Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-05-17, 09:42
  #8545
Medlem
BrutusBeefcakes avatar
Mother har jag faktiskt inte sett än trots att jag ägt den sedan en god stund tillbaka. Är väl dags för en titt snart
Citera
2015-05-20, 18:19
  #8546
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrutusBeefcake
Alltså The Chaser...alla hyllar verkligen den. Nu var det längesedan jag såg den men blev redigt besviken, givet en bra film. Gav den en medel 3:a, men jag förväntade mig så mycket mer, ett mästerverk nästintill och bland det bästa som släppts från Sydkorea. Älskade våldet men poliserna var på tok för dumma ibland för att jag skulle finna det det minsta trovärdigt, tänkte du något över det? Blandannat när de är i butiken i slutet om du kommer ihåg den scenen, då gjorde jag en stor över deras dumhet.
Nu var det så längesen jag såg den, men jag har den som en femma tror jag. Jag kände lite samma sak med Memories of Murder när jag såg den första gången, helt övertygad över att det var för att folk målat upp den som det stora mästerverket. Såna förväntningar gör personligen alltid sitt till. Nu har jag sett den flera gånger och den är verkligen extremt bra. Dessa två filmer är de starkaste thrillers jag sett från sydkorea lätt.

Citat:
Ni som gillade den, vad missade jag?
Det är ganska många här som utgår väldigt mycket bara från actionperspektivet i actionfilmer tror jag. Jag gör det själv i alla fall.

Har sett halva Getting Any? nu, haha! Gillar den starkt!
__________________
Senast redigerad av alprazolam_ 2015-05-20 kl. 18:26.
Citera
2015-05-20, 20:38
  #8547
Medlem
alprazolam_s avatar
Nu har jag sett Getting Any? och den var bra. Vissa grejer skrattade jag hysteriskt åt medans andra grejer inte föll mig i smaken alls. Den var skön i alla fall, det är helhetsintrycket och den slutade på en trea av fem möjliga. =)
Citera
2015-05-22, 00:05
  #8548
Medlem
Rakiis avatar
Ingen som sett Firestorm med Andy Lau i tråden?

Jag har inte sett någonting asiatiskt på sistone så därför jag inte skrivit i tråden, men dragit hem Homeless med Ken Takakura och Meiko Kaji!
Citera
2015-05-22, 13:24
  #8549
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Ingen som sett Firestorm med Andy Lau i tråden?

Jag har inte sett någonting asiatiskt på sistone så därför jag inte skrivit i tråden, men dragit hem Homeless med Ken Takakura och Meiko Kaji!
Homeless, den har jag ej sett. Intressant.

Tyvärr har jag heller inte sett Firestorm.
Citera
2015-05-22, 17:01
  #8550
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alprazolam_
Homeless, den har jag ej sett. Intressant.

Tyvärr har jag heller inte sett Firestorm.

Ser nog någon av dom två ikväll om jag inte blir för full.
Citera
2015-05-23, 21:07
  #8551
Medlem
DumBeasts avatar
Såg Parasyte ikväll och kan rekommendera den, spännande och mycket svart humor. Textningen var helt okej, från Hong Kongutgåvan. Shota Sometani växer för varje film han gör.
Citera
2015-05-23, 23:25
  #8552
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DumBeast
Såg Parasyte ikväll och kan rekommendera den, spännande och mycket svart humor. Textningen var helt okej, från Hong Kongutgåvan. Shota Sometani växer för varje film han gör.
Det tipset tackar vi för!
Citera
2015-05-24, 12:49
  #8553
Medlem
Har börjat se animeserien Death Note. Någon som sett spelfilmerna från 06, lyckas dom med att fånga känslan?
Citera
2015-05-24, 12:58
  #8554
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreenMath
Har börjat se animeserien Death Note. Någon som sett spelfilmerna från 06, lyckas dom med att fånga känslan?

Jag har varken sett animen eller filmtrilogin, men vet att han som spelade Nanahara i Battle Royale är huvudrollen i första (kanske de andra med?) filmen.
Citera
2015-05-24, 13:04
  #8555
Avstängd
Finns en Hong Kong action som heter Dog bite dog, den tyckte jag var helt ok. Riktigt brutal.
Citera
2015-05-24, 13:35
  #8556
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jaglaserbara
Finns en Hong Kong action som heter Dog bite dog, den tyckte jag var helt ok. Riktigt brutal.

Den minns jag som bra, satt en trea på den och sen är ju Sam Lee och Edison Chen med.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback