2009-10-26, 23:44
Medlem
MegaHeads avatar
Älskar Asiatisk film. Asian extreme är ju en favorit genre. Grym horror som Hollywood ofta kopierar och misslyckas med.
Citera
2009-10-26, 23:50
Medlem
NirvanAs avatar
Har inte kommit nåt bra från sydkorea på flera år, dom hade en period 2003-2006 som var jävligt vass men nu bara massa drama/romatisk komedi trams..

Saknar koreanska non-stop actionfilmer i stuk med Shiri, brotherhood of war, bittersweet life etc

Såg japansk film nyss "Goemon" men det blev bara för mycket, sönderkladdad av CGI man blev rätt trött på den efter en 30min typ...

Näe senaste tiden har det förmodligen kommit bäst filmer från hong-kong, jag mena, en polis/triad film från hong kong är alltid skön, dom bästa skådisarna är från HK också tycker jag.
Senast redigerad av NirvanA 2009-10-26 kl. 23:52.
Citera
2009-10-28, 02:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Har inte kommit nåt bra från sydkorea på flera år, dom hade en period 2003-2006 som var jävligt vass men nu bara massa drama/romatisk komedi trams..

Saknar koreanska non-stop actionfilmer i stuk med Shiri, brotherhood of war, bittersweet life etc

Såg japansk film nyss "Goemon" men det blev bara för mycket, sönderkladdad av CGI man blev rätt trött på den efter en 30min typ...

Näe senaste tiden har det förmodligen kommit bäst filmer från hong-kong, jag mena, en polis/triad film från hong kong är alltid skön, dom bästa skådisarna är från HK också tycker jag.

Så sant så sant. Men jag tror Mother kan bli ett nytt mästerverk. Bong Joon-hoos nya (The Host, Memories of Murder). Tror även Park Chan-wooks vampyrfilm är riktigt bra.

Hongkong har ju också varit lite off på senare år men det dyker alltid upp några bra thrillers varje år därifrån.
Citera
2009-10-28, 07:47
Medlem
Mother är väldigt bra.
Breathless är tillochmed ännu bättre, 9/10 får den av mig.

Sen verkar ingen ha nämnt Kim Ki-duk som är enligt mig är Sydkoreas(och världens) främste regissör. 3-iron, Bad Guy, Address Unknown, Samaritan Girl, Spring, Summer, Fall, Winter... and Spring är väl hans bästa.

För mig verkar det som att västerlandet nåt sin topp när det gäller filmskapande.
Allt nyskapande kommer från andra ställen, ofta Asien. Och då ser jag Sydkorea som minst lika bra som Japan, kanske bättre.
Citera
2009-10-28, 07:56
Medlem
Neroxxs avatar
Min personliga favorit är nog.

Koroshiya 1 (ichy the killer) - http://www.imdb.com/title/tt0296042/ .
Mycket blood och annat trevligt i denna. Skulle ge den 8/10.
Citera
2009-10-28, 13:40
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duckdigger
Mother är väldigt bra.
Breathless är tillochmed ännu bättre, 9/10 får den av mig.

Sen verkar ingen ha nämnt Kim Ki-duk som är enligt mig är Sydkoreas(och världens) främste regissör. 3-iron, Bad Guy, Address Unknown, Samaritan Girl, Spring, Summer, Fall, Winter... and Spring är väl hans bästa.

För mig verkar det som att västerlandet nåt sin topp när det gäller filmskapande.
Allt nyskapande kommer från andra ställen, ofta Asien. Och då ser jag Sydkorea som minst lika bra som Japan, kanske bättre.

Ska kolla upp Mother och Breathless, ser sega ut men sådana kan ju vara bra filmer i vilket fall...
Citera
2009-10-28, 16:18
Medlem
Det här är kanske totalt fel ställe att fråga på, men var får ni tag i de här filmerna? Finns det något speciellt ställe där de flesta av de här finns?

När jag ändå är igång och postar kan jag tillägga att Breathless var riktigt bra, rekommenderas
Citera
2009-10-28, 16:35
Medlem
Gman24s avatar
Red Cliff, dyraste filmen i Asien någonsin.

http://www.youtube.com/watch?v=KyLgDcvqVAw

Finns 2 delar.
Citera
2009-10-28, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Birger_
Det här är kanske totalt fel ställe att fråga på, men var får ni tag i de här filmerna? Finns det något speciellt ställe där de flesta av de här finns?

När jag ändå är igång och postar kan jag tillägga att Breathless var riktigt bra, rekommenderas

Kan tänka mig att de flesta tankar (tyvärr) . Billigast är att köpa filmerna från Asien www.yesasia.com är jävligt bra.
Citera
2009-10-28, 20:37
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gman24
Red Cliff, dyraste filmen i Asien någonsin.

http://www.youtube.com/watch?v=KyLgDcvqVAw

Finns 2 delar.
Helt ok både ettan och tvåan men inget man inte sett förut om man säger så, har man sett klassikern "Hero" så behöver man nödvändigtvis inte se några fler i samma genre från samma land :P
Citera
2009-10-28, 20:37
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Birger_

Jag tankar typ alla, men hittar dock inte Breathless...
Citera
2009-10-28, 22:47
Medlem
Ola Schuberts avatar
Kan knappast tro det, men följande filmer verkar inte vara uppräknade:
Hämdtiologins två andra filmer, (alltså förutom oldboy), Lady vengeance och Hämnarens resa, Båda koreanska mästerverk.
Järn 3:an Ett romantiskt koreanskt mästerverk utan västerländs sötsliskig sirap.
Simido Verklighetsbaserat starkt, koreanskt, militärdrama
Isle-fruktans ö Snyggare än anti-christ, nästan lika brutalt. Inget för känsliga och sådana som hatar djurplågeri på film.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in