2015-04-26, 12:12
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonJeremyClarks
Tråkig miniserie som kvalitetsmässigt ligger på ungefär samma nivå som svenska såpoperor. Endast sevärd tack vare Chiaki Kuriyama som tyvärr bara är med i ett avsnitt. Min version var inte censurerad vad jag kan minnas.

Okej, men jag ska nog ändå se och traggla mig igenom den, men kommer nog inte att stressa mig igenom den utan enbart se ett avsnitt någon gång då och då när man känner för't. Jag har ändå sett 40+ filmer av Miike nu så jag vill se så många som jag kan komma över!

Idag står dessa på schemat för min egen del; From up on Poppy Hill och All Night Long 2 & 3!

Drar nog också igenom Diary of June också som ser ut att vara en bra, koreansk polisfilm, men det beror helt på dagsformen och hur mycket som jag orkar, vill även sitta utomhus i solen och läsa lite också.
Citera
2015-04-26, 14:06
Medlem
Punklivs avatar
Ska försöka se Gonin i kväll, om den laddas ned snabbt nog och texten är bra. Vad tycker ni om den?

A Night in Nude av samme regissör verkar också bra.
Citera
2015-04-26, 14:16
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Punkliv
Ska försöka se Gonin i kväll, om den laddas ned snabbt nog och texten är bra. Vad tycker ni om den?

Jag har bara sett fyra filmer av Ishii hittills och Gonin hör till en av hans bästa, medan jag håller Flower and Snake som han bästa av de jag sett hittills.
Citera
2015-04-26, 14:26
Medlem
Svansts avatar
Såg precis att discshop hade 43% rabatt på Chan-Wook Parks hämningstrilogi (box med alla tre i bluray kvalle). De verkar dock ha monopol på den i Sverige, så finns inga priser att jämföra med direkt. Står inget om svensk undertext (för den som bryr sig om det), så var förberedd på engelsk textning.

http://www.discshop.se/filmer/bluray/vengeance_trilogy_blu_ray_import/P132094

Vill även passa på att lyfta fram Tôkyô Sonata (2008), Japan. Antar att många här har sett den, men såg att den bara hade nämnts en gång tidigare.

Känns som att man får en ärlig bild av hur livet ser ut för en helt vanlig familj, som ställs inför de ekonomiska och sociala problem som landet har.

Edit: Är det någon som sett Norwegian Wood förresten? Något att ha?
Senast redigerad av Svanst 2015-04-26 kl. 14:50.
Citera
2015-04-26, 14:56
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:

Den är grym! Även tvåan är sevärd faktiskt. Jag har dem som en fyra och en trea.

Tokyo Sonata tycker jag är väldigt bra! Har den som en fyra! Norwegian Wood tyckte jag personligen inte var så jäkla bra, men dem är sevärd på grund av det magnifika fotot. Det mesta var bra och väl utfört, men det var inte en film som föll mig personligen i smaken.
Senast redigerad av alprazolam_ 2015-04-26 kl. 15:01.
Citera
2015-04-26, 16:47
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Jag har bara sett fyra filmer av Ishii hittills och Gonin hör till en av hans bästa, medan jag håller Flower and Snake som han bästa av de jag sett hittills.

Citat:
Ursprungligen postat av alprazolam_
Den är grym! Även tvåan är sevärd faktiskt. Jag har dem som en fyra och en trea.

Låter skitbra det! Riktigt taggad på den, och Kitano är aldrig fel.

Har faktiskt tänkt se den aslänge men har alltid skjutit upp den. Riktigt sugen på våldsam, japansk action i dag dock så då får det bli den.

Edit: Tokyo Sonata verkar vara ett drama i min smak. Den ska definitivt ses
Senast redigerad av Punkliv 2015-04-26 kl. 17:17.
Citera
2015-04-26, 17:06
Medlem
Svansts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alprazolam_

Tokyo Sonata tycker jag är väldigt bra! Har den som en fyra! Norwegian Wood tyckte jag personligen inte var så jäkla bra, men dem är sevärd på grund av det magnifika fotot. Det mesta var bra och väl utfört, men det var inte en film som föll mig personligen i smaken.

Okej

Är inte så bra på det tekniska hållet när det kommer till film, men jag tror jag vet vad du menar. De miljöer som visades i trailern drog mig in, men betygen som getts sänkte hypen lite sådär i efterhand. Blir en gratis titt istället ^^
Citera
2015-04-26, 17:18
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svanst
Okej

Är inte så bra på det tekniska hållet när det kommer till film, men jag tror jag vet vad du menar. De miljöer som visades i trailern drog mig in, men betygen som getts sänkte hypen lite sådär i efterhand. Blir en gratis titt istället ^^
I och för sig så borde den fan ha tilltalat mig, den är ju melankolisk och deppig och med självmord och så vidare. Jag brukar ju tycka att depression och tragedi är intressant på film. Jag ska se om den vid något tillfälle, det var ganska många år sedan jag såg den. Antar att det var när den var ny.

Jag har bägge två på dvd, så det blir omtitt i framtiden. Tokyo Sonata kan jag som sagt slå ett slag för i alla fall. Mycket bra.
Senast redigerad av alprazolam_ 2015-04-26 kl. 17:21.
Citera
2015-04-26, 20:17
Medlem
Rakiis avatar
Har faktiskt inte sett Tokyo Sonata ännu men minns att PieterBruegel alltid tjatade om att jag skulle se den, gillar ju trots allt Kurosawas andra filmer, Kairo och Bright Future är fina!

Bara sett en enda film idag, From up on Poppy Hill från Studio Ghibli idag, resten av tiden har jag läst och legat i sängen och sovit en stund, men den var sevärd och bra. Lite vemodig handling och känns väldigt vuxen i sitt tema trots att den i första hand ska rikta sig till barn.

Drar nog igenom All Night Long 3 idag då jag inte fick ned tvåan som ingen seedade på.
Citera
2015-04-26, 20:18
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Låter skitbra det! Riktigt taggad på den, och Kitano är aldrig fel.

På tal om Kitano kan jag slå ett slag för Yasha ifrån 1985, en av hans tidigaste roller är i just den.
Citera
2015-04-26, 20:31
Medlem
Raudsepps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
På tal om Kitano kan jag slå ett slag för Yasha ifrån 1985, en av hans tidigaste roller är i just den.

Jag har läst att han gjorde sin filmdebut som statist i Go Go Second Time Virgin av Wakamatsu, jag lyckades dock inte hitta honom, någon som såg honom skymta förbi?
Citera
2015-04-26, 20:40
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raudsepp
Jag har läst att han gjorde sin filmdebut som statist i Go Go Second Time Virgin av Wakamatsu, jag lyckades dock inte hitta honom, någon som såg honom skymta förbi?

Jag har inte sett den själv faktiskt då jag har svårt för Wakamatsu (RIP), men om jag ser den någon gång så ska jag hålla ögonen öppna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in