2015-05-10, 22:19
Medlem
BrutusBeefcakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Punkliv
Pale Flower var bra med ett väldigt vackert foto. Klippningen var tyvärr lite hoppig och jobbig, men annars var den riktigt snygg.

Berättelsen kunde ha varit mer gripande och rörande också, den var inte särskilt engagerande utan var mer av ett bra tidsfördriv. Blev inte riktigt indragen förrän restaurangscenen som var smått mästerlig. Allting klaffade verkligen i den scenen; fotot, klippningen, skådespelet och musiken jobbade ihop så bra och sög in mig. Den efterföljande fängelsesekvensen var även den riktigt bra.

Jag som älskar drömsekvenser blev självklart riktigt glad när jag bjöds på en högklassig sådan.

Slutligen landar den på en stabil 3/5. Klart sevärd och ett bra tidsfördriv med några riktigt bra slutminuter.

På tal om någonting helt annat: vad tror ni om Kitanos nya, Ryuzo and the Seven Henchmen? Verkar inte vara en av hans bättre men jag längtar tills den blir tillgänglig, älskar ju Kitano så allt han släpper är intressant.

Trailer: https://www.youtube.com/watch?v=LD3QMXxlrcA

Nice! Har ju Pale Flowers i mitt Triad/Yakuza-projekt. Ser framemot att få se den!
Citera
2015-05-10, 22:26
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrutusBeefcake
Nice! Har ju Pale Flowers i mitt Triad/Yakuza-projekt. Ser framemot att få se den!

Ja, det var faktiskt du som inspirerade mig att se den! Ska bli väldigt intressant att se vad du tycker sen när du sett den.
Citera
2015-05-10, 22:29
Medlem
BrutusBeefcakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Punkliv
Ja, det var faktiskt du som inspirerade mig att se den! Ska bli väldigt intressant att se vad du tycker sen när du sett den.

Ah va kul sånt är alltid skoj, bra att du gillade den då, så kan jag sova lugnt ikväll. Skall försöka se den under veckan, men just nu försöker jag ta igen lite i mästerskapet
Citera
2015-05-10, 23:03
Medlem
Lotsos avatar
Citat:
ååååå! Gör det snart! Gör ett projekt av det! Pliiiiiiiiiiiiiiiiiiiiz! Cold Fish skall du definitivt ta med, riktigt rolig!

haha, ta det lugnt. Kommer en vacker dag .
Citera
2015-05-10, 23:18
Medlem
BrutusBeefcakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lotso
haha, ta det lugnt. Kommer en vacker dag .

Haha jag kan inte ta det lugnt när det gäller asiatisk film..bara säg ifrån om du vill ha mer tips!!
Citera
2015-05-10, 23:23
Medlem
Lotsos avatar
Citat:
Haha jag kan inte ta det lugnt när det gäller asiatisk film..bara säg ifrån om du vill ha mer tips!!

Absolut!
Citera
2015-05-11, 18:16
Medlem
alprazolam_s avatar
Nu ska jag värma en pizza och sen ska jag se någonting. Vad vet jag inte ännu, men lutar åt att det blir nåt asiatiskt på dvd... Rapporterar senare.
Citera
2015-05-11, 18:42
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alprazolam_
Nu ska jag värma en pizza och sen ska jag se någonting. Vad vet jag inte ännu, men lutar åt att det blir nåt asiatiskt på dvd... Rapporterar senare.

Ser fram emot din rapport sen!

Själv ska jag nog se någonting av Koreeda senare, men först blir det en film-noir från USA.

EDIT: Anime-serien Parasyte har ju som ni kanske sett fått en live-actionfilm nu men tyvärr läste jag att subsen är direktöversatta ifrån indonesiska så då kan man vänta med att se den och således kanske ta tag i animen först.

För min egen del ikväll blir det However av Koreeda och kanske Without Memory efteråt.
Senast redigerad av Rakii 2015-05-11 kl. 19:03.
Citera
2015-05-14, 23:47
Medlem
Rakiis avatar
Hittade till min stora glädje The Defender med Jet Li av Corey Yen på amerikanska Netflix, velat se den länge så imorgon blir det den och kanske någon till, får se!
Citera
2015-05-15, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lotso
Då tackar jag för svar, har nämligen en liten lista med asiatiska filmer jag tänker plöja igenom en vacker dag.

Döm inte Asien efter Sion Sono sedan bara. Hoppas du inkluderar Memories of murder på din lista, i och med hur mycket du uppskattar Zodiac!
Citera
2015-05-15, 23:17
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenFantastisk
Döm inte Asien efter Sion Sono sedan bara. Hoppas du inkluderar Memories of murder på din lista, i och med hur mycket du uppskattar Zodiac!
Äsch, han kommer väl säkert gilla Sono, tror du inte? Jag gillade själv inte Land of Hope så speciellt, och har för mig att Strange Cirkus inte var min kopp latte heller, men i övrigt måste jag väl ändå tillstå att jag gillar hans filmer. De jag sett i alla fall. Om du läser detta Lotso, så börja inte med någon av dessa. Guilty of Romance kan jag slå ett slag för, och även Himizu gillade jag. Sånt jäkla mörker i dessa. Tror även du skulle kunna gilla Hazard faktiskt! Den utspelar sig även i New York vilket kanske kan passa. Har för mig jag var ganska ensam här i tråden om att gilla denna, många tycker den är skit, men ser nu på filmtipset att några fler har den som en trea precis som mig.

Håller med om att Lotso ska se Memories of Murder, den och även The Chaser som är min personliga favorit av de två. De är ju båda filmer som borde anses som självklara att börja med om man ska se några koreanska filmer. Eller asiatiska filmer. Eller filmer som överhuvudtaget borde vara självklara att se.
Citera
2015-05-15, 23:22
Medlem
BrutusBeefcakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alprazolam_

Håller med om att Lotso ska se Memories of Murder, den och även The Chaser som är min personliga favorit av de två. De är ju båda filmer som borde anses som självklara att börja med om man ska se några koreanska filmer. Eller asiatiska filmer. Eller filmer som överhuvudtaget borde vara självklara att se.

Alltså The Chaser...alla hyllar verkligen den. Nu var det längesedan jag såg den men blev redigt besviken, givet en bra film. Gav den en medel 3:a, men jag förväntade mig så mycket mer, ett mästerverk nästintill och bland det bästa som släppts från Sydkorea. Älskade våldet men poliserna var på tok för dumma ibland för att jag skulle finna det det minsta trovärdigt, tänkte du något över det? Blandannat när de är i butiken i slutet om du kommer ihåg den scenen, då gjorde jag en stor över deras dumhet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in