldrig sett en renodlad Kitano-komedi. Är det mycket slapstick? Har lite svårt för det, men ibland funkar det. Ska bli intressant att se dem i framtiden.
Citera
2015-04-28, 20:38
Medlem
alprazolam_s avatar
Det ska vara väldigt sjuk humor enligt kompisen.

Tex:

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in