Citat:
Ursprungligen postat av
KaptenFantastisk
Döm inte Asien efter Sion Sono sedan bara.

Hoppas du inkluderar Memories of murder på din lista, i och med hur mycket du uppskattar Zodiac!
Äsch, han kommer väl säkert gilla Sono, tror du inte? Jag gillade själv inte Land of Hope så speciellt, och har för mig att Strange Cirkus inte var min kopp latte heller, men i övrigt måste jag väl ändå tillstå att jag gillar hans filmer. De jag sett i alla fall. Om du läser detta Lotso, så börja inte med någon av dessa. Guilty of Romance kan jag slå ett slag för, och även Himizu gillade jag. Sånt jäkla mörker i dessa. Tror även du skulle kunna gilla Hazard faktiskt! Den utspelar sig även i New York vilket kanske kan passa. Har för mig jag var ganska ensam här i tråden om att gilla denna, många tycker den är skit, men ser nu på filmtipset att några fler har den som en trea precis som mig.
Håller med om att Lotso ska se Memories of Murder, den och även The Chaser som är min personliga favorit av de två. De är ju båda filmer som borde anses som självklara att börja med om man ska se några koreanska filmer. Eller asiatiska filmer. Eller filmer som överhuvudtaget borde vara självklara att se.