Megaprojekt med ny sydkoreansk film som inriktning
Drar igång ett eget jättestort projekt imorgon, har på tok för mycket film att se så därför var jag tvungen att sätta någon som helst slags struktur på det hela under veckodagarna i vart fall. Har gjort en lista på 45 filmer (alla från sydkorea givetvis) och hade tänkt se fem filmer i veckan, alltså 1 st varje vardag när jag kommit hem från jobbet för att sedan se kanske lite annat under helgerna, ibland ser jag ju två filmer på en vardag också men skall i vart fall bli minst en av dem som skall vara från listan jag gjort. Detta kommer hålla på totalt i minst 9 veckor, jag är ju ute en del på resor med jobbet också och då blir det ju inte att jag har tid till film tyvärr även fast man kunde önska det. Släpper ut 5 filmer per vecka här, men man kan se hela listan på min filmtipset sida. Men jag tar inte ut listan här för titlar kan ändras om jag inte hinner få tag på dem till bestämd vecka etc.
Finns även regler på hur jag valt ut filmerna, det är 5 filmer från varje år mellan 2005-2013 från sydkorea, där jag kör: v.1 Måndag: 2005, Tisdag: 2006, Onsdag: 2007, Torsdag: 2008, Fredag: 2009
v.2 Måndag: 2010, Tisdag: 2011, Onsdag: 2012, Torsdag: 2013 Fredag: 2005 osv. osv. osv.
Börjar med detta imorgon, och först ut är:
Princess Aurora (2005) -
http://nyheter24.se/filmtipset/film/princess-aurora.html
Så här ser V. 1 ut:
Mån: Princess Aurora (2005)
Tis: No Regret (2006)
Ons: Seven Days (2007)
Tor: Rough Cut (2008)
Fre: Marine Boy (2009)
Önska mig lycka till för detta otroligt pretentiösa projektet, som jag kanske inte kommer orka fullföra, men det är det som är lite av delen till det roliga! Detta kommer kunna följas här och på "vilken film skall du se nu"-tråden för de som önskar det. Små recensioner dyker upp här.