Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-04-26, 21:13
  #8401
Medlem
NirvanAs avatar
Tänkte se japanska Greatful Dead nu, har inga direkta förväntningar men gissar att det är en ganska urflippad film med en del gore.
Citera
2015-04-26, 21:15
  #8402
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Tänkte se japanska Greatful Dead nu, har inga direkta förväntningar men gissar att det är en ganska urflippad film med en del gore.

Den skulle jag själv se förut men glömde bort den helt, tack för påminnelsen!
Citera
2015-04-26, 21:39
  #8403
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
På tal om Kitano kan jag slå ett slag för Yasha ifrån 1985, en av hans tidigaste roller är i just den.

Tackar, får spana in den någon gång.

Blev ingen Gonin i kväll tyvärr eftersom min brorson kom och hälsade på ganska tidigt och det kändes inte så lämpligt att se på den filmen med en tioåring... Blev inte så imponerad av de cirka 25 minuterna jag hann se heller, så jag bytte film när han till slut gick. Får ta den i morgon eller något.
Citera
2015-04-26, 21:46
  #8404
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Punkliv
Blev ingen Gonin i kväll tyvärr eftersom min brorson kom och hälsade på ganska tidigt och det kändes inte så lämpligt att se på den filmen med en tioåring... Blev inte så imponerad av de cirka 25 minuterna jag hann se heller, så jag bytte film när han till slut gick. Får ta den i morgon eller något.

Trist att du inte blev imponerad av det som du såg, men å andra sidan är ju Yakuzafilmgenren väldigt bred och finns ju en del bottnar där ute bland de toppar som faktiskt existerar.
Citera
2015-04-26, 23:40
  #8405
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Den skulle jag själv se förut men glömde bort den helt, tack för påminnelsen!
Blev lite besviken då jag trodde det skulle vara betydligt mer gore, var väldigt få våldsamma scener faktiskt, och inte särskilt detaljerade heller. Fick för övrigt lite Sono-vibbar av filmen också, men bara lite. Funkar att se på men inte så mycket annat.

2/5
Citera
2015-04-27, 12:08
  #8406
Avstängd
Bara jag som inte alls gillar Kitano? Det är hans stil som helt enkelt inte passar mig.
Citera
2015-04-27, 12:34
  #8407
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av edko
Bara jag som inte alls gillar Kitano? Det är hans stil som helt enkelt inte passar mig.

Vad exakt med hans "stil" som du inte gillar?
Citera
2015-04-27, 15:19
  #8408
Medlem
Rakiis avatar
Ponyo var riktigt jävla bra och skulle vilja påstå att det är en av Miyazakis absolut bästa och charmigaste filmer, håller den högt ovanför mycket annat som han ligger bakom, men Mononoke Hime är fortfarande Studio Ghiblis bästa film!

Inte planerat in något asiatiskt idag trots att jag borde fortsätta med mig Zhang Yimou-tema också, lånade trots allt hem romanen Den röda lyktan som jag ska läsa innan jag ser filmen, och kanske borde läsa Mo Yan's roman Det röda fältet också innan jag ser filmen. Så temat kommer att ta längre tid än beräknat, men nästa film blir nog Att leva av honom, också den med Gong Li!
Citera
2015-04-27, 16:47
  #8409
Medlem
Lotsos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Ponyo var riktigt jävla bra och skulle vilja påstå att det är en av Miyazakis absolut bästa och charmigaste filmer, håller den högt ovanför mycket annat som han ligger bakom, men Mononoke Hime är fortfarande Studio Ghiblis bästa film!

Tycker snarare tvärtom. Att det är en av hans sämsta. Tycker historien inte är lika intressant eller "sagolik" som hans andra filmer. Dessutom var där inga karaktärer jag fann utav intresse eller lika mycket sympati för som i andra Miyazaki filmer.
Citera
2015-04-27, 20:53
  #8410
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raudsepp
Jag har läst att han gjorde sin filmdebut som statist i Go Go Second Time Virgin av Wakamatsu, jag lyckades dock inte hitta honom, någon som såg honom skymta förbi?
Är det sant? Älskar den filmen, men har inget minne av att jag såg honom...

Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Tänkte se japanska Greatful Dead nu, har inga direkta förväntningar men gissar att det är en ganska urflippad film med en del gore.
Den köpte jag nyligen på dvd. Hoppas den är bra, jag har inte sett den.
Citera
2015-04-27, 20:59
  #8411
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alprazolam_
Den köpte jag nyligen på dvd. Hoppas den är bra, jag har inte sett den.

Laddade hem den igår, men får se när jag får tid till att se den själv.
Citera
2015-04-27, 21:17
  #8412
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Laddade hem den igår, men får se när jag får tid till att se den själv.
Ah, jag såg precis att NirvanA inte tyckte den var så bra. Tar gärna din utsago på den också sen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback