2014-03-04, 10:46
Medlem
Thegreatsunshines avatar
Hittade namnet nu: Pulgasary. Kim Jong Il var exekutiv producent och den kidnappade sydkoreanska regissören lyckades fly i filmens slutskede. Någon som har sett den?
Citera
2014-03-04, 13:57
Medlem
BrutusBeefcakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thegreatsunshine
Hittade namnet nu: Pulgasary. Kim Jong Il var exekutiv producent och den kidnappade sydkoreanska regissören lyckades fly i filmens slutskede. Någon som har sett den?

Har den på datorn men inte sett den än, enda nordloreanska filmen jag sett är Pyongyang Nalpharam, den var helt ok. Producerades 2006.
Citera
2014-03-07, 18:16
Medlem
gipuzkoas avatar
Jag håller på att ladda The Client (2011), någon som sett den?
Citera
2014-03-08, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gipuzkoa
Jag håller på att ladda The Client (2011), någon som sett den?

Nix, men känns spontant som domstols-filmer varit lite på tapeten i Korea senaste åren (Unbowed, Attorney m.fl). Återkom gärna med en kommentar när du sett den
Citera
2014-03-08, 15:56
Medlem
gipuzkoas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucky Strike
Nix, men känns spontant som domstols-filmer varit lite på tapeten i Korea senaste åren (Unbowed, Attorney m.fl). Återkom gärna med en kommentar när du sett den

Helt klart en godkänd film. Jung-woo Ha spelar som alltid bra. Jag tappade dock lite koncentrationen under mitten men slutet gjorde filmen helt klart sevärd. En scen i slutet fick verkligen pluspoäng, när ni ser den kommer ni förstå.
Citera
2014-03-09, 21:50
Medlem
BrutusBeefcakes avatar
Megaprojekt med ny sydkoreansk film som inriktning

Drar igång ett eget jättestort projekt imorgon, har på tok för mycket film att se så därför var jag tvungen att sätta någon som helst slags struktur på det hela under veckodagarna i vart fall. Har gjort en lista på 45 filmer (alla från sydkorea givetvis) och hade tänkt se fem filmer i veckan, alltså 1 st varje vardag när jag kommit hem från jobbet för att sedan se kanske lite annat under helgerna, ibland ser jag ju två filmer på en vardag också men skall i vart fall bli minst en av dem som skall vara från listan jag gjort. Detta kommer hålla på totalt i minst 9 veckor, jag är ju ute en del på resor med jobbet också och då blir det ju inte att jag har tid till film tyvärr även fast man kunde önska det. Släpper ut 5 filmer per vecka här, men man kan se hela listan på min filmtipset sida. Men jag tar inte ut listan här för titlar kan ändras om jag inte hinner få tag på dem till bestämd vecka etc.

Finns även regler på hur jag valt ut filmerna, det är 5 filmer från varje år mellan 2005-2013 från sydkorea, där jag kör: v.1 Måndag: 2005, Tisdag: 2006, Onsdag: 2007, Torsdag: 2008, Fredag: 2009
v.2 Måndag: 2010, Tisdag: 2011, Onsdag: 2012, Torsdag: 2013 Fredag: 2005 osv. osv. osv.

Börjar med detta imorgon, och först ut är: Princess Aurora (2005) - http://nyheter24.se/filmtipset/film/princess-aurora.html

Så här ser V. 1 ut:

Mån: Princess Aurora (2005)
Tis: No Regret (2006)
Ons: Seven Days (2007)
Tor: Rough Cut (2008)
Fre: Marine Boy (2009)

Önska mig lycka till för detta otroligt pretentiösa projektet, som jag kanske inte kommer orka fullföra, men det är det som är lite av delen till det roliga! Detta kommer kunna följas här och på "vilken film skall du se nu"-tråden för de som önskar det. Små recensioner dyker upp här.
Citera
2014-03-11, 19:44
Medlem
hetfields avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrutusBeefcake
Megaprojekt med ny sydkoreansk film som inriktning

Drar igång ett eget jättestort projekt imorgon...

Kul projekt! Är alltid intresserad att läsa om koreansk film så kommer följa din rapportering! Har du hunnit se något än?

----

Har fixat några skådespelar-listor på ICM om någon är intresserad:

Son Ye-jin
Lee Byung-hun
Jeon Do-yeon
Ha Jung-woo
Citera
2014-03-11, 22:41
Medlem
BrutusBeefcakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hetfield
Kul projekt! Är alltid intresserad att läsa om koreansk film så kommer följa din rapportering! Har du hunnit se något än?

----

Har fixat några skådespelar-listor på ICM om någon är intresserad:

Son Ye-jin
Lee Byung-hun
Jeon Do-yeon
Ha Jung-woo

Kul att höra att du vill följa! Såg första filmen, princess Aurora som var måndagsfilmen, var ett bra startskott i projektet! No Regret skall jag se ikväll/natt, kommer recension av bägge imorgon samt sammanfattning av allt på lördagen innan jag visar nästa veckas filmer!
Citera
2014-03-13, 03:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrutusBeefcake
projektet!

Kul projekt!

Jag har nog sett det bästa 2000-2010. Slackat av lite senaste åren, så listan på koreanska filmer 2011-2014 har växt sig oroväckande lång. Får kanske göra något liknande
Citera
2014-03-13, 23:21
Medlem
BrutusBeefcakes avatar
Citat:
Kul projekt!

Jag har nog sett det bästa 2000-2010. Slackat av lite senaste åren, så listan på koreanska filmer 2011-2014 har växt sig oroväckande lång. Får kanske göra något liknande

Ja men då tycker jag att du skall ta slag i saken och göra en sådan lista du också! Hade vart skoj med någon som gjorde det parallelt som man kunde bolla lite med!
Citera
2014-03-14, 00:02
Medlem
har lite drygt arbetschema så svårt att strukturera upp det. Vissa veckor kan jag se rätt mycket, andra inte lika mycket.
Men ledig till helgen så ska försöka klämma några då. Hwayi, Commitment och An Ethics Lesson kanske
Citera
2014-03-14, 11:46
Medlem
BrutusBeefcakes avatar
Citat:
har lite drygt arbetschema så svårt att strukturera upp det. Vissa veckor kan jag se rätt mycket, andra inte lika mycket.
Men ledig till helgen så ska försöka klämma några då. Hwayi, Commitment och An Ethics Lesson kanske

Skoj! Kom gärna med små recensioner på dem! Speciellt Hwayi då jag tänkt se den.ganska snart själv
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in