2012-02-04, 13:34
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GetARep
Nej den har jag inte sett, men tackar för tipset. Ska se den ikväll om jag kan hitta den.
Älskar dessa nyproducerade (mest för bildkvalitén), koreanska filmer i stil med I Saw The Devil och The Chaser så The Yellow Sea ser jag fram emot.
Ja, den tror jag du kommer att gilla. Där The Chaser står för mer thriller så är det mer action i The Yellow Sea.
Citera
2012-02-04, 14:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Skönt att man inte står ensam i denna fråga, själv tycker jag att Oldboy är den enda filmen av honom som är bra, men mitt intresse för den har svalnat mycket genom åren. Resten av hämndtrilogin ger jag inte mycket för, I'm a cyborg... och Thirst gillade jag inte alls.

Park har blivit något av en representant för koreansk film bland mainstreammänniskor.

"Gillar du koreansk film"

"Ja jag älskar Oldboy"

"Suck"

Det finns regissörer från Sydkorea som håller betydligt högre kvalitet. Tex Jee-woon Kim, Ki Duk Kim, Ha Yu och Joon-ho Bong.
Citera
2012-02-04, 14:59
Medlem
DumBeasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alprazolam_
Ok! Just Invitation Only fick jag lust att se för jag var sugen på att se en blodig slasher. Hade inte så höga förväntingar på just den. Samma med Meat Grinder, hoppas på massa gore bara så är jag nöjd.

Amélie, säger du. Låter intressant. Gillar den filmen, den är väldigt speciell! Men jag tolkar ditt svar som att Tears of the Black Tiger är en mer intressant film att kolla upp först. Eller?

Jag skulle se Tears of the Black Tiger först alla gånger. En thailändsk western. Citizen Dog, tycker jag, känns alldeles för tillgjord. Men det tyckte jag om Amelie också, så du kanske verkligen skulle gilla den.
Citera
2012-02-04, 15:22
Medlem
GetAReps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PieterBruegel
Park har blivit något av en representant för koreansk film bland mainstreammänniskor.

"Gillar du koreansk film"

"Ja jag älskar Oldboy"

"Suck"

Det finns regissörer från Sydkorea som håller betydligt högre kvalitet. Tex Jee-woon Kim, Ki Duk Kim, Ha Yu och Joon-ho Bong.

Kan du tipsa om några bra filmer av dessa regissörer?
Citera
2012-02-04, 15:53
Medlem
Seungris avatar
Citat:

Jee-woon Kim

A Bittersweet Life
I saw the Devil
The Good the bad the Weird.

Ki-duk Kim

Poongsan

Han ska ha gjort många bra dramafilmer. Har dock ej sett dem.

Ha Yu

A Dirty Carnival

Joon-ho Bong

Memories of Murder
Mother
The Host

Nu nämnde jag bara dem filmerna jag själv har sett av dessa regissörer. Har säkert missat fler bra filmer. Då kan ni tipsa mig med
Citera
2012-02-04, 15:57
Medlem
Seungris avatar
En liten sidenote:

Visste ni att Jee-woon Kim (skaparen av I saw The Devil) håller på att regissera en amerikansk film med skådespelare som:

Forest Whitaker
Arnold Schwarzenegger
Peter Stormare!!!!!!!!!!!!!
Johnny Knoxville
Rodrigo Santoro
Genesis Rodriguez

Last Stand heter den, kmr 2013. Action/thriller.
http://www.imdb.com/title/tt1549920/

Jag ser fram emot denna!
Citera
2012-02-04, 15:59
Medlem
GetAReps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seungri
Jee-woon Kim

A Bittersweet Life
I saw the Devil
The Good the bad the Weird.

Ki-duk Kim

Poongsan

Han ska ha gjort många bra dramafilmer. Har dock ej sett dem.

Ha Yu

A Dirty Carnival

Joon-ho Bong

Memories of Murder
Mother
The Host

Nu nämnde jag bara dem filmerna jag själv har sett av dessa regissörer. Har säkert missat fler bra filmer. Då kan ni tipsa mig med

Tack så mycket!
Citera
2012-02-04, 16:19
Bannlyst
Citat:

Memories of Murder
I Saw the Devil
A Bittersweet life
A Dirty Carnival
Spring, Summer, Autumn, Winter... and Spring
Citera
2012-02-04, 16:23
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Tack så mycket!
Kim ki duk kan du i princip välja valfri film utav. Han är grym. 3-Iron, The Isle, Samaritan Girl, Breath, Livets Hjul, Bad Guy, Crocodile, Address Unknown, etc. Ganska speciella filmer, vissa är mer som ett konstverk än en film, tex 3-Iron som dessutom är nästan helt utan dialog.

Det bästa är nog om du ser några själv och avgör. Börja med Samaritan Girl tycker jag. Den känns inte lika tung som vissa av de andra...

Jee-woon Kim har ju även gjort A Tale of two Sisters, som jag tycker är en väldigt bra rysare/psykologisk thriller, men den har du antagligen redan sett?

Av Joon-ho Bong så kan jag verkligen rekommendera Flandersui gae aka A Higher Animal. Riktigt skön film om en kille som stör sig på grannarnas hundar.
Citat:
En liten sidenote:

Visste ni att Jee-woon Kim (skaparen av I saw The Devil) håller på att regissera en amerikansk film med skådespelare som:

Forest Whitaker
Arnold Schwarzenegger
Peter Stormare!!!!!!!!!!!!!
Johnny Knoxville
Rodrigo Santoro
Genesis Rodriguez

Last Stand heter den, kmr 2013. Action/thriller.
http://www.imdb.com/title/tt1549920/

Jag ser fram emot denna!

Detta ser jag också fram emot!
Senast redigerad av alprazolam_ 2012-02-04 kl. 17:06.
Citera
2012-02-04, 20:06
Medlem
Seungris avatar
Jag tänkte se den nya koreanska filmen Arrow, the Ultimate Weapon/ War of the Arrows / Choi-jong-byeong-gi Hwal.

http://www.imdb.com/title/tt2025526/

Ngn som har sett den?
Citera
2012-02-04, 21:38
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Jag tänkte se den nya koreanska filmen Arrow, the Ultimate Weapon/ War of the Arrows / Choi-jong-byeong-gi Hwal.

http://www.imdb.com/title/tt2025526/

Ngn som har sett den?
Nej inte ännu, så rapportera gärna när du gjort så!
Citera
2012-02-04, 23:02
Medlem
GetAReps avatar
Ska nu dra igång Memories of Murder efter att ha sett Yellow Sea. YS var riktigt bra även om det kändes som att den gick riktigt segt ibland för att sedan accelerera från 0 - 100 på fem sekunder. Bra helhetsupplevelse och intressant handling. 7.5/10
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in