Citat:
Ursprungligen postat av
Rakii
Såg den igår kväll och håller fortfarande The Stool Pigeon och The Beast Stalker som Lam's bästa filmer men denna var helt okej även om MMA-scenerna inte direkt kändes verklighetstrogna som nämnts. Lite väl sockersöt precis som Warrior i sina stunder, men fortfarande sevärd och gillade tolkningen av The Sound of Silence, den var väldigt fin i montaget till scenerna i filmen då den spelades. Tre av fem ifrån mig med.
Inte hunnit se denna ännu faktiskt, men tre stycken 3/5, alla av medlemmar jag litar på. Låter ganska lovande ändå...
Håller på med mitt betande av regissörer i fysiskt dvd/BD format. Först var det Haneke, sen några filmer av Suzuki, och nu är det Shohei Imamura som betas av i ganska långsam hastighet. Har sedan tidigare sett
Ålen, Nishi Ginza Station, Vatten Under en Röd Bro, och nu senast blev det
Pigs and Battleships som jag avverkade igår. Gillade den mycket och gav den en
svag 4/5. En annorlunda Yakuza film innehållandes både Comedy, Crime och Drama.
Såg den i 1080p, och det rekommenderar jag alla som tänker se den att göra. Riktigt snygg och annorlunda om Yakuza's som handlar med grisar, kan det slå fel?

Jag gillar i alla fall Imamura och jag har ett gäng filmer på BD och DVD som jag ska fortsätta med.
Om ni vill så kan ni hjälpa mig att välja vilken jag ska se härnäst! Är alltid lite velig...
Profound Desire of the Gods (Shohei Imamura)
The Ballad of Narayama (Shohei Imamura)
Stolen Desire (Shohei Imamura)
The Burmese Harp (Kon Ichikawa)
Här har ni IMDb länk till Grisar och Slagskepp:
Pigs and Battleships
http://www.imdb.com/title/tt0054709/?ref_=fn_al_tt_1