2015-02-01, 17:49
Medlem
Ratis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Kan ju vara så enkelt som att ingen har rippat den ännu och därför inte finns på webben?

26 januari 2015 UK såg jag nu på IMDB. Så man kan ju hoppas att den går att få tag på snart. Men det verkar inte vara en särskilt uppmärksammad film så kanske inte.
Fast det finns säkert många liknande filmer från Japan.
Citera
2015-02-01, 17:52
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rati
26 januari 2015 UK såg jag nu på IMDB. Så man kan ju hoppas att den går att få tag på snart. Men det verkar inte vara en särskilt uppmärksammad film så kanske inte.
Fast det finns säkert många liknande filmer från Japan.

De flesta japanska filmerna dyker förr eller senare upp på Asiatorrents har jag märkt.
Citera
2015-02-02, 01:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrutusBeefcake
Gillade Fires on the Plain riktigt, riktigt mycket. Rätt in i filmen, bara jävligheter från första scen till sista, grisigt, rått och brutalt. Sedan är den stundtals jävligt snygg och kameraarbetet passar perfekt tillsammans med musiken för att skapa ett grymt obehag och klaustrofobisk känsla. En riktigt bra rulle enligt mig.

Gillar originalet starkt och har väntat på denna. Har du sett det och kan jämföra? Om inte får du ta och se den med.
Senast redigerad av KaptenFantastisk 2015-02-02 kl. 01:09.
Citera
2015-02-02, 13:40
Medlem
BrutusBeefcakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenFantastisk
Gillar originalet starkt och har väntat på denna. Har du sett det och kan jämföra? Om inte får du ta och se den med.

Jag har inte sett originalet vilket jag gärna önskat att jag gjort innan för att få se Tsukamotos touch på det hela.

Tsukamotos är ju väldigt blodig och tvekar inte på att visa diverse äckelheter (som vad jag förstått det är något av Tsukamotos signum). Så det hade varit väldigt intressant att se skillnaderna. Men kommer nog se 59-versionen ganska så omgående, verkar ju väldigt bra.
Citera
2015-02-03, 14:52
Medlem
Såg Way back home nyss. I början stod det att vissa saker ändrats av dramaturgiska skäl, någon som vet hur mycket? Känslan är att det är runt 95 %.

Det jag tar med mig är att Jeon Do-yeon står för ännu en stark rollprestation, men sen då?
Citera
2015-02-03, 16:57
Medlem
BrutusBeefcakes avatar
Citat:
Såg Way back home nyss. I början stod det att vissa saker ändrats av dramaturgiska skäl, någon som vet hur mycket? Känslan är att det är runt 95 %.

Det jag tar med mig är att Jeon Do-yeon står för ännu en stark rollprestation, men sen då?

Själv gillade jag den väldigt mycket, tyckte att den var oerhört stark och engagerande. Jeon Do-yeon som du säger var ju fantastisk, led verkligen med henne.
Citera
2015-02-03, 20:28
Medlem
Citat:
Själv gillade jag den väldigt mycket, tyckte att den var oerhört stark och engagerande. Jeon Do-yeon som du säger var ju fantastisk, led verkligen med henne.

Mitt största problem var nog att i stället för att problematisera byråkratins ineffektivitet, som troligen var anledningen i det verkliga fallet, gick man till attack mot samtliga tjänstemän som om de vore inkarnationer av Satan själv. Utöver de flertalet scener där man verkligen ber tittaren gråta på ett rätt odiskret vis.

I morgon ska jag nog spana in Ashes of time för övrigt!
Citera
2015-02-03, 21:11
Medlem
BrutusBeefcakes avatar
Citat:
Mitt största problem var nog att i stället för att problematisera byråkratins ineffektivitet, som troligen var anledningen i det verkliga fallet, gick man till attack mot samtliga tjänstemän som om de vore inkarnationer av Satan själv. Utöver de flertalet scener där man verkligen ber tittaren gråta på ett rätt odiskret vis.

I morgon ska jag nog spana in Ashes of time för övrigt!

Känns som asiatiska filmskapare har lite emot byråkratin, såg Kurosawas Ikiru häromdagen och den var inte så positiv till japansk byråkrati om man säger som så.

Förstår för övrigt vad du menar och det finns alltid två saker om saken, men det kändes som de franska ambassadörerna i vart fall försökte men att det föll på de koreanska på grund av skammen till saken, skall försöka hitta något om det.
Citera
2015-02-03, 21:21
Medlem
N.I.Bs avatar
Om ni vill se lite sorgligare Feelgood-rullar så är Sunny (2011) och Miracle in Cell No. 7 (2013) mycket sevärda!

Mycket bra tips jag fick
Citera
2015-02-03, 23:25
Medlem
Citat:
Förstår för övrigt vad du menar och det finns alltid två saker om saken, men det kändes som de franska ambassadörerna i vart fall försökte men att det föll på de koreanska på grund av skammen till saken, skall försöka hitta något om det.

Alla poliser var as, alla ambassadarbetare var as, advokaterna och åklagarna var as, fängelsevakterna var as, advokaten var ett as. Sorry, jag köper det inte. Kändes som ett enkelt sätt att slippa problematisera och i stället göra det enkelt för sig.
Citera
2015-02-03, 23:44
Medlem
BrutusBeefcakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.I.B
Om ni vill se lite sorgligare Feelgood-rullar så är Sunny (2011) och Miracle in Cell No. 7 (2013) mycket sevärda!

Mycket bra tips jag fick

Kul att du gillade den såpass mycket
Citera
2015-02-03, 23:46
Medlem
BrutusBeefcakes avatar
Citat:
Alla poliser var as, alla ambassadarbetare var as, advokaterna och åklagarna var as, fängelsevakterna var as, advokaten var ett as. Sorry, jag köper det inte. Kändes som ett enkelt sätt att slippa problematisera och i stället göra det enkelt för sig.

Ja kanske det. Men koreanernas ovilja att hjälpa en påstådd smugglare känns inte helt osannolik. Men det med advokaten var konstigt, hjälpte ju till till viss del, men om jag skulle vart hon skulle jag verkligen göra mer.

Det med att droger är ett känsligt ämne märks ju också i koreanska filmer, hur många skildrar egentligen ett drogmissbruk? Den enda jag kan komma på nu är Friend. Men det är bara en sidohistoria
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in