Ni som har sett den, vad tror ni hände i sista scenen?
Spoiler varning:
Dog han och "fick hämtning till helvetet" eller dök snubben som han hade golat på upp där på riktigt för att hämnas?
Jag såg precis filmen, och jag får tacka för tipset! Tyckte verkligen om den, skön handling! Och som du säger, Daebu var en riktig jävla vagina! hahaha Jag gillade hans dotters man också, karatesnubben! haha
Men riktigt bra film, grym handling, några grymma scener osv.
Angående slutet:
Antagligen får man ju göra sin egen uppfattning om vad som händer där! Mitt slut är att det är payback time för Hyung-Bae!
Tänkte se A Moment to Remember, någon som har en åsikt om man ska se director's Cut:en eller den vanliga versionen? (director's Cut är 30 minuter längre)
Blivit väldigt lite asiatiskt, har några stycken jag ska se härnäst: A company man, cold war och spy
Ingen av dem är alltför mycket att hänga i granen tyvärr. Dussinfilmer allihopa som inte engagerar alltför mycket. Jag tyckte fan att The Thieves var riktigt bra, snyggt paketerat och bra balanserat med humor, action och drama.
A Company Man har jag sett. Tyvärr så var det precis som WOT säger inget speciellt, den gick an att se, men mycket mer än så var det inte...
Spy får jag ta och kolla upp förresten.
2012 var inget vidare asiatiskt år, vad har man att se fram emot 2013?
A company man är "bättre" än Spy. Den försöker vara en actionkomedi anar jag men skämten faller gång på gång platt till marken. Man kan kanske se den som något av en patish på spiongenren men det är att ge den lite väl mycket credd tror jag. Redan när man konstaterar att skådisen Yoo Hae-jin, som i vanliga fall fyller en comic relif roll, är tänkt att vara antagonisten blir hela filmen skev som bara den.
Kan rekommendera Wedding dress och a moment to remember som snyftfilmer.
Nameless gangster är en annan film som jag inte tror har blivit nämnt ännu.
Finns en tråd om asiatisk film som är aktiv, denna tråden är onödig. Inte så konstigt att Nameless Gangster inte nämnts här i och med att du bumpar en tråd ifrån 2009, före den kom ut.