2013-10-06, 14:39
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mysteriousstranger
Inte vidare många recensioner på IMDB. Frågan är vart man hittar filmen i bra kvalitet för nedladdning.

Finns på Asiatorrents.
Citera
2013-10-06, 16:26
Medlem
Mysteriousstrangers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Finns på Asiatorrents.

Tackar
Citera
2013-10-07, 03:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Någon som har sett Sydkoreas Oscarsbidrag Juvenile Offender?
http://www.imdb.com/title/tt2292676/combined

Såg den för dryga veckan sedan. Välgjord och framförallt välspelad, men kommer nog blekna bland andra bidrag. När det kommer till beskrivningen av socialt utanförskap tycker jag t.ex. att vårt svenska bidrag gör det bättre och mer engagerande.

Sydkorea kommer få vänta ännu ett år på en Oscarsnominering. För övrigt är den producerad av National Committee of Human Rights, vilket inte förvånar.
Citera
2013-10-07, 17:04
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenFantastisk
Såg den för dryga veckan sedan. Välgjord och framförallt välspelad, men kommer nog blekna bland andra bidrag. När det kommer till beskrivningen av socialt utanförskap tycker jag t.ex. att vårt svenska bidrag gör det bättre och mer engagerande.

Sydkorea kommer få vänta ännu ett år på en Oscarsnominering. För övrigt är den producerad av National Committee of Human Rights, vilket inte förvånar.
Har haft koll på den här filmen, men har ännu inte sett den... Drar nog hem den direkt faktiskt!
Citera
2013-10-07, 17:16
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alprazolam_
Har haft koll på den här filmen, men har ännu inte sett den... Drar nog hem den direkt faktiskt!

Jag tycker att den var okej och sevärd helt klart, men ingenting som jag spontant skulle nominera som Oscarskandidat, lite väl sentimental och så för min egen del.
Citera
2013-10-07, 20:19
Medlem
Citat:
Jag tycker att den var okej och sevärd helt klart, men ingenting som jag spontant skulle nominera som Oscarskandidat, lite väl sentimental och så för min egen del.

Vi verkar ha precis samma uppfattning om filmen, även om sentimentaliteten inte var något jag störde mig på, eller ens reagerade på.

Vad hade du nominerat som kom inom akademins tidsram? Ska precis i väg så hinner inte kolla upp, men något borde finnas som är bättre och hade varit en vettigare nominering.
Citera
2013-10-07, 21:08
Medlem
Någon som vet var jag kan hitta svensk text till Guinea Pig filmerna? Har googlat men det kommer bara upp engelska undertexter, vilket funkar i värsta fall.
Citera
2013-10-07, 21:17
Medlem
BlackMetals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dworek
Någon som vet var jag kan hitta svensk text till Guinea Pig filmerna? Har googlat men det kommer bara upp engelska undertexter, vilket funkar i värsta fall.
Så komplicerad är inte dialogen på dessa filmer.
Citera
2013-10-07, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlackMetal
Så komplicerad är inte dialogen på dessa filmer.

Okej Misstänkte det lite, då får english duga.
Citera
2013-10-07, 21:33
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dworek

Finns inga svenska undertexter till dessa, engelska är ju inte direkt svårt, eller?
Citera
2013-10-07, 21:38
Medlem
oestergrens avatar
har säkert nämnts redan, men såg den häromdagen och tyckte den var ganska bra!

The Flowers of War
http://www.imdb.com/title/tt1410063/
Citera
2013-10-07, 21:42
Medlem
Citat:
Finns inga svenska undertexter till dessa, engelska är ju inte direkt svårt, eller?

Det kan vara det tyvärr, men läsförståelsen är bättre än hörförståelsen så det går nog bra
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in