2012-08-29, 02:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av alprazolam_
Tyckte Confessions var bra. Fantastiskt snygg film dessutom, väldigt vacker visuellt genom hela filmen! Iaf som jag minns det.

Skräp...ren och skär skräp! Men då tillhör ju den skalan på filmtipset som givit både 4r och 5r.....Dessa personer som jag mer eller mindre skakar på huvudet och frågar mig själv om det är samma film vi sett....

Alla kan dock inte tycka lika....men Confessions var bara inte min kopp med te...
Citera
2012-08-29, 03:06
Medlem
InternationalWOTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenFantastisk
Exakt den kändisnivån jag är ute efter, bra där. Har haft Yi Yi på datorn länge men inte blivit av att jag sett den. Antar att du sett den då?

Jag håller på att beta av lite smått av honom och har inte blivit besviken hittils. Yi Yi var oehört bra tyckte i vart fall jag, den är kanske lite av ett projekt att se pga. dess längd, men väl värd mödan! Den verkar t o m ha kommit till sverige, vilket väll är något av en bedrift i sig.

Så förfärlig var ju verkligen inte confessions måste jag för övrigt säga. Visst den var ju kanske inget man satt och hoppade upp och ner i stolen av upphetsning när man såg men odiskutabelt klart sevärd.
Citera
2012-08-29, 03:15
Medlem
InternationalWOTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PetaN
Yi Yi är fruktansvärt sevärd. A Brighter Summer Day ska vara i samma klass, har inte sett den än dock. Annars har jag bara sett The Terrorizers. Ingen dålig film men jag tycker inte att den är ett måste direkt.

Såg att du nämnde Hsiao-hsien Hou också. Har sett nästan alla hans filmer så där har jag lite mer koll. De filmer som jag tycker att du absolut ska kolla upp är: A Time to Live and a Time to Die och Dust in the Wind. Möjligtvis A Summer at Grandpa's, A City of Sadness och Millennium Mambo efter det om de föregående föll dig i smaken.

Har själv varit nyfiken på Café Lumière ett tag, någon som har sett den?

Jag personligen hade lite svårt för Café Lumiére. Sevärd men inget jag skulle rekommendera i första hand. Inte någon av Asanos, som var den som drog mig mot rullen, bättre filmer. Hsiao-hsien Hou ju är ganska produktiv och i vart fall på filmtipset har han genomgående ganska stabila betyg så ifall du sett något mer av mannen får man gärna skriva ett par rader mer ingående
Senast redigerad av InternationalWOT 2012-08-29 kl. 03:19.
Citera
2012-08-29, 04:53
Medlem
Numes avatar
Citat:
Castaway on the moon får betyget 1/5 för mig, ganska tråkig helt enkelt. Hade förmodligen gjort sig bra som kortfilm, då idén är rätt intressant.
Det satt jag också och tänkte på nyss.

Mitt inne i den...men.....
Kanske bara är jag som har lätt för och dra en massa vidvyade paralleller, men satt nyss och gapskrattade åt att killen skrapade fågelskit med ett av sina kreditkort! Inte bara roligt...om man tänker på knark och att snubben kanske var hög, men ganska genialt i temat av filmen i övrigt (men många andra småbitar som jag tyckte var mer så men ändå). Återkommer.
Senast redigerad av Nume 2012-08-29 kl. 04:56.
Citera
2012-08-29, 08:51
Medlem
Numes avatar
Castaway on the Moon

En utforskning av människan, dess behov o psyke, och vad annat i den moderna världen som människor mer eller mindre blir stressade o dyl. av. Samt hur det materialiserar sig.
Detta gestaltat (med enorm spännvidd!) genom två minst sagt udda figurer på lika udda platser, det hela tack och lov fick mig att funderade på varför dem betedde sig som dem gjorde. Varför deras eller riktiga (båda varianterna "riktiga") människors relation till världen ser ut som dem gör.

Uppfattar humorn som väldigt väl avvgägd eller i samtakt med de mer seriösa elementen...
Lustigheter och skämt som i sig själva är rätt löjliga och överdrivna blir tack vare att dem hänger så väl ihop med det seriösare temat bara genialiska.

Tack vare tvetydligheterna, så när t.ex. killen frenetiskt skrapade fågelskit med kreditkort kunde jag inte annat än skratta & undra.
Likaså massa annat udda beteende, för att då inte glömma tjejjen... Hon med de söndertrasade converseskorna, enormt långa ruffsiga håret, med en fetisch för bubbelplast och musklickande med skitiga fingernaglar...
Visst dem var i jobbiga situationer, men jag kunde då inte sluta mitt spånande där.. allra minst när hon var så sexig i sin nerkörda stil!!

Lite utav en feel-good film på bästa sätt, enligt mitt sätt att se på saken. Ungefär som Down by Law på så sätt... Inget skrik i dina öron att "nu ska du må bra" eller "allting löser sig", tvärtom men samtidigt hoppfullt och otroligt vackert...bitterljuvt.

Unik film som fick mig klistrad, lyckas göra typiskt kliché-material till något fantastiskt. Tappade lite på slutet, tempot & fokuset ändrades lite...men det gjorde inte så mycket "No catch no beat"
8/10
Citera
2012-08-29, 09:33
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PieterBruegel
Skräp...ren och skär skräp! Men då tillhör ju den skalan på filmtipset som givit både 4r och 5r.....Dessa personer som jag mer eller mindre skakar på huvudet och frågar mig själv om det är samma film vi sett....

Alla kan dock inte tycka lika....men Confessions var bara inte min kopp med te...
Haha, nej klart inte alla kan tycka lika. Men jag ska faktiskt se om den hade jag tänkt. Många verkar ju som sagt gilla den, men du är inte den första jag sett som tyckt att den var skräp heller kan jag säga...

