2013-02-13, 22:50
Bannlyst
http://www.youtube.com/watch?v=C7xaCRvywAs&feature=player_detailpage#t=71 s
Citera
2013-02-14, 16:30
Medlem
Galacticos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fuckerofmothers
Såg Nameless Gangster (2012) häromdagen. Fan vad bra den var!

Vilken jävla vagina gubbjäveln var som hade huvudrollen, men stundtals också rolig, som när han kör Yakuza style och spänner sig med de andra.

Kolla den om ni inte har sett den.

Handling:

Ger den 8/10

Trailer: http://www.youtube.com/watch?v=zPRFKk3gYBE

Ni som har sett den, vad tror ni hände i sista scenen?

Spoiler varning:

Jag såg precis filmen, och jag får tacka för tipset! Tyckte verkligen om den, skön handling! Och som du säger, Daebu var en riktig jävla vagina! hahaha Jag gillade hans dotters man också, karatesnubben! haha

Men riktigt bra film, grym handling, några grymma scener osv.

Angående slutet:
Citera
2013-02-14, 21:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av sim-man92
Tänkte se A Moment to Remember, någon som har en åsikt om man ska se director's Cut:en eller den vanliga versionen? (director's Cut är 30 minuter längre)

http://www.imdb.com/title/tt0428870/?ref_=fn_al_tt_1

aha, finns det en directors cut också.
Vet inte vilken jag har sett, någon som kan spoila skillnaden på filmerna?
Citera
2013-02-14, 21:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kedja
Ett tag sen jag såg nån skön koreansk rulle, några tips?

Antingen en mörk thriller eller tårdrypande drama i likhet med A moment to remember.. kan inte med koreanska komedier och gillar inte skräck

The Wedding Dress är en tårdrypande drama, fick dock se den på youtube i tolv olika delar.
Citera
2013-02-15, 01:44
Medlem
NirvanAs avatar
Gillade inte The Thieves någonstans. Alldeles för lång och man hade tappat intresset efter halva filmen ungefär, 1/5.
Citera
2013-02-15, 02:36
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Gillade inte The Thieves någonstans. Alldeles för lång och man hade tappat intresset efter halva filmen ungefär, 1/5.
Personligen så tyckte jag filmen blev bättre halvvägs in, första halvan var bara ganska seg... Håller med om att den var på tok för lång.

Har du sett något annat bra från asien nyligen som du kan rekommendera?
Citera
2013-02-15, 12:44
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alprazolam_
Personligen så tyckte jag filmen blev bättre halvvägs in, första halvan var bara ganska seg... Håller med om att den var på tok för lång.

Har du sett något annat bra från asien nyligen som du kan rekommendera?
Blivit väldigt lite asiatiskt, har några stycken jag ska se härnäst: A company man, cold war och spy
Citera
2013-02-15, 15:52
Medlem
InternationalWOTs avatar
Citat:
Blivit väldigt lite asiatiskt, har några stycken jag ska se härnäst: A company man, cold war och spy

Ingen av dem är alltför mycket att hänga i granen tyvärr. Dussinfilmer allihopa som inte engagerar alltför mycket. Jag tyckte fan att The Thieves var riktigt bra, snyggt paketerat och bra balanserat med humor, action och drama.
Citera
2013-02-15, 16:25
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
A Company Man har jag sett. Tyvärr så var det precis som WOT säger inget speciellt, den gick an att se, men mycket mer än så var det inte...

Spy får jag ta och kolla upp förresten.

2012 var inget vidare asiatiskt år, vad har man att se fram emot 2013?
Senast redigerad av alprazolam_ 2013-02-15 kl. 16:31.
Citera
2013-02-15, 17:07
Medlem
InternationalWOTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alprazolam_
A Company Man har jag sett. Tyvärr så var det precis som WOT säger inget speciellt, den gick an att se, men mycket mer än så var det inte...

Spy får jag ta och kolla upp förresten.

2012 var inget vidare asiatiskt år, vad har man att se fram emot 2013?

A company man är "bättre" än Spy. Den försöker vara en actionkomedi anar jag men skämten faller gång på gång platt till marken. Man kan kanske se den som något av en patish på spiongenren men det är att ge den lite väl mycket credd tror jag. Redan när man konstaterar att skådisen Yoo Hae-jin, som i vanliga fall fyller en comic relif roll, är tänkt att vara antagonisten blir hela filmen skev som bara den.
Citera
2013-02-15, 22:45
Avslutad
Kan rekommendera Wedding dress och a moment to remember som snyftfilmer.
Nameless gangster är en annan film som jag inte tror har blivit nämnt ännu.
Citera
2013-02-15, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FBdasen
Kan rekommendera Wedding dress och a moment to remember som snyftfilmer.
Nameless gangster är en annan film som jag inte tror har blivit nämnt ännu.

Finns en tråd om asiatisk film som är aktiv, denna tråden är onödig. Inte så konstigt att Nameless Gangster inte nämnts här i och med att du bumpar en tråd ifrån 2009, före den kom ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in