2013-04-09, 13:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Petterror
Trailern såg riktigt vass ut, tack!

Notera att filmen är ganska meningslös och ointressant men byter skepnad efter halva delen och blir en fantastisk liten saga..
Citera
2013-04-10, 16:00
Medlem
LoUd3s avatar
Drog precis igång the chaser. Finns det några aspekter jag ska fokusera extra mycket på för att få maximal njutning? Typ kamerateknik etc.
Citera
2013-04-10, 16:47
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LoUd3
Drog precis igång the chaser. Finns det några aspekter jag ska fokusera extra mycket på för att få maximal njutning? Typ kamerateknik etc.
Flyt in i filmen bara. Den är fantastiskt bra. Har du cannabis så kan du ju röka lite sånt innan och ladda med godis och dricka.

Ikväll hade jag tänkt att jag skulle se denna:

Golden Slumber
http://www.imdb.com/title/tt1413529/?ref_=fn_al_tt_1

Har någon här sett den, och frågan är i sådant fall självklart om den var något att ha?
Senast redigerad av alprazolam_ 2013-04-10 kl. 16:50.
Citera
2013-04-10, 18:29
Medlem
LoUd3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alprazolam_
Flyt in i filmen bara. Den är fantastiskt bra. Har du cannabis så kan du ju röka lite sånt innan och ladda med godis och dricka.

Tack för tipset. Håller med den var verkligen fantastisk! Har nu sett den, Memories of Murder, Madeo, I Saw the Devil, A Bittersweet Life och Old Boy. Av dessa har Madeo, MoM och i viss mån A Bittersweet Life varit de jag gillat absolut mest. Väldigt svag för mystiken som rör sig i dess och alla gav mig saker att fundera och klura kring. Vad för filmer ska jag gå vidare med? De behöver inte innehålla massa våld eller våld överhuvud taget, bara de har den underbara mystiken och gåtfullhet som asiatiska regissörer verkar duktiga på.
Citera
2013-04-10, 19:27
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LoUd3
Tack för tipset. Håller med den var verkligen fantastisk! Har nu sett den, Memories of Murder, Madeo, I Saw the Devil, A Bittersweet Life och Old Boy. Av dessa har Madeo, MoM och i viss mån A Bittersweet Life varit de jag gillat absolut mest. Väldigt svag för mystiken som rör sig i dess och alla gav mig saker att fundera och klura kring. Vad för filmer ska jag gå vidare med? De behöver inte innehålla massa våld eller våld överhuvud taget, bara de har den underbara mystiken och gåtfullhet som asiatiska regissörer verkar duktiga på.
Jag tycker du ska se de andra filmerna i Oldboy trilogin, Sympathy for mr Vengeance och Lady Vengeance. Dom är fristående så att du sett Oldboy innan spelar ingen roll, jag såg också Oldboy innan jag såg de andra två... Mr Vengeance är den bästa av de tre om du frågar mig. Sen tycker jag du ska se monsterfilmen The Host om du inte sett den. Hur mystiska dom är vettefan, men bra är dom i alla fall... Sen ska du lätt se A Tale of Two Sisters om du inte sett den. Den är gåtfull och mystisk och jag blev helt tagen av den, en av de första sydkoreanska filmerna jag såg. Den är lite läskig på sina ställen, men skulle hellre välja att sätta den i genren psykoligisk thriller än skräck.

Se Sunflower också, den är asbra! Kanske inte så mystisk heller, men ett bra drama. A Dirty Carnival kan jag också rekommendera starkt. Gangsterdrama.

Sen för att nämna en lite ovanligare film så drar jag till med Possessed. Det var inte heller skräck vad jag minns, utan mer av en mystery/thriller. Nu rabblade jag bara massa filmer som de flesta här har sett allihop, men vanligen så brukar man ju se de mer omtalade filmerna innan man börjar kolla mer obskyra grejer. Tror jag i alla fall...

