2012-08-05, 19:27
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alprazolam_
Hoppas du kommer tycka att den var bra. Jag personligen sögs in i den och tyckte den var bra iaf!

Det hoppas jag med och rent spontant tror jag att den kommer gå hem för mig, utländska krigsfilmer är oftast bättre än våra inhemska och dessutom dom amerikanska. Har du skaffat hem Occult ännu? Varit en del snack om den i andra trådar nu på sistone.
Citera
2012-08-05, 19:42
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Det hoppas jag med och rent spontant tror jag att den kommer gå hem för mig, utländska krigsfilmer är oftast bättre än våra inhemska och dessutom dom amerikanska. Har du skaffat hem Occult ännu? Varit en del snack om den i andra trådar nu på sistone.
Håller med dom det! Skaffade på tal om krigsfilmer hem den finska Vinterkriget. Såg den när jag var yngre och minns den som väldigt bra!

Jodå, visst har jag skaffat hem den, men inte hunnit se den ännu. Vad skrivs det om den då, är det positiva eller negativa saker?

Citat:
Ursprungligen postat av InternationalWOT
Har även spenderat dagarna med att beta av diverse melodramer av Iwai Shunji och Ten Shimoyama. Riktigt vassa regissörer båda två måste jag säga. Hade tidigare endast sett all about lily chou chou av Iwai men vilken briljant regissör!
Tror du att du skulle kunna rekommendera mig en titel eller två av varje regissör?
Citera
2012-08-05, 19:45
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Jodå, visst har jag skaffat hem den, men inte hunnit se den ännu. Vad skrivs det om den då, är det positiva eller negativa saker?

Positivt för det mesta, vet att det är jag och två till som har sett den nu, en hade lite snarlika tankebanor om den som jag själv hade efter jag såg den. Läste ingenting om den innan jag såg den så visste inte riktigt vad jag skulle se, men blev överraskad. I natt ska jag se Carved av samma regissör, lär inte vara lika bra som Noroi men regissören gör intressanta filmer.
Citera
2012-08-05, 22:00
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Gjorde som du och laddade hem den i HD, kanske ser den ikväll om jag är på rätt humör.
Japp och såg den på storbildstv och surround ljud, mycket trevligt. Gillade du Taegukgi kommer du gilla denna också, men sen vet jag ju att du har svårt med "överdramatiserade" filmer, och visst har den lite av det också - som många andra koreanska filmer, jag personligen diggar det dock.
Citera
2012-08-05, 22:07
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Japp och såg den på storbildstv och surround ljud, mycket trevligt. Gillade du Taegukgi kommer du gilla denna också, men sen vet jag ju att du har svårt med "överdramatiserade" filmer, och visst har den lite av det också - som många andra koreanska filmer, jag personligen diggar det dock.

Det är faktiskt ett tag sedan som jag såg Brotherhood of War så jag ska se den igen i samma veva tror jag, ska leta upp den i HD också.
Citera
2012-08-05, 23:50
Medlem
Att man gillade Brotherhood of War behöver inte vara en garant för att tycka om My Way. Jag älskar den förstnämnda, men tyckte att My Way enbart var helt okej. Det kändes på lång väg att Kang var ute efter att få till en lika stor succé igen och därav körde extra allt, både vad gäller stråkar, äckel, action, känslor och nationalism.
Citera
2012-08-06, 00:48
Medlem
Alphadogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
The Raid: Redemption var iaf sjukt bra, bästa i sin genre på flera år tror jag.

Bra blandning av eldstrider och martial arts, coola effekter och bra ljud på det.

Ja, den var helt OK. The Raid alltså. Ingen tiopoängare men i alla fall en 7:a på min skala.
Citera
2012-08-06, 00:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alphadog
Ja, den var helt OK. The Raid alltså. Ingen tiopoängare men i alla fall en 7:a på min skala.

Har aldrig förstått hur "helt ok" kan vara en 7 av 10.
Citera
2012-08-06, 14:14
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Positivt för det mesta, vet att det är jag och två till som har sett den nu, en hade lite snarlika tankebanor om den som jag själv hade efter jag såg den. Läste ingenting om den innan jag såg den så visste inte riktigt vad jag skulle se, men blev överraskad. I natt ska jag se Carved av samma regissör, lär inte vara lika bra som Noroi men regissören gör intressanta filmer.
Vet inte riktigt vad jag tyckte om Carved. Längesen jag såg den, och hade dessutom rökt sånt där jäkla Bonzai Winter Boost eller vad fan det hette, och man blev helt skev på det där. Minnet var sämre än en guldfisk, om man sa nånting till nån så hade man glömt vad det var man sa samma sekund som man sagt meningen. Man glömde till och med bort vad man snackade om mitt i meningen ibland. Ska nog kanske se om den...
Citera
2012-08-06, 20:12
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Vet inte riktigt vad jag tyckte om Carved. Längesen jag såg den, och hade dessutom rökt sånt där jäkla Bonzai Winter Boost eller vad fan det hette, och man blev helt skev på det där. Minnet var sämre än en guldfisk, om man sa nånting till nån så hade man glömt vad det var man sa samma sekund som man sagt meningen. Man glömde till och med bort vad man snackade om mitt i meningen ibland. Ska nog kanske se om den...

Haha ja, men då så, kanske värt att se den i samma veva som Okaruto nu? Blev inte att jag såg Carved, lade mig vid 23 igår kväll fast jag skulle vara uppe och se den trots allt.
Citera
2012-08-07, 14:43
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Haha ja, men då så, kanske värt att se den i samma veva som Okaruto nu? Blev inte att jag såg Carved, lade mig vid 23 igår kväll fast jag skulle vara uppe och se den trots allt.
Ja, det får jag nästan lov att göra. Jag minns den som ganska medelmåttig, och en stor jäkla sax. Där har du typ summeringen av vad jag minns av den filmen... Jo, jag funderade även en del över den där saxen kommer jag ihåg. "Hmm, tillverkar dom verkligen sådär stora saxar, eller är den special-tillverkad. Vad kan man tänkas använda en sån stor sax till. Hmm... " Haha...
Citera
2012-08-07, 15:40
Medlem
Vad tror vi om Chen Kaiges nya Caught in the Web? Har dragit hem riktigt bra betyg.

http://www.youtube.com/watch?v=eGbIbUac9Ck
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in