2015-01-22, 20:26
Medlem
N.I.Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrutusBeefcake
Du måste säga vad du tycker sedan! Inte sett den än men är sugen, dock en väldigt lång film så funderar på om jag skall se den över ett par dagar istället för en sittning.

Den var i samma klass som Suicide Club. En av skådespelarna som heter Hikari Mitsushima som spelar tjejen Yôko är helt bisarrt bra i denna film. Filmen i sig är kaotisk och konstig rakt igenom men på något besynnerligt vis så funkar det och det blir en riktigt bra film. Jag rekommenderar den verkligen. Jag tror dock att man måste vara lite öppensinnad och ha lite överseende med viss animekultur som smyger sig in i filmen. Jag gissar på att det var på grund av detta som Rakii stängde av filmen?

Vad gäller att blanda den i delar tror jag det är en bra idé. Den bryter även själv på vissa delar så det är enkelt att dela upp den. Jag ska nog göra det nästa gång ser filmen för det var ganska ansträngande att se den i ett svep.

Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Av de 90 minuter som jag orkat plåga mig igenom ett antal gånger så hatar jag allt med den som jag sett.

Du borde se klart den. Stäng av när du känner att du inte orkar mera och kolla nästa dag. Den blir mycket bättre efter 90 min.
Senast redigerad av N.I.B 2015-01-22 kl. 21:22.
Citera
2015-01-25, 00:55
Medlem
aomames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.I.B
Jag såg Rurouni Kenshin: The Legend Ends (2014) nyss och tyckte inte alls den var lika bra som de andra 2. Vad tyckte du om den?

Jag gillade den. Hade det varit snabbare tempo i första halvan hade den nog varit bättre dock. Inte samma wow-känsla som förra filmen heller. Men men!
Citera
2015-01-25, 01:47
Medlem
N.I.Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aomame
Jag gillade den. Hade det varit snabbare tempo i första halvan hade den nog varit bättre dock. Inte samma wow-känsla som förra filmen heller. Men men!

Jag gillade den med men det var inte alls lika spännande som den första delen.

En sak till som skaparna har lyckats med är att få in en bra "comic relief"- karaktär som vi har sätt många gånger inte fungerar. (I Peter jackson's skämt till film bland annat)

Jag kommer inte riktigt ihåg om det finns material kvar till flera filmer men jag skulle vilja se mera.
Senast redigerad av N.I.B 2015-01-25 kl. 01:53.
Citera
2015-01-25, 02:22
Medlem
aomames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.I.B
Jag gillade den med men det var inte alls lika spännande som den första delen.

En sak till som skaparna har lyckats med är att få in en bra "comic relief"- karaktär som vi har sätt många gånger inte fungerar. (I Peter jackson's skämt till film bland annat)

Jag kommer inte riktigt ihåg om det finns material kvar till flera filmer men jag skulle vilja se mera.

Ja, vem slutbossen var rådde det inga tvivel om Själv väntade jag på att han unga onda killen, Seta, skulle träda fram då jag tyckte striderna med honom var häftigast. Hoppas också det kommer en till film nångång!
Citera
2015-01-25, 08:25
Medlem
Pickmylussys avatar
Någon insatt inom samurajfilmerna som har en favorit? Söker helst äldre filmer (alltså såna som utspelar sig) långt bak i tiden. Tycker tyvärr inte om de klassiska överdrivna där folk svävar och skit, men gillade Ruroni Kenshin i alla fall.

Såg Love exposure i två sittningar förresten - asbra film ju! sjukt lång men i slutändan tyckte jag om den som fan.
Citera
2015-01-25, 09:58
Medlem
BrutusBeefcakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pickmylussy
Någon insatt inom samurajfilmerna som har en favorit? Söker helst äldre filmer (alltså såna som utspelar sig) långt bak i tiden. Tycker tyvärr inte om de klassiska överdrivna där folk svävar och skit, men gillade Ruroni Kenshin i alla fall.

Såg Love exposure i två sittningar förresten - asbra film ju! sjukt lång men i slutändan tyckte jag om den som fan.

Yojimbo borde du se, galet bra och om du vill undvika filmer där folk flyger behöver du bara undvika wuxia-genren. Inga samurajfilmer görs i wuxia eftersom samuraj är japanskt och wuxia görs i Kina.
Senast redigerad av BrutusBeefcake 2015-01-25 kl. 10:02.
Citera
2015-01-25, 10:32
Medlem
N.I.Bs avatar
Citat:

Kul att du gillade den. Har du sett Suicide Club ?

Jag rekommenderar med Yojimbo och om du gillar anime så är långfilmen Sword of the Stranger (2007) väldigt bra.
Citera
2015-01-25, 12:04
Medlem
Rakiis avatar
Citat:

Harakiri ifrån 60-talet.
Citera
2015-01-25, 17:30
Medlem
aomames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Harakiri ifrån 60-talet.

Och Takashi Miikes remake från 2011. =D

Några av de bästa samurajfilmerna jag sett är Yoji Yamadas trilogi som består av Twilight Samurai (2002), The Hidden Blade (2004) och Love and Honor (2006). Riktigt fina filmer som lyckas vara bättre än många andra samurajfilmer även fast de inte är särskilt actionbetonade.
Citera
2015-01-25, 17:34
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aomame
Och Takashi Miikes remake från 2011. =D

Inte att förglömma, nej!
Citera
2015-01-25, 19:23
Medlem
Pickmylussys avatar
Nice tack för tipsen.
Hade Suicide club på datorn sen tidigare då jag hade tänkt att se den. Så blir den härnäst.
Vidrig inledning.

Lol vilken sjuk film.

Såg på rurouni kenshin igår, helt okej. Sköna fighting scener
Citera
2015-01-25, 22:37
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Nice tack för tipsen.
Hade Suicide club på datorn sen tidigare då jag hade tänkt att se den. Så blir den härnäst.
Vidrig inledning.

Gick den hem hos dig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in