2008-06-27, 06:58
Avslutad
Kommer nämna några som redan är nämna men det är det värt, asiatisk film hittar man alltid guldkorn i...

Tageugki (THe brotherhood of war)
Som den andra killen i tråden skrev två bröder i två olika sidor av kriget, riktigt gripande och jag var riktigt jävla tårögd många gånger

Memories Of murder
Behöver inte ens förklara detta är fanimej bland de bästa verk jag någonsin skådat, har fan aldrig sett en så bra film i mitt liv alltså, det är FÅ filmer som mäter sig med den och hur karaktärerna utvecklas under filmen...

Oldboy
Behövs beskrivning?

A bittersweet life
Koreansk gangster romantik i princip riktigt träffsäker rulle och ett måste om man gillar män i kostym som slåss och skjuter.

All about lily chou chou
Jävligt vacker film om ungdomar i japan, en del av filmen är filmad helt av pojkarna själv med handkamera när dom är på resa i okinawa vilket verklige höjer stämningen

Battle royale
En såndär typisk "inkörsport" till asiatisk film, det är oftast den första asiatiska film dom ser som får dem att öppna ögonen för asien..

Har nu skrivit ner lite stora titlar från asien men finns otroligt mycket mer..
Citera
2008-06-27, 11:20
Medlem
Affelindos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cracker_Arse
Den här rackarn bör ses, kanonrulle
Memories of Murder - http://www.imdb.com/title/tt0353969/
+1
Citera
2008-06-27, 13:03
Medlem
Firewaias avatar
Oretachi no sekai

Absolut mängder, men en favorit det senaste är: https://www.flashback.org/showthread.php?t=644926
Citera
2008-06-27, 13:41
Medlem
NirvanAs avatar
The Machine Girl från 2008
Citera
2008-06-27, 13:55
Medlem
fire it ups avatar
Jag fick för en tid sedan upp mina ögon för den japanske Takeshi Kitano. Kan skriva upp några av mina favoriter;

Dolls
Zatôichi
Violent cop
Sonatine
Hana-bi
Citat:
Ursprungligen postat av ichisebe
Oldboy
Behövs beskrivning?
Riktigt jävla skitbra film, en av mina favoriter. Men vi får inte glömma Chan-wook Park's två andra hämndfilmer, Sympathy for Mr. Vengeance och Sympathy for Lady Vengeance som jag också tycker är riktigt bra, inte riktigt lika bra som Oldboy men det är nära.

Såg att du nämnde Battle Royal och A Bittersweet life, också väldigt bra filmer. Rekommenderas!
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
The Machine Girl från 2008
Hehe, riktigt bra film. Helfestlig rulle med mycket (och då menar jag mycket) blod och annat trevligt.
Senast redigerad av fire it up 2008-06-27 kl. 14:15.
Citera
2008-06-27, 17:56
Medlem
-Johan-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fire it up
Jag fick för en tid sedan upp mina ögon för den japanske Takeshi Kitano. Kan skriva upp några av mina favoriter;

Zatôichi
Violent cop

Mycket trevlig skådespelare och mycket trevliga filmer.

En rolig hong kong-rulle är 'Bio-Zombie' som är en parodi av Dawn of the Dead där den utspelar sig i ett köpcentrum. Riktigt b-ig, men underhållande.

Annars är det skoj att se Woo's actionfilmer med Yun-Fat Chow som ofta gick på 6an sent på kvällarna/nätterna, och gör ibland fortfarande. Tex. Hard Boiled, A Better Tomorrow(I och II är bra), The Killer & As tears go by.
Citera
2009-01-29, 17:21
Medlem
talans avatar
new police story med jackie chan är rätt ok
Citera
2009-01-29, 18:56
Medlem
zatoichi är härlig
och allt annat takeshi kitano pruttat ut
Citera
2009-01-29, 19:04
Medlem
Schnauzers avatar
*host* Chan-wook Park *host*

EDIT: hupp, nu glömde jag Hayao Miyazaki. Det är dom två jag gillar mest när det gäller asiatisk film, är iofs inte så jävla insatt om jag ska vara ärlig.

