2012-08-15, 14:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Ja, det gör den helt klart!

Jag gav den faktiskt en 3:a trots allt (om en bräcklig sådan) för att jag på något udda sätt gillade karaktärerna...

Dock tycker jag Postman Blues är en given referensfilm om man vill se modellen utflippad action med fokus på begränsad tid....
Citera
2012-08-15, 14:05
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PieterBruegel
Dock tycker jag Postman Blues är en given referensfilm om man vill se modellen utflippad action med fokus på begränsad tid....

Håller med dig om det, bra film som vanligt av Sabu!
Citera
2012-08-15, 14:47
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Gantz ska du se färdigt, helt klart!
Ja, det har jag helt klart tänkt att jag ska göra! Jag har sett ett par avsnitt och det verkade bra. Det som var lite jobbig är att jag har den i 2 olika versioner, en med Japanskt tal och en med Engelskt tal. Och nu är jag inte helt säker, men jag tror att det vara var den med Engelskt tal som var ocensurerad. Vill ju helst se den oklippta, men vill även helst se den med Japanskt tal och Engelsk text...

Jag ska ta och kolla upp det där.

Du har inga tips på filmer som kan tänkas vara bra? Jag såg att du hade skrivit om nån som hette Redline lite tidigare i tråden, kan det vara nåt kanske? Gärna nåt sci-fi aktigt i nån postapokalyptisk miljö. Det vore fint!

Har du sett Secret förresten? Den kan jag ju starkt rekommendera annars...
Senast redigerad av alprazolam_ 2012-08-15 kl. 14:49.
Citera
2012-08-15, 14:56
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Gillade inte heller de romantiska bitarna och komedin som knappt bidrog med någonting till filmen i fråga, ibland kändes det som en sämre Jackie Chan-film om jag ska vara sån. Fick du också vibbar ifrån Saw från filmen?
Inte direkt, för lite lemlästande för att jag skulle få de vibbarna tror jag.
Citera
2012-08-15, 14:56
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alprazolam_
Ja, det har jag helt klart tänkt att jag ska göra! Jag har sett ett par avsnitt och det verkade bra. Det som var lite jobbig är att jag har den i 2 olika versioner, en med Japanskt tal och en med Engelskt tal. Och nu är jag inte helt säker, men jag tror att det vara var den med Engelskt tal som var ocensurerad. Vill ju helst se den oklippta, men vill även helst se den med Japanskt tal och Engelsk text...

Hm, ett tag sedan som jag såg på Gantz men minns att det var den ocensurerade med engelskt tal, gick ju att ta sig igenom trots att jag precis som du vill ha japanskt tal och engelska undertexter. Ska kanske beta av serien igen fast i den originella tappningen, dvs inte den ocensurerade och sedan jämföra. Serien är ju riktigt grov och gör sig bäst som det i min mening, därför rekommenderar jag den ocensurerade först för bästa möjliga upplevelse!

Har inte sett så mycket anime faktiskt och har inte koll på vad som man ska se och inte, än mindre känner jag till post-apokalyptiska serier. Själv ska jag nog försöka ge Berserk en chans då den verkar bra, och hört mycket gott om den!

Secret har jag inte sett, denna som du menar?

http://www.imdb.com/title/tt1533086/
Citera
2012-08-15, 15:00
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Inte direkt, för lite lemlästande för att jag skulle få de vibbarna tror jag.

Inte lemlästandet som jag menade utan att huvudpersonen måste göra en massa uppgifter emot sin vilja under tidspress medan en röst i andra änden av telefonen har koll på allt han gör. Plus att uppgifterna skadar andra människor i förbifarten, lite det som jag syftade på med Saw-referensen.
Citera
2012-08-15, 15:13
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Hm, ett tag sedan som jag såg på Gantz men minns att det var den ocensurerade med engelskt tal, gick ju att ta sig igenom trots att jag precis som du vill ha japanskt tal och engelska undertexter. Ska kanske beta av serien igen fast i den originella tappningen, dvs inte den ocensurerade och sedan jämföra. Serien är ju riktigt grov och gör sig bäst som det i min mening, därför rekommenderar jag den ocensurerade först för bästa möjliga upplevelse!

Har inte sett så mycket anime faktiskt och har inte koll på vad som man ska se och inte, än mindre känner jag till post-apokalyptiska serier. Själv ska jag nog försöka ge Berserk en chans då den verkar bra, och hört mycket gott om den!

Secret har jag inte sett, denna som du menar?

http://www.imdb.com/title/tt1533086/
Tänkte samma grej, jag vägrar ju att se den klippt...

Ska kolla lite på Berserk då!

Nej, det var inte den jag menade, med den verkade intressant så den plockar jag hem!. Tackar!

Denna var det jag menade. http://www.imdb.com/title/tt1037850/
Riktigt bra faktiskt!
Citera
2012-08-15, 15:20
Medlem
NirvanAs avatar
De håller för övrigt på att göra en ny-animering av Berserk, tror det är 3st 2 timmars avsnitt, första är redan klart och går att ladda hem, riktigt snygga animationer, professionellt, det enda man saknar från originalserien är det underbara soundtracket.
Citera
2012-08-15, 15:36
Medlem
InternationalWOTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nume
Såg nyss Fire and Conscience istället...

