2013-12-14, 13:30
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alprazolam_
Den verkar bra tycker jag! Om du ser den så vore det kul att höra din åsikt!
Unbeatable
Den var inte så bra som jag hade hoppats på, men den hade vissa saker som var bra, framförallt tyckte jag den kändes ganska verklighetsförankrad, och således lätt att relatera till även som svensk, det brukar man oftast inte kunna i de flesta HK-filmer. Även soundtracket var bra, hyfsade mma-scener... tror den saknade lite djupare story, lite större skådespelarnamn, typ Donnie Yen, och kanske även större budget(?).

Den får ändå 3/5 från mig
Citera
2013-12-14, 14:17
Bannlyst
MMA-delen var inte direkt verklighetstrogen om man säger så.
Citera
2013-12-15, 13:51
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Unbeatable

Den får ändå 3/5 från mig

Såg den igår kväll och håller fortfarande The Stool Pigeon och The Beast Stalker som Lam's bästa filmer men denna var helt okej även om MMA-scenerna inte direkt kändes verklighetstrogna som nämnts. Lite väl sockersöt precis som Warrior i sina stunder, men fortfarande sevärd och gillade tolkningen av The Sound of Silence, den var väldigt fin i montaget till scenerna i filmen då den spelades. Tre av fem ifrån mig med.
Citera
2013-12-19, 16:35
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Såg den igår kväll och håller fortfarande The Stool Pigeon och The Beast Stalker som Lam's bästa filmer men denna var helt okej även om MMA-scenerna inte direkt kändes verklighetstrogna som nämnts. Lite väl sockersöt precis som Warrior i sina stunder, men fortfarande sevärd och gillade tolkningen av The Sound of Silence, den var väldigt fin i montaget till scenerna i filmen då den spelades. Tre av fem ifrån mig med.
Inte hunnit se denna ännu faktiskt, men tre stycken 3/5, alla av medlemmar jag litar på. Låter ganska lovande ändå...

Håller på med mitt betande av regissörer i fysiskt dvd/BD format. Först var det Haneke, sen några filmer av Suzuki, och nu är det Shohei Imamura som betas av i ganska långsam hastighet. Har sedan tidigare sett Ålen, Nishi Ginza Station, Vatten Under en Röd Bro, och nu senast blev det Pigs and Battleships som jag avverkade igår. Gillade den mycket och gav den en svag 4/5. En annorlunda Yakuza film innehållandes både Comedy, Crime och Drama.

Såg den i 1080p, och det rekommenderar jag alla som tänker se den att göra. Riktigt snygg och annorlunda om Yakuza's som handlar med grisar, kan det slå fel? Jag gillar i alla fall Imamura och jag har ett gäng filmer på BD och DVD som jag ska fortsätta med.

Om ni vill så kan ni hjälpa mig att välja vilken jag ska se härnäst! Är alltid lite velig...

Profound Desire of the Gods (Shohei Imamura)
The Ballad of Narayama (Shohei Imamura)
Stolen Desire (Shohei Imamura)
The Burmese Harp (Kon Ichikawa)

Här har ni IMDb länk till Grisar och Slagskepp:

Pigs and Battleships
http://www.imdb.com/title/tt0054709/?ref_=fn_al_tt_1
Citera
2013-12-19, 18:03
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Inte hunnit se denna ännu faktiskt, men tre stycken 3/5, alla av medlemmar jag litar på. Låter ganska lovande ändå...

Ja, som sagt så gillade jag den en del och kommer nog att se om den i framtiden, precis som med de andra filmerna av Lam som jag hittills har sett förutom The Sniper som inte var något vidare.

På tal om MMA och kampsport så såg jag Fighting Fish igår, en film om undergroundfighting i Thailand. Tyvärr så var undertexterna riktigt dåliga (gick dock att förstå), fighterna var inte så där jättebra och fanns en hel del ofrivillig komik och frivillig sådan också, men kändes sett till filmens första halva att man försökte göra en Ong-Bak kopia.
Citera
2013-12-19, 19:47
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Ja, som sagt så gillade jag den en del och kommer nog att se om den i framtiden, precis som med de andra filmerna av Lam som jag hittills har sett förutom The Sniper som inte var något vidare.

