48 678 besökare online
963 172 medlemmar • 50 294 897 inlägg
Användarnamn 
Lösenord
Flashback Forum Kultur & Media Film och filmproduktion Film: listor och rekommendationer
Svara på ämne
Ämnesverktyg
alprazolam_
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenFantastisk 
Nope, tyvärr inte, vilket förklarar min frånvaro. Haft fullt upp med annat. Lär sätta igång igen närmsta dagarna dock!

Vad har jag missat för bra nysläpp?
Aha, okej! Innebär det att du kommer vistas här mer också? Har funderat på var du tagit vägen faktiskt. Du har varit saknad, åtminstone av mig. Jag har haft frånvaro också visserligen...

Girl at my door kanske du inte sett ännu då?

KaptenFantastisk
Medlem
KaptenFantastisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alprazolam_ 
Aha, okej! Innebär det att du kommer vistas här mer också? Har funderat på var du tagit vägen faktiskt. Du har varit saknad, åtminstone av mig. Jag har haft frånvaro också visserligen...

Girl at my door kanske du inte sett ännu då?

Detsamma! Ja, det innebär det absolut! Tackar för tipset!

Rakii
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrutusBeefcake 
Själv är jag lite mittemellan, älskar oftast långa filmer men då skall de va riktigt långa, ca 150- 180 min eller längre. Annars gillar jag 90-120. 135 min är av någon anledning drygt, det är precis lite för långt för att bara slå på en vardagskväll men lite för kort när man vill köra en mastodontare. Mellantid som inte passar in, drygt.

Håller med dig faktiskt i det som du skriver, uppskattar vanligtvis 90-100 min eller 140-180 min av de anledningar som du skriver. Trots att det kan ses som att jag har all tid i världen prioriterar även jag min tid och ibland vill man inte se ännu en koreansk gangsterfilm på 130 min.

Många av mina favoritfilmer klockar nästan in på 3h dessutom.

aomame
Medlem
aomames avatar
Eftersom jag är desperat efter nåt läbbigt tankade jag The Uninvited (2003) och 301/302 (1995). Båda gick väl an. 301/302 var en riktigt skum film från Sydkorea med mycket matlagning och skruvade karaktärer. The Uninvited såg jag för några år sen och var inte så imponerad, nu funkade den bättre när jag inte förväntade ett skräckmästerverk.

Svara på ämne
Svara Topp Dela