2013-01-08, 20:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Qaa
Finns det liknande filmer från Korea? Står inte ut med japanska ^^
Vad säger du? Det är ju Nippon som är överlägset bäst i Asien på att producera drama..
Citera
2013-01-08, 21:18
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qaa
Finns det liknande filmer från Korea? Står inte ut med japanska ^^
Det tycker jag är så jäkla svårt att jämföra. Detta var ju en komedi, även om jag personligen kanske skulle kalla det en drama/komedi. I alla fall så är det ju bara japaner som kan få till denna typ av knasig humor... Jag tänker så det knakar, och kommer jag på nåt liknande av koreansk typ så hojtar jag till. Förresten kolla upp Attack the Gas Station då! Det är det enda som jag kommer på spontant som kanske kan passa, även om filmerna är ganska olika. Det finns även en 2a på den tror jag.

http://www.imdb.com/title/tt0262246/

Varför ogillar du japanska filmer om man får fråga?

Har du sett Save the Green Planet? Den är knasig, och riktigt bra!

http://www.imdb.com/title/tt0354668/
Senast redigerad av alprazolam_ 2013-01-08 kl. 21:21.
Citera
2013-01-08, 22:21
Medlem
Qaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alprazolam_
Det tycker jag är så jäkla svårt att jämföra. Detta var ju en komedi, även om jag personligen kanske skulle kalla det en drama/komedi. I alla fall så är det ju bara japaner som kan få till denna typ av knasig humor... Jag tänker så det knakar, och kommer jag på nåt liknande av koreansk typ så hojtar jag till. Förresten kolla upp Attack the Gas Station då! Det är det enda som jag kommer på spontant som kanske kan passa, även om filmerna är ganska olika. Det finns även en 2a på den tror jag.

http://www.imdb.com/title/tt0262246/

Varför ogillar du japanska filmer om man får fråga?

Har du sett Save the Green Planet? Den är knasig, och riktigt bra!

http://www.imdb.com/title/tt0354668/

Tack tack, har inget emot japanska filmer egentligen. Såg Rurouni Kenshin för ett tag sedan som var jävligt bra. Det är bara språket som låter så smörigt jämfört med koreanska.
Citera
2013-01-08, 22:28
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Förresten kolla upp Attack the Gas Station då! Det är det enda som jag kommer på spontant som kanske kan passa, även om filmerna är ganska olika. Det finns även en 2a på den tror jag.

Drar hem den i skrivande stund då jag tidigare letat efter den fast det var innan jag hamnade på Asiatorrents. Hoppas att humorn ska tilltala mig åtminstone som kan vara svårt oftast då det gäller asiatiska produktioner, men en del koreanska komedier har varit roliga och bra.
Citera
2013-01-09, 13:09
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Drar hem den i skrivande stund då jag tidigare letat efter den fast det var innan jag hamnade på Asiatorrents. Hoppas att humorn ska tilltala mig åtminstone som kan vara svårt oftast då det gäller asiatiska produktioner, men en del koreanska komedier har varit roliga och bra.
Vi får hoppas på det då!

Själv såg jag precis Natural City, har tänkt se den både länge och väl men har inte blivit av förrän nu. Tyckte hur som helst att det var en riktigt schysst sci-fi/action-film. Grymma settings, bra action och fina effekter. Helt klart sevärd om man gillar den här typen av sci-fi action! Tyckte den verkade bättre än Casshern, men kan inte uttala mig då jag inte sett den ännu. Blir att se den också någon dag tror jag...

http://www.imdb.com/title/tt0378428/

Handlingen:
Citera
2013-01-09, 13:19
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Vi får hoppas på det då!

Tänkte se den snart, så fort den laddat färdigt.
Citera
2013-01-09, 22:06
Medlem
Numes avatar
Tankat en massa filmer nu...
Väl tänkt börja med A Dirty Carnival eller om jag känner mig snuskig A Wayward Cloud som jag haft nere ett tag nu... (Vattenmeloner och snusk?! Haha, sinnessjukt roligt första minuterna jag tjuvkikade på.)
Tror jag inte sett Miikes Black Society triologin heller...

Men hur mycket "klassisk vampyrfilm" är 'Thirst' och hur mycket snusk och blod och udda obskyrt innehåller den?
Samt vad är så spretigt med den som jag sett en del antyda? Om det är i brist på ord, Anreij Zulawski eller Tsukamoto typen av spretigt har jag inget problem. Gillade ju dock inte Oldboy av herrn speciellt...
Citera
2013-01-10, 03:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nume
Tankat en massa filmer nu...
Väl tänkt börja med A Dirty Carnival

Dirty Carnival är en riiktigt grym rulle enligt mig!

Jag såg nyligen City of Life and Death, väldigt positivt överraskad, grym film som rörde upp många känslor inom en!
Citera
2013-01-11, 14:41
Medlem
kedjas avatar
Ett tag sen jag såg nån skön koreansk rulle, några tips?

Antingen en mörk thriller eller tårdrypande drama i likhet med A moment to remember.. kan inte med koreanska komedier och gillar inte skräck
Citera
2013-01-11, 16:09
Medlem
InternationalWOTs avatar
Citat:
Vi får hoppas på det då!

Själv såg jag precis Natural City, har tänkt se den både länge och väl men har inte blivit av förrän nu. Tyckte hur som helst att det var en riktigt schysst sci-fi/action-film. Grymma settings, bra action och fina effekter. Helt klart sevärd om man gillar den här typen av sci-fi action! Tyckte den verkade bättre än Casshern, men kan inte uttala mig då jag inte sett den ännu. Blir att se den också någon dag tror jag...

http://www.imdb.com/title/tt0378428/

Handlingen:

Casshern live action rullen är inte mycket att hänga i granen. Vissa specialeffektsbitar är för sin tid hyfsat snygga men filmen i stort är 2.5 timmar långt fullständigt osammanhängande dravel. Trots att jag sett animen hade jag svårt att förstå vad som hände hälften av tiden. Som jag nämnde var vissa delar snyggt datorgjorda medans andra är fullständigt genomkladdiga där man lagt på en massa glow i bilden så man inte ser ett dugg av vad som händer. Toppa allt detta med kvasifilosofi och du har Casshern i ett nötskal.

---

Fick sett return 2 base Med rain i huvudrollen. Oerhört flamsig ripof av galet underskattade Top Gun med Cruise. Man flamsar och tramsar runt från start till slut och det koreanska flygvapnet framställs i det snaraste som någon typ av extra omogen high school miljö nästan... Handlingen är förintande förutsägbar och nordkoreanerna är bland det mest sterotypa jag sett på länge. Hade tyckt det var mycket intressantare att få se någon typ av politisk infallsvinkel på de aktuella förhållandena mellan nord/syd men allt flamsades bort.

2 av 5 för att den lyckades framkalla något skratt då och då.

http://www.imdb.com/title/tt2253742/
Citera
2013-01-12, 00:37
Medlem
InternationalWOTs avatar
Blir en dubbelpost. Men vill låta meddela att undertexterna till the thieves äntligen har släppts. Väntan är äntligen över
Citera
2013-01-12, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InternationalWOT
Blir en dubbelpost. Men vill låta meddela att undertexterna till the thieves äntligen har släppts. Väntan är äntligen över

Tack för informationen! Det tog sin lilla tid. Får ses någon dag framöver, kanske kan den stärka ett svagt asiatiskt filmår.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in