På tal om MMA och kampsport så såg jag Fighting Fish igår, en film om undergroundfighting i Thailand. Tyvärr så var undertexterna riktigt dåliga (gick dock att förstå), fighterna var inte så där jättebra och fanns en hel del ofrivillig komik och frivillig sådan också, men kändes sett till filmens första halva att man försökte göra en Ong-Bak kopia.
Ja, fan! Jag försökte faktiskt se om Sniper och den är usel verkligen...
Citera
2013-12-19, 21:09
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ja, fan! Jag försökte faktiskt se om Sniper och den är usel verkligen...

Japp, rent ut sagt riktig dynga!
Citera
2013-12-20, 02:21
Medlem
fuckerofmotherss avatar
Utan att kolla i tråden dyker jag in som en idiot och frågar om någon har sett The Wrath of Vajra?

Jag gillar martial arts och over the top som typ Miikes filmer och kollar man trailern så verkar ju detta vara skojigt: https://www.youtube.com/watch?v=izrO9g8Q1Pk
Senast redigerad av fuckerofmothers 2013-12-20 kl. 02:25.
Citera
2013-12-21, 15:46
Medlem
NirvanAs avatar
Såg Shinos nyare film The Land of Hope. Räknar den inte till hans bästa filmer men tyckte den fortfarande höll tämligen hög klass, det som sticker ut och som höjer filmen är helt klart huvudkaraktärernas prestation, gillade särskilt mycket det äldre paret, kändes väldigt äkta. Annars kändes det som det var lite väl mycket politiskt ställningstagande i filmen, men det kan man ha överseende med.

3/5
Citera
2013-12-21, 15:55
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Såg Shinos nyare film The Land of Hope. Räknar den inte till hans bästa filmer men tyckte den fortfarande höll tämligen hög klass, det som sticker ut och som höjer filmen är helt klart huvudkaraktärernas prestation, gillade särskilt mycket det äldre paret, kändes väldigt äkta. Annars kändes det som det var lite väl mycket politiskt ställningstagande i filmen, men det kan man ha överseende med.

3/5
Ska se denna så fort jag har tid och lust!
Citera
2013-12-26, 14:01
Bannlyst
Seven Days of Himawari and Her Puppies
http://www.imdb.com/title/tt2114398/?ref_=fn_al_tt_1
Japansk drama från 2012/2013 med bl.a. Masato Sakai, Miki Nakatani och Denden

Masato Sakai spelar Shoji Kanzaki som är en änkling med två barn. Han är en riktig eldsjäl som vigt sitt liv till att ta hand om djur i olika former. Idag jobbar han i ett hundcenter som tar hand om herrelösa hundar. De har endast 7 dagar på sig att finna en ny ägare annars riskerar hunden att bli avlivad.

Det är något speciellt med Japanska hundfilmer. Nu har jag sett flertalet i denna subgenre och filmerna känns alltid som en varm frisk fläkt. Seven Days of Himawari and Her Puppies är inget undantag utan är full med värme, glädje och sorg. Miki Nakatani spelar skönheten Miku som är veterinär och barndomsvän till Shoji-san. Tillsammans lyfter de filmen och gör det hela till en fin upplevelse. Visserligen är det aningen klyschigt och lite väl pissnödigt och tillgjort emellanåt. Men det går inte komma ifrån det faktum att filmen ställer viktiga frågor om hur vi behandlar våra hundar och att pengar hela tiden ska gå före liv...

Betyg: Rekommenderas för er som gillar hundar. En 3:a av 5. Fin liten film!
Senast redigerad av PieterBruegel 2013-12-26 kl. 14:05.
Citera
2013-12-26, 19:08
Medlem
Rakiis avatar
Special ID (Dak Siu San Fan, 2013) - http://www.imdb.com/title/tt2118775/

Önskar att jag hade sett en bättre kopia utav filmen då det trots allt är Donnie Yen i en väldigt Sleeping Dogs-osande historia, och då menar jag datorspelet och inte filmen ifrån sjuttiotalet med Sam Neill. Är inte direkt bortskämd med filmer om de kinesiska triaderna och deras sätt, så denna var en positiv överraskning, men kopian var under all kritik dock. Texten löpte för snabbt så hann inte alltid med att läsa och sen kunde en sjuåring med någorlunda bra engelska kunskaper kunnat göra en bättre översättning i undertexterna. Men, man ser ju mestadels filmen för slagsmålen och actionen, och på den punkten levererade den bra!

-3/5
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in