2012-08-29, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nume
Hur störde du dig på honom? Jag kan i och för sig förstå det spontant...men jag tyckte det blev charmigt i sammanhanget (till min förvåning). Satt och tänkte på en massa udda människor jag stött på och så vidare, och vem han kanske kunde varit...som sagt (han åt ju förfan svampar där i en sekvens hehe).

För mig är karaktären alldeles för överdriven redan från start, vilket ju är en smaksak, tycker att Jung fungerar mycket bättre i till exempel Moss.
Citera
2012-08-29, 13:09
Medlem
Numes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenFantastisk
För mig är karaktären alldeles för överdriven redan från start, vilket ju är en smaksak, tycker att Jung fungerar mycket bättre i till exempel Moss.
Enbart ifrån start enligt mig sen bättrar han/det sig. Fast visst okej, men antagligen satt du inte o tänkte på att han fick i sig lite "magiska svampar"? Eller i ett påtänt stadie bl.a. skrapade ihop fågelskit med kreditkort för att det påminde om hans ev. f.d. knarkvanor eller något sådant? Långsökt kanske, men påminner mig om verkligheten.... Men nu vill jag inte nämna verkliga personer, dem skulle veta vilka jag talar om då om dem fortfarande läser här, hehe.
Tyckte i vart fall filmen var väldigt "open-ended"...vad gäller vilka karaktärerna var unt so weiter.
Moss skall kollas in.
Citera
2012-08-29, 13:21
Medlem
up2yous avatar
Citat:
Hehe, ledsen att göra dig besviken. Jag har ju lite hårdare betygssystem ska poängteras, en etta är inte exakt lika med dålig, utan bara inte tillräckligt intressant för mig. Jag tyckte inte att Castaway on the moon var dålig. Gillade sista halvtimmen men det räckte inte för att jag skulle kalla den helt okej, tyvärr. Den kvinnliga karaktären mycket bra, men stör mig alldeles för mycket på Jung Jae-Young.

För mig var denna film en solklar 5a. Dock är jag inte fullt så analytisk som många i den här tråden, jag går mest på känsla.
Citera
2012-08-29, 14:03
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Jag uppfattade själv det som humor. Jag garvade ganska mycket när han står där och vrålar...

4/5 Där ser man hur mycket smaken kan skilja sig. Annars har jag kollat upp en del tips från din sida där vi varit helt överens om att de varit bra. Skycrawlers och Secret tex. Jag brukar även gilla PieterBruegel´s tips på Japanska filmer, och han hatade Confessions som jag tyckte var bra. Annorlunda, bra handling, bra upplägg och berättarteknik och vackert filmad. Nu kan jag riktigt se hur Pieter bara vrider sig i en akut ångestattack och kippar efter andan och trycker frenetiskt på en imaginery "nuke the world" red button. Men ännu ett exempel på hur smaken kan skilja sig drastiskt från en film till en annan...

Kan dock tillägga att jag inte är speciellt kräsen och det känns ibland som jag gillar det mesta. Nästan allt i princip, men inte mig emot, mer godis för egen del bara!

Moss var förövrigt en bra thriller!

Ska kolla upp tre stycken Thailändska actionfilmer nu som jag hittade.

Fighting Beat
http://www.imdb.com/title/tt1264961/

Hard Gun
http://www.imdb.com/title/tt1643240/

The Bodyguard
http://www.imdb.com/title/tt0450996/

Är det någon som sett nån av dessa filmer och vet hur dom är?
Senast redigerad av alprazolam_ 2012-08-29 kl. 14:25.
Citera
2012-08-29, 15:20
Bannlyst
Njae Confessions är undantaget som bekräftar regeln.. och det är att min smak är mer än ofta logisk i sammanhanget..

Moss är ju som tidigare konstaterat en helt okej rulle..
Citera
2012-08-29, 16:19
Medlem
NEWSFLASH: The Taste of Money har fått undertexter! Frågan är bara vilken kvalitet de håller. Håller tummarna.
Citera
2012-08-29, 18:20
Medlem
NirvanAs avatar
Jag förstår inte hur ni kan lita på vad nån amatör på internet har översatt i en film.
Citera
2012-08-29, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Jag förstår inte hur ni kan lita på vad nån amatör på internet har översatt i en film.

Huh? Jag har inte haft några som helst problem med fansubs tidigare, man märker tidigt om de håller kvalitet eller ej. Då skillnaden ofta kan vara nästan ett år föredrar jag att inte vänta.
Citera
2012-08-30, 11:18
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Huh? Jag har inte haft några som helst problem med fansubs tidigare, man märker tidigt om de håller kvalitet eller ej. Då skillnaden ofta kan vara nästan ett år föredrar jag att inte vänta.
Här måste jag faktiskt hålla med dig. Jag tycker att det är mer konstigt ifall man vägrar se filmer tills det är någon professionell översättare som översatt. Även om man inte kan språket som talas så märker man som sagt väldigt fort ändå om det är bra översatt eller om någon suttit med google translate och översatt. Majoriteten, iaf inne i denna tråd sitter ju inte och väntar på att något proffs översatt filmerna innan man ser dem. Jag tycker det funkar hur bra som helst, och det måste ju vara hundratalet filmer man sett på detta vis nu. Sen är jag uppvuxen med VHS så högupplöst är inte heller nåt måste från min sida, huvudsaken att det är någorlunda bra kvalitet. Jag har sett många konstiga översättningar även på proffsöversatta filmer faktiskt, så även om det säkerligen är mer korrekt såklart, så är det ju inget som säger att inte dom personerna som har detta som yrke kan göra fel dom med.
Citera
2012-08-30, 11:29
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PieterBruegel
Njae Confessions är undantaget som bekräftar regeln.. och det är att min smak är mer än ofta logisk i sammanhanget..

Moss är ju som tidigare konstaterat en helt okej rulle..
Det är väl enda filmen jag kan komma på som vi inte varit ganska så överens om... Får man fråga hur länge du varit ett fan av asiatiska och ungefär hur många du skulle tippa på att du sett? Du verkar ganska bevandrad inom Japanska filmer speciellt. Själv skulle jag tippa på att jag kanske sett ett par hundra eller nåt sånt. När man var mindre var det mest Jackie Chan, men har alltid gillat asiatiskt! Men det var 2009 som jag fastnade totalt i den asiatiska filmvärlden, efter att ha sett Freeze Me och The Chaser. Gillade Kitano och Koreanska filmer och så innan, men det blev en riktig och min största hobby efter jag sett Ichi the Killer och The Chaser.

Det är alltid kul att veta lite sådana grejer om personer som man diskuterar och delar tips med!

Och ja Moss tyckte jag var en riktigt bra mystery-thriller! Har för mig folk tyckte den var för lång och inte speciellt bra, men det var en väldigt fin miljö den utspelade sig i och jag fann den spännande. En stark 3/5 är vad jag minns den som.
Citera
2012-08-30, 13:56
Medlem
Tyvärr höll undertexterna till The Taste of Money låg klass, hur länge ska man behöva vänta?
Citera
2012-08-30, 13:59
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Tyvärr höll undertexterna till The Taste of Money låg klass, hur länge ska man behöva vänta?
BluRay
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in