Citat:
Ursprungligen postat av Nume
Tankat en massa filmer nu...
Väl tänkt börja med A Dirty Carnival eller om jag känner mig snuskig A Wayward Cloud som jag haft nere ett tag nu... (Vattenmeloner och snusk?! Haha, sinnessjukt roligt första minuterna jag tjuvkikade på.)
Tror jag inte sett Miikes Black Society triologin heller...
Men hur mycket "klassisk vampyrfilm" är 'Thirst' och hur mycket snusk och blod och udda obskyrt innehåller den?
Samt vad är så spretigt med den som jag sett en del antyda? Om det är i brist på ord, Anreij Zulawski eller Tsukamoto typen av spretigt har jag inget problem. Gillade ju dock inte Oldboy av herrn speciellt...
A Dirty Carnival är kanon! En av mina favorit gangsterrullar från korea... Se
Sunflower också, den är grym den med! Miike´s Black Society trilogi är grym den med! Iaf de 2 första, är ej säker på on jag sett Ley Lines faktiskt nu när jag tänker på det... Hmm. Ska ta och se lite i början nån dag och se om jag kanske missat den? Hoppas hoppas...
Jag gillar Thirst också, men många hatar den vet jag. Den är djävulskt snygg, men inte mycket till klassisk vampyrfilm. Snarare tvärtom, inte speciellt klassisk överhuvudtaget...
InternationalWOT - Ah, vad sweet med
Thieves! Den ska ses idag! Har hållit utkik länge, men det har bara varit odugliga subs som funnits ute, enligt comments iaf.
Nu har jag sett
Casshern också förresten. Tyckte den var sådär. Den var svår att förstå mellan varven och nej, inte min typ av film riktigt. Den var ganska snygg och så, men för lång och krånglig...