Kanske den bästa filmen av Dante Lam jag sett, kändes mer komplett än The Stool Pidgeon som jag gillade bra mycket (till skillnad ifrån The Beast Stalker som bara var bra).
Även om jag gav The Viral Factor enligt mig en välförtjänt 10a, men ju en hyffsad bit olika filmer.
Saknades lite mer galet fartfyllt pang-pang etc...då hade den varit komplett fast det är den kanske ändå på sitt sätt.
Svårt och sätta betyg dethär!
9/10 kör vi på! Omvandlar det till 5-skalan, och avrundar till en femma ifrån 4.5. (sen för vi dock inte över det till tio skalan )

Haha....godnatt.

Frågan är om/vad man ska se något mer av Dante Lam..

Visserligen är betygssättandet i tråden väldigt subjektivt men tycker du har lite märklig betygssättning. The viral factor tyckte i vart fall jag inte var något vidare, och fire of conscience funkade väll ok för mig men inte mycket mer än en "underhållningsfilm". skulle placera the stool pidgeon ännu lite högre än FoC, men inte mycket mer än en 7 av 10 på en 10 skalig linje, the beast stalker är där någonstans också.
Citera
2012-08-15, 15:50
Medlem
InternationalWOTs avatar
Citat:
Blev sent inatt. Såg klart Sky Crawlers, och jag tyckte den var bra. Men hur bra är lite svårt att svara på då knappt sett några animes överhuvudtaget. Detta var typ en av de första. Jag har tidigare sett några avsnitt av Cowboy Bebop, några avsnitt Gantz, Det levande Slottet, Spirited Away, Min Granne Totoro, Ghost in the Shell, och tror jag möjligen kan sett Akira för längesedan, och thats it.

Ni får gärna skicka på lite tips, helst på filmer, som ni tror att jag skulle kunna gilla. Om ni tänker er filmer som kanske är lite åt samma håll som Sky Crawlers. Pallar inte att dra igång med någon serie för tillfället, men om jag gör det så blir det att jag fortsätter med Gantz eller Bebop...

Hur som helst så har jag för mig att det var Kapten Fantastisk som hade skrivit om Sky Crawlers, och eftersom jag uppskattade den så kom jag i samma veva på att han skrivit om den Taiwanesiska filmen Secret, och att jag skrev nåt om att han borde se Stool Pidgeon och att jag skulle se Secret. Drog igång den iaf och jäklar vad bra den var! Bästa dramat jag sett på länge må jag säga! Jag sögs in i den på en gång och den var riktigt gripande. Handlingen tar en del vändningar som man absolut inte var beredd på. Iaf inte jag.

Secret var en klart 4/5 för min del. Dessutom åt det starkare hållet. Den bästa Taiwanesiska filmen jag sett, tror jag iaf. Åtminstone som jag kan komma på just nu i nyvaket tillstånd. Alla som inte sett den borde fan ge den en chans. Själv kunde jag inte sluta och somnade runt kl 5 i morse...

Secret är riktigt vass ja, jag såg något som lika gärna kunde ha varit en koreansk version av den här om månaden, Magic (2010) men den hade inte alls samma känsla som secret. =/

du borde kolla in eternal summer samt blue gate crossing om du är sugen på lite drömlik taiwanesisk drama, denna gång med homosexualitet / identitetskris i tonåren som tema. Du kan ju spinna vidare på kwai lun mei spåret genom att kolla upp The Most Distant Course, som jag skrev om tidigare i tråden, väldigt low key väldigt art house, oehört fängslande och bra. skulle du gilla the most distant course kan du kolla närmre på about love, tematiken är lite besläktad där, även om den ene är japansk och den andra taiwanesisk.

Jag håller ju på att gräva ner mig lite i animeträsket för närvarande, har inte sett mycket mer än miyazakis filmografi samt en handfull rullar av Shinkai Makoto (kolla upp honom om du inte sett något av killen, tyckte the place promised in our early days, voices from a distant star samt 5 cm per second. (han verkar mestadels inom scifi anime)

Det är synd att du inte vill titta på serier, annars kan jag oehört varmt rekommendera Evangelion serien från mitten av 90-talet som jag plöjde igenom på två dagar, de har gjort en liten franshise av den så det finns ett par sequelrullar jag tänkte slå på efter detta inlägget faktiskt

Du skulle ju kunna kolla upp Akira också, jag personligen avskydde den dock men den har en oehört solid fanbase.
Citera
2012-08-15, 17:42
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Denna var det jag menade. http://www.imdb.com/title/tt1037850/
Riktigt bra faktiskt!

Blir att se den också, även om den andra Secret också verkar bra!
Citera
2012-08-15, 17:45
Medlem
Numes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InternationalWOT
Visserligen är betygssättandet i tråden väldigt subjektivt men tycker du har lite märklig betygssättning. The viral factor tyckte i vart fall jag inte var något vidare, och fire of conscience funkade väll ok för mig men inte mycket mer än en "underhållningsfilm". skulle placera the stool pidgeon ännu lite högre än FoC, men inte mycket mer än en 7 av 10 på en 10 skalig linje, the beast stalker är där någonstans också.
Tycker jag också på senaste! Kan säkert ha en bit o göra med att jag ett antal gånger proppat i mig några små piller....Temesta etc som gjorde att jag lyckas mer ofta än de flesta andra komma i rätt stämningsläge för att bli motaglig för vad jag nu än ska se (o får lite svårt med finliret i hjärnan).
Fast i vilket fall som helst ger jag bara betygen efter hur bra filmupplevelsen var, i stort sett. Eller som minnesnotering till mig själv. Ju inte såååå intressant vad någon skriver för siffra på en film, nu orkade jag inte där skriva mycket annat om FoC visserligen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in