såg en film för många många år sedan som fastnade som jag inte såg klart,
skulle vilja göra det nu.
det är en japansk rulle (det är jag ganska säker på) som handlar om en
yakuza eller liknande gangster som får i uppdrag eskortera/ta hand om en liten pojke.
ett helt udda par som under filmen utvecklar en vänskap.
ja lite gulligt sådär, men jag minns det jag såg av filmen som väldigt bra,
så det skulle vara kul att se om den och hela.
såg en film för många många år sedan som fastnade som jag inte såg klart,
skulle vilja göra det nu.
det är en japansk rulle (det är jag ganska säker på) som handlar om en
yakuza eller liknande gangster som får i uppdrag eskortera/ta hand om en liten pojke.
ett helt udda par som under filmen utvecklar en vänskap.
ja lite gulligt sådär, men jag minns det jag såg av filmen som väldigt bra,
så det skulle vara kul att se om den och hela.
BFI släppte nyss Yasujirō Ozus Noriko trilogi: Late Spring, Early Summer, Tokyo Story. Har själv bara sett Tokyo Story så detta är ett måste, ja, för alla egentligen. Tror dock filmerna släpptes separat.
Idag såg jag japanska Hellevator, en blandning av Tetsuo och 964 Pinnochio. Klart godkänd film som var väldigt annorlunda i sin dystopiska vision samtidigt som det fanns scener som gav ett litet obehag.
Såg precis Tokyo Sonata av Kiyoshi Kurosawa som jag annars gillar. Helt ok, men inte så bra som jag hade hoppats på.
Jag såg den igår, tycker också at betyget på IMDB är lite generöst. Antar att japaner som förstår hierarkin och de oskrivna reglerna i hemmet och på arbetsplatsen finner den mycket starkare än vi. Men den är helt klart sevärd.
Jag såg den igår, tycker också at betyget på IMDB är lite generöst. Antar att japaner som förstår hierarkin och de oskrivna reglerna i hemmet och på arbetsplatsen finner den mycket starkare än vi. Men den är helt klart sevärd.
Vissa gillar den helt enkelt mer än andra. För mig är det några oerhört starka scener som får mig att sugas in och beröras.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!