2012-01-11, 20:48
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Det är en bra film som jag köpte hem billigt på måfå utan att veta någonting om den en gång. Blev positivt överraskad och gillade den verkligen, fast bröderna Pang är i och för sig väldigt bra på det dom gör.
Gytt.

För övrigt tror jag att jag såg för många filmer under några år där i mitten av 00-talet, och jag vet inte om det är det bästa om man vill komma ihåg saker från filmerna, såg kanske 1-2 filmer per dag under ca 3 års tid, hur ska man då komma ihåg de "ganska bra filmerna", nu minns man bara guldkornen, typ...

Mitt minne är annars väldigt bra när det gäller det mesta.
Citera
2012-01-11, 22:09
Medlem
InternationalWOTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _blackened_
Två grymt bra koreanska filmer:

A moment to remember - Fruktansvärt sorglig film.

I saw the devil - GRYMT bra thriller

Blir nästan sugen på a moment to remember, har flera gånger varit påväg att se den pga. att den har med både Jeong Woo-seong och Son Je-jin som tillhör några av mina favoritskådisar från korea. Det problemet jag har med filmen är det faktum att det är Alzheimer's som är den stora fienden, ett handlingsdrag jag avskyr pga. hur vidrig sjukdomen är och att jag känner att allt som upplevs i den filmiska världen är meningslöst när personen i fråga ändå kommer glömma bort allt och dö i vilket fall som helst, dö är jag ok med, men glömma... för mig förtas poängen lite iom det draget
Citera
2012-01-11, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InternationalWOT
Blir nästan sugen på a moment to remember, har flera gånger varit påväg att se den pga. att den har med både Jeong Woo-seong och Son Je-jin som tillhör några av mina favoritskådisar från korea. Det problemet jag har med filmen är det faktum att det är Alzheimer's som är den stora fienden, ett handlingsdrag jag avskyr pga. hur vidrig sjukdomen är och att jag känner att allt som upplevs i den filmiska världen är meningslöst när personen i fråga ändå kommer glömma bort allt och dö i vilket fall som helst, dö är jag ok med, men glömma... för mig förtas poängen lite iom det draget

Tänk inte så. Den är gjord på ett fantastiskt sätt. Sådär kommer du inte tänka när du ser den.
Citera
2012-01-12, 00:35
Medlem
InternationalWOTs avatar
Citat:
Tänk inte så. Den är gjord på ett fantastiskt sätt. Sådär kommer du inte tänka när du ser den.

Är du förresten glad för medlodramer eller koreansk film i det stora hela? ska försöka ge den en chans någon dag då. Är väldigt glad för de båda huvudskådespelarna som jag sett i en rad andra verk och vet är väldigt talangfulla.
Citera
2012-01-12, 09:40
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Borde ha sett den med tanke på produktionsåret, men har inget minne av det, så tror jag tar ner den och ser på den (igen?)
Ja, det tycker jag verkligen att du ska göra!
Citera
2012-01-12, 18:30
Medlem
Citat:
Är du förresten glad för medlodramer eller koreansk film i det stora hela? ska försöka ge den en chans någon dag då. Är väldigt glad för de båda huvudskådespelarna som jag sett i en rad andra verk och vet är väldigt talangfulla.

Jag gillar sorgliga filmer, även asiatiska filmer, men inte så att jag är sucker för just asiatiskt.

Det är en grymt bra film helt enkelt. Jag förstår inte varför du tvekar. Det är en fruktansvärt bra och sorglig film och dina favoriter är med i den. SE DEN! Ha med näsdukar.

Första halvan är lite som kille träffar tjej, de blir kära, vanligt förhållande. Sedan vänder det och den blir sjukt sorglig. Men hela filmen är väldigt bra och välgjord. Jag är man och gråter in lätt men jag grät som ett barn första gången jag såg den.
Senast redigerad av _blackened_ 2012-01-12 kl. 18:35.
Citera
2012-01-12, 19:53
Medlem
InternationalWOTs avatar
Citat:
Jag gillar sorgliga filmer, även asiatiska filmer, men inte så att jag är sucker för just asiatiskt.

Det är en grymt bra film helt enkelt. Jag förstår inte varför du tvekar. Det är en fruktansvärt bra och sorglig film och dina favoriter är med i den. SE DEN! Ha med näsdukar.

Första halvan är lite som kille träffar tjej, de blir kära, vanligt förhållande. Sedan vänder det och den blir sjukt sorglig. Men hela filmen är väldigt bra och välgjord. Jag är man och gråter in lätt men jag grät som ett barn första gången jag såg den.

Får ta och snickra ihop en liten lista med koreanska melodramer åt dig när jag orkar/har tid då. Dom är väldigt förtjusta i just den genren
Citera
2012-01-12, 21:47
Medlem
InternationalWOTs avatar
offtopic. Undrar vad folkets favoritcovers på asiatiska filmer är
Citera
2012-01-12, 21:55
Medlem
SadEyess avatar
Citat:
offtopic. Undrar vad folkets favoritcovers på asiatiska filmer är

Menar du snyggast DVD omslag? Eller har jag helt missuppfatta dina intentioner?
Citera
2012-01-12, 22:01
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SadEyes
Menar du snyggast DVD omslag? Eller har jag helt missuppfatta dina intentioner?

H*n menar nog remakes.
Citera
2012-01-12, 22:05
Medlem
InternationalWOTs avatar
Menade omslag
Citera
2012-01-12, 22:08
Medlem
NirvanAs avatar
Citat: