2012-01-12, 22:10
Medlem
InternationalWOTs avatar
Det är defenitivt viktigt ja. Det är ju det första intrycket du många gånger får av själva filmen (möjligtvis tsm med titlen förvisso). Men undrade mest av rent intresse
Citera
2012-01-12, 22:18
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InternationalWOT
Det är defenitivt viktigt ja. Det är ju det första intrycket du många gånger får av själva filmen (möjligtvis tsm med titlen förvisso). Men undrade mest av rent intresse
Jag laddar hem alla film så jag ser aldrig något omslag, har aldrig ens tänkt på saken...att det skulle vara viktigt. Då är trailer viktigare.
Citera
2012-01-12, 22:30
Medlem
SadEyess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Så omslaget för en film är viktigt?

Jag håller med om att omslagen i vissa avseenden kan vara viktiga. Måste motvilligt erkänna att jag droppat filmer i både handeln och vid hemlandningar om omslaget inte tilltalat mig.
Dock vill jag poängtera att omslaget inte har något med kvalitén på själva filmen att göra.
Citera
2012-01-12, 22:33
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Jag laddar hem alla film så jag ser aldrig något omslag, har aldrig ens tänkt på saken...att det skulle vara viktigt. Då är trailer viktigare.

Jag ser ofta omslag då jag laddar hem film, men det har fortfarande sällan värde för mig då handlingen väger tyngre än omslaget.
Citera
2012-01-12, 22:59
Medlem
InternationalWOTs avatar
Nä det blir ju en annan grej när du laddar hem, men är du i butik och letar film och ser framsidan till sex is zero exempelvis, hade du fastnat för den rullen (kasst argument, pga att jag tyckte den filmen var bra trots sin fjantighet )? eller för den delen valfri koreansk dramaserie (dom ser fjantiga ut hela högen). jag tittar fortfarande på framsidorna när jag går ut på jakt efter nya filmer att se på Hancinema.com, jag bygger kedjor med skådisar jag tycker om, klickar på de filmer som har intressant titel och framsida och kollar upp dom närmre (det finns vissa universella tecken man upptäcker ganska snabbt som är mer eller mindre genrelåsta).
Citera
2012-01-12, 23:13
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Jo, jag måste hålla med. Ser jag en film som ser helt B ut på omslaget, och som jag inte vet någonting om, så blir man ju lite off...

Jag vill egentligen inte att det ska vara så, och har många gånger blivit sne när man hyrt med polare som valt nå riktiga skit action-filmer för att det är störst automatvapen och explosioner på omslaget utan att ens slänga en blick på handlingen, men jag har ibland kommit på mig själv att göra ungefär samma sak. Tex skita i att läsa om handlingen om filmen ser b ut på omslaget.
Senast redigerad av alprazolam_ 2012-01-12 kl. 23:17.
Citera
2012-01-12, 23:13
Medlem
ConjureMes avatar
Det är klart att omslaget är viktig, tänk The Jaws utan sitt klassiska omslag. Tre Asiatiska filmomslag jag älskar är Rashomon, Koroshi no rakuin och Sei mong se jun. Ran har för övrigt ett gräsligt omslag.
Citera
2012-01-12, 23:15
Medlem
NirvanAs avatar
Men om ni laddar hem, hur ser ni då omslaget, det är ju inte så ofta som covers ingår så att säga.
Citera
2012-01-12, 23:18
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Men om ni laddar hem, hur ser ni då omslaget, det är ju inte så ofta som covers ingår så att säga.
Jodå, på vissa sidor ser man ofta omslaget.
Citera
2012-01-12, 23:19
Medlem
InternationalWOTs avatar
Jag laddar hem allt mitt från Asiatorrents och där får du omslaget uppkört i ansiktet så fort du går in på en film. Ibland är det ena jävla klåpare som gör omslagen känns det som, The good the bad and the weird har med tre av de internationellt mest erkända skådisarna från korea exempelvis men omslaget är nog bland det mest avtändande jag stött på någonsin imo. Som tur är säger som sagt omslaget inget om kvalitén på filmen som i detta fallet är hur bra som helst
Citera
2012-01-12, 23:21
Medlem
kaxerus avatar
Eftersom den vad jag kan se inte nämnts i tråden tidigare så vill jag rekommenderar den japanska filmen Hanging Garden från 2005. Familjedrama som jag tyckte var helt i klass med filmer som Tokyo Sonata och Departures och kanske även något snäpp djupare. Riktigt välskriven och stundtals hiskeligt snyggt filmad.
Senast redigerad av kaxeru 2012-01-12 kl. 23:26.
Citera
2012-01-12, 23:24
Medlem
SadEyess avatar
Citat:
Jag laddar hem allt mitt från Asiatorrents och där får du omslaget uppkört i ansiktet så fort du går in på en film. Ibland är det ena jävla klåpare som gör omslagen känns det som, The good the bad and the weird har med tre av de internationellt mest erkända skådisarna från korea exempelvis men omslaget är nog bland det mest avtändande jag stött på någonsin imo. Som tur är säger som sagt omslaget inget om kvalitén på filmen som i detta fallet är hur bra som helst

Frapperande ofta är dock de internationella omslagen samt filmaffischerna betydligt fulare än de Koreanska motsvarigheterna som oftast är riktigt snygga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in