2012-09-14, 10:10
Citat:
My sassy girl har jag sett och skulle nog säga att det är en av mina favoritfilmer från sydKorea. Ska kolla upp resten av tipsen. Vilket dock kan bli en utmaning när jag nu blivit bannad från i princip alla bra asiatiska torrentsidor. Hoppas de finns på youtube eller nån stream.
Ursprungligen postat av InternationalWOT
Koreanska Melodramer värda att titta närmre på:
My sassy girl (jaja ingen renodlad melodram men inslagen finns där, den ska ses i vilket fall somhelst)
Sad movie
The classic
Daisy
A millionaires first love
The Recipe
My Girl and I
A moment to remember
Lovers concerto
April Snow (mer eller mindre allt av regissören till denne, Hur Jin-ho, är sevärt)
Gillar du riktigt ostiga filmer finns Always (en personlig besvikelse)
Yosul - påminner om taiwanesiska secret
A brand new life (ganska tung handling, se den lite senare)
fetstilt = extra sevärt enligt mig
Finns för övrigt mer att se, du kan ju även kolla in Windtruck så får jag förhoppningsvis ännu en kompanjon i mitt korståg för att totalförbjuda denna styggelse! Får gräva lite i både huvudet och kanske även i filmbiblioteket för ytterligare ett par titlar från just korea.
Ber även såhär i efterhand om ursäkt för taskig struktur på inlägget. Lite sent på dagen och jag är för lat för att korrekturläsa såhär dags
My sassy girl (jaja ingen renodlad melodram men inslagen finns där, den ska ses i vilket fall somhelst)
Sad movie
The classic
Daisy
A millionaires first love
The Recipe
My Girl and I
A moment to remember
Lovers concerto
April Snow (mer eller mindre allt av regissören till denne, Hur Jin-ho, är sevärt)
Gillar du riktigt ostiga filmer finns Always (en personlig besvikelse)
Yosul - påminner om taiwanesiska secret
A brand new life (ganska tung handling, se den lite senare)
fetstilt = extra sevärt enligt mig
Finns för övrigt mer att se, du kan ju även kolla in Windtruck så får jag förhoppningsvis ännu en kompanjon i mitt korståg för att totalförbjuda denna styggelse! Får gräva lite i både huvudet och kanske även i filmbiblioteket för ytterligare ett par titlar från just korea.
Ber även såhär i efterhand om ursäkt för taskig struktur på inlägget. Lite sent på dagen och jag är för lat för att korrekturläsa såhär dags