Citat:
Du bör ha i åtanke att en tvåa är godkänt i min bok och ungefär det betyg som de flesta filmer från mig nuförtiden då jag har blivit allt mera restriktiv med mina betyg, en trea är ungefär vad en fyra motsvarar hos andra på Filmtipset och fyror ger jag väldigt sällan, någon gång ibland och femmor delar jag knappt ut alls. Jag gillade New World för vad den var, ett bra och välpolerat gangsterdrama som trots allt inte riktigt grep tag om mig och kunde inte direkt leva mig in i filmen, har sett bättre gangsterfilmer ifrån Sydkorea. Håller dock med dig om att Choi Min-Sik var bra, även om han börjar se trött, gammal och tjock ut nu jämfört med rollen han gjorde i Olbdoy, men det var ju trots allt tio år sen nu.
Ja precis, kör också tvåa som godkänt om du märkt det, kanske dock lite lösare och mer generös med treorna däremot, men ger dock aldrig en film jag tycker är dålig en tvåa i betyg, det har jag ju ettorna till! Anser att det är bättre att ha flera grader av positivitet än negativitet för att bättre se vad jag gillar.
Däremot blev jag helt tagen av filmen och ganska berörd vid en speciell scen...så jag tyckte den var värd en 4/5 och då brukar jag inte vara särskilt snäll med fyrorna ändå tycker jag.
Citat:
Gör det! Såg precis klart den och fy fan vilken charmig rulle måste jag säga!! Helt klart värt att se den och en väldigt, väldigt stark tvåa ifrån mig, snudd på att jag skulle ge den en trea. Sista scenen är väldigt söt och fin dessutom. Kul förresten också att kampsporten de utövar är en föregångare till den numera kända kampsporten Taek-won-do.
tycker betyg och statistik är det mest interessanta som finns och något jag verkligen lever för, inte bara inom film utan inom jobbet och flera andra förtèelser också, utan siffror och statistik vet jag inte om jag skulle klara att leva nästan!