Possessed
http://www.imdb.com/title/tt1535472/?ref_=fn_al_tt_3

Kolla själv upp om det är nåt som kan vara intressant för dig.
Citera
2013-04-10, 21:39
Medlem
SadEyess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alprazolam_
Ikväll hade jag tänkt att jag skulle se denna:

Golden Slumber
http://www.imdb.com/title/tt1413529/?ref_=fn_al_tt_1

Har någon här sett den, och frågan är i sådant fall självklart om den var något att ha?

Jag såg filmen för ett par år sedan. Dock stämmer beskrivningen på IMDB ganska dåligt med tanke på vad det de facto är för film. Golden Slumber är über Japansk på gott och ont.
Förvänta dig ingen tajt och välspelad politisk thriller, för det är det definitivt inte. Det är en goofball rulle med typiska japanska inslag. Det blir både lite arthouse och slapstick blandat med de thrillerpolitiska inslagen.

Med öppet sinne så är Golden Slumber en helt ok filmupplevelse. Sådan här typ av film ser man sällan utanför Asien och bara det kan vara intressant.

Tror jag gav filmen 6 av 10 när det begav sig.
Citera
2013-04-11, 00:59
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SadEyes
Jag såg filmen för ett par år sedan. Dock stämmer beskrivningen på IMDB ganska dåligt med tanke på vad det de facto är för film. Golden Slumber är über Japansk på gott och ont.
Förvänta dig ingen tajt och välspelad politisk thriller, för det är det definitivt inte. Det är en goofball rulle med typiska japanska inslag. Det blir både lite arthouse och slapstick blandat med de thrillerpolitiska inslagen.

Med öppet sinne så är Golden Slumber en helt ok filmupplevelse. Sådan här typ av film ser man sällan utanför Asien och bara det kan vara intressant.

Tror jag gav filmen 6 av 10 när det begav sig.
Jo, jag läste lite även utanför IMDb. Låter kanoners, nu blev jag ännu mer sugen att den...
Citera
2013-04-12, 10:55
Medlem
alprazolam_s avatar
Det blev att jag såg Triple Tap igår. Tyckte inte den var speciellt bra dock... Den var rätt seg och långtråkig och det finns mycket bättre action/triller´s att kolla upp i stället. Inte sämsta filmen jag sett, men inte heller bra. Oengagerande. 2/5 Ska ta och se filmen Double Tap också och hoppas på mer action i den...

Triple Tap
http://www.imdb.com/title/tt1535495/?ref_=fn_al_tt_1

Double Tap
http://www.imdb.com/title/tt0258489/?ref_=fn_al_tt_1
Citera
2013-04-18, 09:24
Medlem
InternationalWOTs avatar
Outrage: Beyond har släppts! Med undertexter direkt och allt ser det ut som!
Citera
2013-04-18, 14:48
Medlem
Labaratas avatar
Vet att tråden åsyftar filmer men undrar om någon vet någon bra japansk serie, har börjat kolla på densha otoko och fastän den stundtals är lite seg eller larvig är den väldigt underhålland och uppfriskande att se på efter all amerikansk skräp man vanligtvis utsätts för.
Citera
2013-04-18, 18:11
Medlem
InternationalWOTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Labarata
Vet att tråden åsyftar filmer men undrar om någon vet någon bra japansk serie, har börjat kolla på densha otoko och fastän den stundtals är lite seg eller larvig är den väldigt underhålland och uppfriskande att se på efter all amerikansk skräp man vanligtvis utsätts för.

Är du ute efter komedi ska du kolla in Hana-Kimi. Fantastiskt rolig serie. Annars är i vart fall jag inte särledes insatt i japanska serier. Har sett ett par titlar men är långt mer insatt i K-drama.
Citera
2013-04-20, 18:21
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InternationalWOT
Outrage: Beyond har släppts! Med undertexter direkt och allt ser det ut som!
Tack för hojten!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in