2012-10-31, 13:32
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alprazolam_
Okej, det var det jag hade för mig, att det var Sinnenas Rike jag sett.

Ska du se den andra filmen också?
Citera
2012-10-31, 13:38
Medlem
sparvhotellets avatar
Citat:
Såg en väldigt intressant och bra dokumentär igår om atombombandet av Hiroshima och Nagasaki.

White Light, Black Rain (2007) av HBO. Tycker lätt att alla borde se den, den var väldigt bra!

http://www.imdb.com/title/tt0911010/

Håller med. Visar också riktigt hemska konsekvenser av händelsen. Sett ganska många dokumentärer om ämnet och denna film var en av de man minns.
Citera
2012-10-31, 13:52
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Ska du se den andra filmen också?
Ja, det hade jag planerat att jag skulle göra... Har du sett den själv?
Citera
2012-10-31, 14:01
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ja, det hade jag planerat att jag skulle göra... Har du sett den själv?

Planerar att se den någon dag framöver, har ju den på DVD hemma men planerar att se om Cold Fish som jag fick hem på DVD idag före.
Citera
2012-10-31, 14:50
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Planerar att se den någon dag framöver, har ju den på DVD hemma men planerar att se om Cold Fish som jag fick hem på DVD idag före.
Okej! Jag ska nog se om den första till att börja med iaf. Tror det kan ha varit så att jag blev trött och bara såg halva filmen. Hoppas det så det blir en helt ny upplevelse. Men sånt där brukar man märka rätt fort när man börjar titta. Har man sett den så brukar man börja komma ihåg efter man sett en stund...

Ja, Cold Fish var ju fan bra ju imo!
Citera
2012-10-31, 14:52
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Okej! Jag ska nog se om den första till att börja med iaf. Tror det kan ha varit så att jag blev trött och bara såg halva filmen. Hoppas det så det blir en helt ny upplevelse. Men sånt där brukar man märka rätt fort när man börjar titta. Har man sett den så brukar man börja komma ihåg efter man sett en stund...

Känner igen mig mycket i det där, i synnerhet då jag på en "bra dag" kan beta av upp emot fem filmer, så ibland kan det bli svårt att minnas vilka som man sett, även om det inte är något problem ofta. Som tur är har man ju Filmtipset till hands och kan se om man gett filmerna betyg innan, och således försäkra sig om att man sett dom redan!
Citera
2012-10-31, 15:26
Medlem
Rocket-Queens avatar
Någon som ska se något asiatiskt på Stockholm Filmfestival?

Har än så länge köpt biljett till Love Me Not (Hongkong) och Pietā (Sydkorea), men är intresserad av bl.a. Nameless Gangster (Sydkorea), Our Homeland (Japan), The Land of Hope (Japan) och Vulgaria (Hongkong).
Citera
2012-10-31, 16:59
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rocket-Queen

Ska inte gå på SIFF men hade gärna velat se Kim-Ki Duk's senaste film.
Citera
2012-10-31, 20:55
Medlem
The Jacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rocket-Queen

De tre filmer jag ser fram emot mest är asiatiska - In Another Country (Hong Sang-Soo), Like Someone In Love (Abbas Kiarostami) och Outrage Beyond (Kitano).

Utöver det ska jag se Ace Attorney, Doomsday Book, Taste of Money, The Animals, Isn't Anyone Alive, High Tech, Low Tech och Nameless Gangster.

The Land of Hope ser jag nog också, trots att jag ogillar Sono. Detsamma gäller Pieta, trots att den verkar så jävla patetisk och Ki-duk är en sopa.
Citera
2012-10-31, 20:59
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The Jack
Doomsday Book

Hört ifrån folk här på Flashback som har sett den att den ska vara riktigt dålig, tyvärr. Ska nog tanka hem den själv och se om den faller mig i smaken.
Citera
2012-10-31, 21:05
Medlem
The Jacks avatar
Citat:
Hört ifrån folk här på Flashback som har sett den att den ska vara riktigt dålig, tyvärr. Ska nog tanka hem den själv och se om den faller mig i smaken.

Hehe, den verkar kass. Ser den mest för att Ji-woon är en av Koreas stora regissörer och för att det är en av få sci-fi-filmer som är med på festivalen.
Citera
2012-10-31, 21:09
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The Jack
Hehe, den verkar kass. Ser den mest för att Ji-woon är en av Koreas stora regissörer och för att det är en av få sci-fi-filmer som är med på festivalen.

På papperet låter den i alla fall ganska hygglig i min mening och vill se den för att bocka av en till Ji-woon som sagt. Ställer mig liksom du skeptisk till slutresultatet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in