EDIT2: Det är namnen på regissörer jag har skrivit, inte filmtitlar!
Senast redigerad av Schnauzer 2009-01-29 kl. 19:09.
Citera
2009-01-29, 20:36
Medlem
Oldboy
Ichi The Killer
Kung Fu Hustle
Survive Style 5 Plus
The Ring
The Grudge
The tale of two sisters
The Eye
Dark Water

Hm finns massvis med fler men kommer tyvärr inte på fler, orkar inte heller kolla DVD samlingen.
Citera
2009-01-29, 22:05
Medlem
Okej tar och skriver ner allt jag minns från sinnet nu, var beredd på att jag kan ha blandat ihop en och annan film eller felstavning, skriver detta efter jag gjort listan, orkar verkligen inte skriva mer hoppas det är hjälp för någon iallfall, fyfan för MOD om tråden blir låst nu efter detta, tog sin lilla tid att komma på allt. Hoppas nån uppskattar det! Tack och hej.

>ASIATISK SPEL-FILM<
Hardboiled
All About lily chou chou - toppen film, en av de bästa jag sett kommer till och med ihåg första gången jag såg den och det var fan många år sedan, inte ofta det händer.
Voilent cop - Namnet
Chaser - Koreansk film om en man som mördar prostituerade, riktigt bra.
Versus - "Zombie" fest
Ao no hono / The blue light - Gripande semi-deppig film men otroligt bra.
Princess blade - Sådär den funkar
CASSHERN - Köpte den på DVD när den kom, dock inte sett än men hört endel prisa den och andra hata den.
JUNK - Skräck
Visitor Q - Takashi miike film, jävligt bra!
The Park - Vet inte riktigt vad man ska klassa den som, nån slags semi-skräck film, tror den var koreansk, aldrig hittat den igen dock, man skulle tydligen ha 3d glasögon och skit. Men har för mig att jag gillade den, letar fortfarande efter den.

Taegugki (Brotherhood of war)
Redan nämnts innan i tråden, väldigt fin
3 Iron - Mysig romantisk film om en kvinna som hatar sitt förhållande och inleder en affär med en mystisk kille som åker runt på sin motorcykel
My sassy girl - Också en slags romatisk film som man blir väldigt glad och på bra humör av, den älskar jag, koreansk också
Battle royale - Alla vet redan handlingen!
Battle royale 2 - Samma här
Ichi the killer - Splatterfest av Takashi Miike
Cursed - Hong kong film

>ANIME FILM/SERIE<
RahXephon - Väldigt bra serie, lite mecha inblandat men jag som hatar mecha gillade denna!
Tonari no Totoro / My neighbor totoro - Väldigt mysig och härlig film av Hayao Miazaki
Mononoke hime / Princess mononoke - Också ett Miyazki mästerverk.
Spirited Away - Miyazakis bästa efter Mononoke, väldigt härlig och gripande historia om en flicka som blir fast i en annan "värld".
Metropolis - Nja halvbra
GantZ - Blodig splatterfest med stora inslag renodlad sex
Street fighter V2 - Älskar den fullständigt! Baserad på spelen
Citera
2009-01-29, 23:22
Medlem
You better run: Ah ja My sassy girl, en av favoriterna ju, hur kunde jag glömma den. Även CASSHERN, dock lite osäker på vad jag tyckte om den men funderar på att se om den, även jag köpte den när den precis kom ut på DVD. (:

Kom även på Musa the Warrior nu, ska tydligen vara en riktigt påkostad film, tyckte den var bra första gången jag såg den men andre gången tyckte jag dock inte riktigt samma, men i alla fall värd att se en gång.

Gillar man pingis kan man även se Ping pong, har för mig den var rätt bra.
Senast redigerad av kr0owe 2009-01-29 kl. 23:28.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in