Citat:
Ursprungligen postat av alprazolam_
Hazard tyckte jag var väldigt bra! Men även de vanliga Suicide Club och Noriko´s Dinner Table är såklart bra!

Hazard hade jag personligen svårt för. Kanske kan ses som en något biapolär rulle som man antingen tycker är genialisk eller som mig lite för flummig, virrig och allmänt märklig. Tyckte i så fall bättre om
strange cirkus (+ de övriga du nämnde naturligtvis)
Såg för övrigt om a bittersweet life nyss. Det är i det närmaste skrämmande så bra den är i mina ögon.
har sett lite anime på sistone, inte från Miyazaki då utan från en kille som tydligen ska vara väldigt influerad av honom, Makoto Shinkai. Upptäckte sent att jag redan sett
voices of a distant star innan, men den var lika bra då som nu. Såg även
he Place Promised in Our Early Days och den var riktigt vass även den. gillar ni Miyazaki gillar ni förmodligen denne filmskapare också.
ännu en sidenote är att jag plågat mig igenom en riktigt förfärlig K-drama vid namn temptation of an angel. Det skrämmer mig lite hur man kan göra sånna här serier som i mina ögon har starka inslag av ett djupt ingrott kvinnoförakt och där man framställer den koreanska lagstiftningen och byrokratin som ett spektakel utformat av en 5 åring.
Hade vi folk här som sett
bleak night började se den för någon dag sedan men var trött så hade svårt att få på del klara hur narrativet var uppbyggt och hade av någon anledning svårt att förstå allt som hände så jag somnade och gick och la mig. Ska man fortsätta se omgående eller skjuta upp filmen?