Såg precis
Crying Fist(2005), jävlar vilken känslobomb vid vissa tillfällen. Har väldigt svårt för att gråta och inte gjort det sedan jag var liten till en film, men här var det ta mig tusan nära inte bara en gång, utan vid två olika separata tillfällen.
Filmen handlar om två olika personer, Gang Tae-sik som är en f.d proffsboxare men står vid ruinens brant med knappt några pengar kvar att försörja sin familj och måste livnära sig med att jobba som en mänsklig slagpåse på gatan för att skramla ihop lite pengar.
Andra personen vi följer är Yoo Sang-Hwan som åker i fängelse och väl där börjar boxas för att få tiden att gå.
Det som är synd med den här filmen är att den är något ojämn, för historien om Gang är sjukt jäkla bra och Choi Min-sik gör en OTROLIG rollprestation i denna filmen, men sedan får man också följa karaktären Yoo som enligt mig är en karaktär jag knappt kan sympatisera med och är en jäkla ignorant douche-bag som jag inte har något till övers för egentligen, och hans historia är ganska tråkig till en början men blir dock bättre.
Trots detta så är filmen ändå jävligt bra, och Choi Min-sik är som vanligt den som gör den bästa rollprestationen och överglänser verkligen alla varenda gång man ser honom i rutan. Historien om hans karaktär är också rolig, fin, hemsk och otroligt hjärteskärande stundtals och de delarna med honom är absolut 5/5.
Men på grund av ojämnheten i den andra berättelsen i filmen så räcker den tyvärr inte fram till toppbetyg. Men den får helt klart en stabil 4:a, rekommenderar den till alla som gillar sydkoreansk film.
4/5
http://www.imdb.com/title/tt0457007/?ref_=fn_al_tt_1