2015-05-04, 12:36
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alprazolam_
Åh, tackar! Friend är ju en kanonrulle!

Det är ett par år sedan som jag såg Friend så jag ska se om den innan jag ser uppföljaren, blir helt fel att se tvåan då man inte har ettan färskt i minnet.

Nästa asiatiska film som jag ska se blir Cops vs. Thugs av Fukasaku!
Citera
2015-05-04, 12:50
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Det är ett par år sedan som jag såg Friend så jag ska se om den innan jag ser uppföljaren, blir helt fel att se tvåan då man inte har ettan färskt i minnet.

Nästa asiatiska film som jag ska se blir Cops vs. Thugs av Fukasaku!
Nice! Cops vs. Thugs har jag på osedd dvd! Den är nog bra skulle jag gissa!
Citera
2015-05-04, 13:02
Medlem
BrutusBeefcakes avatar
Skall snart dra hem från jobbet, blir en kortare dag än vanligt. Skall du köra igång A Better Tomorrow, väldigt förväntansfull
Citera
2015-05-04, 13:26
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrutusBeefcake
Skall snart dra hem från jobbet, blir en kortare dag än vanligt. Skall du köra igång A Better Tomorrow, väldigt förväntansfull
Den är bra! Tvåan är bra också har jag för mig. Sen finns Tiger on the Beat som är riktigt bra också!

Om du är inne på hong kong just nu.
Citera
2015-05-04, 13:29
Medlem
BrutusBeefcakes avatar
Citat:
Den är bra! Tvåan är bra också har jag för mig. Sen finns Tiger on the Beat som är riktigt bra också!

Om du är inne på hong kong just nu.

(FB) Den stora filmprojekts-tråden (för filmtittaren)

Har med den där Men tack för tipset ändå, då blev jag ännu mer taggad!
Citera
2015-05-04, 14:10
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Nice! Cops vs. Thugs har jag på osedd dvd! Den är nog bra skulle jag gissa!

På tal om Fukasaku, har du sett Miikes remake av hans klassiker Graveyard of Honor? Såg den i helgen och tyckte en hel del om den, fullblodspsykopat till huvudkaraktär och väldigt skitig, rå och brutal som Miikes yakuzafilmer är.

Nu har jag även tankat hem Zatoichi 4-6 också!
Citera
2015-05-04, 15:39
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrutusBeefcake
(FB) Den stora filmprojekts-tråden (för filmtittaren)

Har med den där Men tack för tipset ändå, då blev jag ännu mer taggad!
Aha, tack för länken!

Citat:
På tal om Fukasaku, har du sett Miikes remake av hans klassiker Graveyard of Honor? Såg den i helgen och tyckte en hel del om den, fullblodspsykopat till huvudkaraktär och väldigt skitig, rå och brutal som Miikes yakuzafilmer är.

Nu har jag även tankat hem Zatoichi 4-6 också!
Nej, den verkar awesome dock! Har originalet på dvd också osedd tror jag, om jag inte minns fel. Köpte massa Fukasaku filmer på dvd förut. Du frågade också vilken The Suspect jag skulle se tror jag och det var inte den av Ringo Lam utan den sydkoreanska. Den verkar helt over the top, tror du sett den kanske.
Citera
2015-05-04, 17:26
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Du frågade också vilken The Suspect jag skulle se tror jag och det var inte den av Ringo Lam utan den sydkoreanska. Den verkar helt over the top, tror du sett den kanske.

Läste lite kort om den och avvaktar med den, orkar inte med ännu en megalång (137 min) koreansk film, men kommer antagligen se den i framtiden.
Citera
2015-05-04, 18:15
Medlem
Raudsepps avatar
Citat:
Läste lite kort om den och avvaktar med den, orkar inte med ännu en megalång (137 min) koreansk film, men kommer antagligen se den i framtiden.

Hur kommer det sig att standardspellängden för nya filmer där verkar vara 2h+ ?
Citera
2015-05-04, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raudsepp
Hur kommer det sig att standardspellängden för nya filmer där verkar vara 2h+ ?

Ser det som positivt. Jag tenderar uppskatta filmer som inte är klassiska 90-minutare. Av mina 20 femmor är 5 under 120 minuter (114, 114, 117, 119, 119). Tycker det är lite som långa låtar, de sätter sig på ett annat vis, (men givetvis inte alltid).
Citera
2015-05-04, 18:50
Medlem
aomames avatar
Tycker också det är rätt drygt att det nästan alltid är 2h+. 1h30m är himla bra det med, men det ser jag fruktansvärt mycket mer hos engelska filmer, asiatiska håller på längre.. nåja. Mitt i-landsproblem, antar jag.
Citera
2015-05-04, 18:56
Medlem
BrutusBeefcakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenFantastisk
Ser det som positivt. Jag tenderar uppskatta filmer som inte är klassiska 90-minutare. Av mina 20 femmor är 5 under 120 minuter (114, 114, 117, 119, 119). Tycker det är lite som långa låtar, de sätter sig på ett annat vis, (men givetvis inte alltid).

Citat:
Ursprungligen postat av aomame
Tycker också det är rätt drygt att det nästan alltid är 2h+. 1h30m är himla bra det med, men det ser jag fruktansvärt mycket mer hos engelska filmer, asiatiska håller på längre.. nåja. Mitt i-landsproblem, antar jag.

Själv är jag lite mittemellan, älskar oftast långa filmer men då skall de va riktigt långa, ca 150- 180 min eller längre. Annars gillar jag 90-120. 135 min är av någon anledning drygt, det är precis lite för långt för att bara slå på en vardagskväll men lite för kort när man vill köra en mastodontare. Mellantid som inte passar in, drygt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in