Hörrni, nu skulle jag vilja ha hjälp med att komma på lite bra thailändska fightingfilmer. Såg om Ong Bak och The Protector nu i dagarna, och har även tänkt att jag ska se om Born to Fight någon dag. Actionkomedin The Bodyguard är på väg hem, och har planerat att se Ong Bak 2 och 3 också, dom har jag missat. Vad finns det mer för några? Bangkok Knockout var hyfsad vill jag minnas. Dynamite Warrior var väl sådär, den gick att se iaf. Fireball har jag inte sett, men det är inplanerat att den skall ses snarast iaf...

Fyll på med mer! Skitsamma hur bra dom är, bara dom är hyfsade så är jag intresserad! Handling och skådespeleri spelar ingen roll, action is what counts. Sen om det är bra handling också är ju inte fel, men vi vet ju alla hur nivån på skådespelarinsatser och handling kan vara i dessa filmer...
Senast redigerad av alprazolam_ 2012-08-29 kl. 09:39.
Citera
2012-08-29, 10:03
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nume
Castaway on the Moon

En utforskning av människan, dess behov o psyke, och vad annat i den moderna världen som människor mer eller mindre blir stressade o dyl. av. Samt hur det materialiserar sig.
Detta gestaltat (med enorm spännvidd!) genom två minst sagt udda figurer på lika udda platser, det hela tack och lov fick mig att funderade på varför dem betedde sig som dem gjorde. Varför deras eller riktiga (båda varianterna "riktiga") människors relation till världen ser ut som dem gör.

Uppfattar humorn som väldigt väl avvgägd eller i samtakt med de mer seriösa elementen...
Lustigheter och skämt som i sig själva är rätt löjliga och överdrivna blir tack vare att dem hänger så väl ihop med det seriösare temat bara genialiska.

Tack vare tvetydligheterna, så när t.ex. killen frenetiskt skrapade fågelskit med kreditkort kunde jag inte annat än skratta & undra.
Likaså massa annat udda beteende, för att då inte glömma tjejjen... Hon med de söndertrasade converseskorna, enormt långa ruffsiga håret, med en fetisch för bubbelplast och musklickande med skitiga fingernaglar...
Visst dem var i jobbiga situationer, men jag kunde då inte sluta mitt spånande där.. allra minst när hon var så sexig i sin nerkörda stil!!

Lite utav en feel-good film på bästa sätt, enligt mitt sätt att se på saken. Ungefär som Down by Law på så sätt... Inget skrik i dina öron att "nu ska du må bra" eller "allting löser sig", tvärtom men samtidigt hoppfullt och otroligt vackert...bitterljuvt.

Unik film som fick mig klistrad, lyckas göra typiskt kliché-material till något fantastiskt. Tappade lite på slutet, tempot & fokuset ändrades lite...men det gjorde inte så mycket "No catch no beat"
8/10
Skön rulle det där! Såg nu att Kapten Fantastisk gett den en 1:a, nu jävlar! Jag ska rapportera hans inlägg! Hahaha, nej då... Men nog tycker jag att den iaf förtjänar en 2a (godkänd).
Citera
2012-08-29, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alprazolam_
Skön rulle det där! Såg nu att Kapten Fantastisk gett den en 1:a, nu jävlar! Jag ska rapportera hans inlägg! Hahaha, nej då... Men nog tycker jag att den iaf förtjänar en 2a (godkänd).

Hehe, ledsen att göra dig besviken. Jag har ju lite hårdare betygssystem ska poängteras, en etta är inte exakt lika med dålig, utan bara inte tillräckligt intressant för mig. Jag tyckte inte att Castaway on the moon var dålig. Gillade sista halvtimmen men det räckte inte för att jag skulle kalla den helt okej, tyvärr. Den kvinnliga karaktären mycket bra, men stör mig alldeles för mycket på Jung Jae-Young.
Citera
2012-08-29, 12:08
Bannlyst
Jag vet inte vad du försöker inbilla oss med en etta är en enda stor kalkon!
Citera
2012-08-29, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PieterBruegel
Jag vet inte vad du försöker inbilla oss med en etta är en enda stor kalkon!

Dig slutar jag nog snart svara då du ständigt kör med en väldigt ohövlig ton. Just den här forumdelen har varit väldigt befriad ifrån den tonen, vilket jag uppskattat. En etta är en kalkon för dig, men du äger inte världen. Jag har aldrig sett poängen med att ära en film jag tyckt varit ointressant med ett annat betyg än ett. Jag har tvärtom aldrig förstått varför så många säger "den var jättetråkig, den får en tvåa". Vill du något mer får du ta det i PM, då den otrevliga tonen inte är något som bör fylla upp tråden.
Citera
2012-08-29, 12:42
Bannlyst
Ohövlig? Du är bara helt åt helvete ologisk i dina resonemang. Jag förstår bara inte vad du mumlar om. Kom igen nu för fasen! En etta är ren och skär skit! Att påstå något annat är ren och skär hyckleri.
Citera
2012-08-29, 12:43
Medlem
Numes avatar
Citat:
[...]Den kvinnliga karaktären mycket bra, men stör mig alldeles för mycket på Jung Jae-Young.
Hur störde du dig på honom? Jag kan i och för sig förstå det spontant...men jag tyckte det blev charmigt i sammanhanget (till min förvåning). Satt och tänkte på en massa udda människor jag stött på och så vidare, och vem han kanske kunde varit...som sagt (han åt ju förfan svampar där i en sekvens hehe).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in